راهنمای کامل انتخاب روش طراحی سایت با توجه به انتظارات، گستردگی و بازار هدف
0 (0)

راهنمای کامل انتخاب روش طراحی سایت با توجه به انتظارات، گستردگی و بازار هدف

زمانی که صحبت از طراحی سایت به میان می‌آید، همه عوامل در نظر گرفته می‌شوند. فونت، رنگ، تایپوگرافی، عناصر بصری، ایجاد تعامل یا هر گزینه دیگری از ذهن وب‌مسترها عبور می‌کند، اما در اغلب موارد، یکی از اصلی‌ترین عناصری که نادیده گرفته می‌شود، مخاطبانی هستند که قرار است تیر بازاریابی شما به پیشانی آن‌ها اصابت کند.

طراحی وب‌ سایت اگر باتوجه‌به مخاطبان هدف، گستردگی و تنوع آن‌ها و انتظاری که از یک سایت دارند انجام شود نه‌تنها مسیری مشخص‌تر پیش روی شما قرار می‌دهد، بلکه راحت‌تر می‌تواند به سرانجام برسد. اگر قرار است برند خود را به مشتریان خود بشناسانید باید بدانید مخاطب هدف شما کیست و کدام روش بهتر و بیشتر برای جلب نظر او جواب خواهد داد.

شناسایی مخاطبان هدف قبل از شروع پروژه

مخاطبان هدف را قبل از شروع پروژه شناسایی کنید

این شما و این مخاطب هدف!

نه‌تنها در مورد طراحی سایت بلکه در هر زمینه دیگری که قرار است انجام دهید، ابتدا باید بدانید مخاطب شما چه کسی است؟ باید بدانید که توسعه و ایجاد سایت، یکی از روش‌های بازاریابی است؛ به همین دلیل گام اول شناسایی هدفمند مخاطبین است. شاید گاه فکر کنید که اصلاً نیازی به مخاطب هدف ندارید؛ اما این اشتباهی رایج است که می‌تواند شما را به منجلاب بکشاند. مخاطب هدف، دقیقاً کسی بوده که قرار است محصول شما را خریداری یا خدماتی را که ارائه می‌دهید دریافت کند.

همه نمی‌توانند مخاطب شما باشند، اصلاً نمی‌توان مخاطب قراردادن همه را به دلایلی متصور شد. اولین دلیل نیز این است وقتی در محیط یا گروهی کوچک کسب‌وکار خود را معرفی کنید یا برای گروهی کوچک بازاریابی را انجام دهید، زودتر از زمانی که انتظارش را دارید دیده خواهید شد. همین حد از ارتباطات پیشرفت شما را تضمین خواهد کرد.

از طرف دیگر اگر قرار باشد طراحی سایت شما با همه ارتباط برقرار کند، هزینه بسیار بسیار گزافی را باید بپردازید تا خودتان را به همه معرفی کنید. بازاریابی مقرون‌به‌صرفه، تنها برای گروهی خاص امکان‌پذیر است. از طرف دیگر، شما در یک بازار رقابتی گرفتار شده‌اید؛ پس با مخاطب قراردادن همه، بیشتر گوی سبقت را از دست داده‌اید. کافی است مخاطبانی بیابید که رقبای شما آن‌ها را نادیده گرفته‌اند. با این کار هم خود را بهتر نشان داده‌اید، هم توانسته‌اید بر رقبا پیروز شوید. از طرف دیگر قیمت طراحی سایت هرچقدر باشد نیز ارزش خواهد داشت.

در نظر گرفتن استاندارد برندسازی

استاندارد برندسازی را زیر نظر بگیرید

گوش شنوای مخاطبان باشید

اکنون که دانستید مخاطبان هدف چه گروهی هستند، باید بدانید آن‌ها دقیقاً چه کسانی هستند، از شما چه می‌خواهند و شما باید چگونه خود را با پیام آن‌ها همراه کنید. با این کار می‌توانید مطمئن باشید که بازاریابی شما دقیقاً به هدف اصابت خواهد کرد و طراحی سایت شما موفق بوده است. این طبیعی است که داشتن یک فروشگاه به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را ببینید و از نظر آن‌ها به‌سادگی مطلع شوید، اما درک مشتریان آنلاین نیز به همین سادگی است.

اولین گام برای شناخت مخاطبان هدف شما این است که یک طوفان فکری به راه ‌اندازید و در این میان سؤالات بی‌شماری از خود بپرسید. به اینستاگرام بروید و مخاطبان خود را بررسی کنید. آن‌ها اغلب در چه محلی زندگی می‌کنند؟ اوقات فراغت خود را چگونه سپری می‌کنند؟ چه دوست دارند؟ چه می‌پوشند و سؤالاتی ازاین‌دست باعث می‌شود تا بتوانید مشخصات آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

زمانی که مخاطبان خود را بیشتر و دقیق‌تر بررسی می‌کنید می‌توانید تصویر ذهنی از آن‌ها در ذهن خود داشته باشید و می‌توانید کلیاتی از آن‌ها و انتظاراتشان داشته باشید. با این کار شما جزئیات بیشتری را می‌شناسید و بیشتر می‌توانید بر عناصر و فاکتورهای موجود در طراحی سایت تمرکز کنید تا مطابق با نیاز آن‌ها باشد. بیایید مخاطبان را از زیر ذره‌بین، کمی دقیق‌تر بنگریم.

عامل سن گزینه یک هدفمندی مخاطبان شما است

اگر قرار باشد دایره‌ای درست کنید و تعیین کنید که چه کسانی در آن بایستند، اولین گام این است که تعیین کنید افراد درون دایره شما چند سال داشته باشند. تعیین سن می‌تواند مسیر شما را هم ساده‌تر از همیشه تعیین کند. بسته به سن افراد می‌توانید تعیین کنید که چه عناصری را در سایت خود مدنظر داشته باشید یا از چه لحنی برای تولید محتوا استفاده کنید.

از موقعیت جغرافیایی به‌سادگی نگذرید

برای اینکه بتوانید سایت خود را به‌درستی طراحی کنید، باید بدانید که افراد هدف شما دقیقاً در کدام منطقه جغرافیایی ساکن هستند. با این کار راحت‌تر در زمینه سئوی سایت خود پیشرفت خواهید کرد. می‌توانید با این شیوه، تبلیغات خاصی را در این زمینه در سایت خود قرار دهید و به بیراهه نروید. از طرف دیگر در این مسیر صرفه‌جویی نیز خواهید کرد.

زنان یا مردان؟

گاه زنان از اهمیت بیشتری برخوردارند، گاه مردان

زنان یا مردان؟ مسئله این است

شاید این روزها زیاد شنیده باشید که نباید روی جنسیت تعصب خاصی داشت، اما نمی‌توانید این را برای برخی از کسب‌وکارها نیز لحاظ کنید. حتی برخی از مشاغل وجود دارد که صاحبان آن اعتقادی به تفکیک جنسیتی مشتریان خود ندارند؛ اما با یک تجزیه‌وتحلیل بسیار کوچک و سرانگشتی، متوجه می‌شوند که داستان چیز دیگری است.

گاه تنها دانستن این‌که چه کسی در مورد محصول شما، تصمیم نهایی برای خرید را می‌گیرد می‌تواند تأثیر شگرفی در نحوه طراحی سایت شما داشته باشد. حتی گاه لازم است تصویر و محتوا را با اطلاع از این امر تغییر دهید. البته بد نیست بدانید که قرار نیست گروه‌های دیگر را حذف کنید، بلکه تنها لازم است تا توجه خود را بیشتر به جلب نظر گروهی معطوف کنیم.

شروع هدفمند برای طراحی سایت

برای طراحی سایت باید هدفمند شروع کنید

طراحی هدفمند برای مخاطبان هدفمند

یکی از مواردی که در طراحی سایت و بازاریابی باید موردتوجه قرار دهید این است که بدانید فرایند تصمیم‌گیری برای خرید، امری طولانی است. این بدان معنا بوده که گاه لازم است مخاطبان شما بارهاوبارها در معرض یک تصویر، طرح یا هر نوعی از محتوایی باشند که در مسیر بازاریابی شما قرار دارند. آن‌ها باید مدام با شما ارتباط داشته باشند تا این فرایند تکمیل شود. اگر شما در حال طراحی سایت فروشگاهی هستید، باید بدانید که هر کلیکی که برای شما به معنی فروش بیشتر است، می‌تواند در روند طراحی تأثیر بسزایی داشته باشد.

پلتفرم های مختلف

پلتفرم‌های مختلف را زیر نظر بگیرید

پلتفرم‌های مختلف را زیر نظر بگیرید

اگر بدانید که مشتریان شما بیشتر در کدام پلتفرم یا رسانه اجتماعی وقت‌گذرانی می‌کنند، نیمی از راه را رفته‌اید. اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر، تلگرام یا حتی مجلات آنلاین می‌توانند طیف وسیعی از رسانه‌هایی باشند که شناسایی مشتریان را برای شما آسان می‌کنند. با این روش نه‌تنها شناسایی خود مشتریانتان ساده‌تر می‌شود، بلکه می‌توانید تا حد زیادی نیازها، علایق و سلایقشان را بشناسید.

طراحی سایت

طراحی سایت نیازمند دقت و دانش است، اما مخاطبان هم مهم‌اند

مشتریان و محتوایی برای دلربایی

شاید تابه‌حال شما هم تصور می‌کردید محتوایی باید تولید کنید که خودتان دوست دارید. اگر مشتری شما این ایده را نداشته باشد یا نظرش به نظر شما نزدیک نباشد، شما به حتم قافیه را باخته‌اید. پس تلاش کنید دریابید مخاطبان شما بیشتر از محتوای متنی لذت می‌برند یا ویدئوها پاسخ آن‌ها است؟ تصاویر، پادکست‌ها یا پست‌های طولانی؟ کدام یک باعث می‌شود مخاطب شما زمان بیشتری را در سایت شما باقی بماند و در نهایت گزینه خرید را کلیک کند؟

شناسایی مخاطب

مخاطب خود را شناسایی کنید

شما مخاطب من هستید

اکنون به طور کامل، گاه حتی بهتر از خود مخاطبانتان، آن‌ها را می‌شناسید؛ پس به‌خوبی می‌دانید کدام محتوا برای آن‌ها جذاب‌تر است و می‌توانید با این شیوه سفارش طراحی سایت را شروع کنید. این شناخت دقیق می‌تواند به شما کمک کند سایتی داشته باشید که بتواند ارتباط مستقیم با مخاطب شما برقرار کند. جمله‌ای بنویسید که در آن آمده است:
(نام برند یا سایتتان) تلاش می‌کند تا محتوای خود را برای مخاطبان (با ویژگی‌هایی که پیدا کرده‌اید) تولید و به این واسطه طراحی سایت اختصاصی را برای آن‌ها به طور مؤثر انجام دهد.

با کمک این جمله به‌دقت می‌دانید قرار است چه مسیری را بروید، چه محتوایی تولید کنید و چگونه و از چه عناصری در طراحی سایت خود استفاده کنید.

برای پریدن در حوض نقاشی آماده باشید

اکنون که توانسته‌اید مسیر اصلی را طی کنید، وقت آن است که بهترین شیوه برای طراحی سایت خود را نیز بشناسید. به‌صورت کلی بهترین شیوه برای طراحی وب، در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود که هرکدام بر اساس یک استاندارد دسته‌بندی شده است.

تأثیر رنگ در برندسازی

رنگ حرف اول را در برندسازی می‌زند

استاندارد برندسازی

یکی از وظایف اصلی سایت، برندسازی است و اگر مدام این روند را تغییر دهد باعث می‌شود تا مخاطبان او سردرگم شوند و نتوانند روابط خود را با برند به‌درستی تنظیم کنند. شاید جالب باشد که بدانید نزدیک به ۳۸ درصد از کاربران اظهار داشته‌اند اگر محتوا با طرحی که می‌بینند برایشان جذاب نباشد، اصلاً با سایت ارتباط برقرار نمی‌کنند؛ پس بهتر است برای اینکه بتوانید به‌درستی برندسازی کنید برخی از اصول اولیه را به‌درستی بشناسید؛ از جمله:

  • تعادل

  • در واقع تعادل به این اصل اشاره دارد که در محتوای بصری باید همه عناصر به‌صورت مؤثر در کل طرح توزیع شده باشند. این نوع طراحی هم تمیز و طبیعی و هم دارای تقارن درست است. در طراحی سایت صفحات بر روی سیستمی شبکه‌ای تنظیم می‌شوند که تعادل را به‌خوبی در صفحات منظور می‌کند. این ویژگی کمک می‌کند این تعادل در کل صفحه انجام بپذیرد.
  • ترکیب

  • اینکه هرکدام از عناصر طراحی کجا قرار بگیرند و چگونه سازماندهی شوند، نکته‌ای است که در ترکیب باید در نظر بگیرید.
  • فاصله

  • وقتی صحبت از فاصله می‌کنیم یعنی عناصری که در طراحی سایت وجود دارند، باید به نحوی با یکدیگر فاصله داشته باشند تا کاربران بتوانند بین هر عنصر با عنصر بعدی تمایز قائل شوند و هرکدام را جداگانه و در کنار هم درک کنند. فضایی را نیز باید در اطراف سوژه در نظر بگیرید تا خوانایی طرح افزایش بیابد.
  • نقطه کانونی

  • این نقطه دقیقاً همان جایی است که باید توجه کاربر به آن جلب شود. بخش جدایی‌ناپذیر صفحه و مرکز توجه همین‌جا است.
  • رنگ

  • این عنصر اصلی‌ترین عنصر در طراحی برندسازی و لوگو است. با این عنصر نشان می‌دهید با چه خلق و خویی کاربران روبه‌رو هستند.
  • تایپوگرافی

  • اولین نکته در تایپوگرافی این است که دقت کنید به زیبایی طرح نهایی در خواهد آمد یا خیر، سپس این مطلب را در نظر بگیرید که آیا کاربر نهایی، آن را در رایانه خود خواهد دید یا خیر.

تصاویر ALT یکی از شیوه‌های برندسازی

یکی از استانداردهای برندسازی که حتی در طراحی سایت وردپرسی هم باید آن را در نظر بگیرید متن ALT تصاویر است. این گزینه نه‌تنها برای پردازش تصویر ضروری است، به اهداف کسب‌وکار شما هم کمک خواهد کرد. از آن مهم‌تر این‌که برای سئوی سایت شما نیز یکی از گام‌های بسیار مهم محسوب می‌شود. این گزینه در برندسازی می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد، هرچند برخی از آن برای تکمیل استراتژی کلمات کلیدی هم سود می‌برند.

ما توصیه می‌کنیم از تصاویر چهره انسان در طراحی سایت استفاده کنید. این گزینه حتی از انیمیشن یا گرافیک تأثیر بیشتری خواهد داشت. این بدان دلیل است که افراد با چهره راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند و توجه آن‌ها بیشتر به این سمت جلب می‌شود‌.

اهمیت منوها و ناوبری سایت

منوها و ناوبری سایت بسیار مهم است

ناوبری سایت هم یکی از شیوه‌های برندسازی است

وقتی کاربران به هر طریقی به سایت شما می‌رسند تمایل دارند تا هر چه سریع‌تر بتوانند محتوای موردنظر خود را در سایت شما پیدا کنند؛ همین علت است که باعث می‌شود ناوبری یا نقشه سایت شما اهمیت بسزایی داشته باشد. به‌صورت کلی ناوبری اصطلاحی کلی است که اشاره به ساختار لینک‌های داخلی سایت دارد. ناوبری بیشتر برای این توسعه می‌یابد که کاربران به‌راحتی و سادگی بتوانند محتوایی را که نیاز دارند در سایت شما پیدا کنند.

اساس نقشه سایت بر مبنای همین استانداردسازی است و به کنسول‌های جستجو کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر بتوانند محتوای شما را رتبه‌بندی کنند. آمارها نشان می‌دهند اگر سایتی از نظر نقشه و ناوبری معماری به‌خوبی طراحی شده باشد و کاربران بتوانند به‌سهولت محتوا را پیدا کنند، افزایش ارگانیک ترافیک را هم تجربه خواهند کرد. همین باعث می‌شود تا گوگل هم شما را حائز ارتقا رتبه بداند.

داشتن برنامه ریزی برای منوها

برای منوها برنامه‌ریزی داشته باشید

منوها را زیر نظر بگیرید که برای برندسازی اهمیت دارند

منوها نیز نقش بسزایی در این ناوبری دارند. تمرکز اصلی سایت اغلب بر منوی اصلی است. زمانی که کاربری وارد سایت شما می‌شود، اولین محلی که از آن بازدید می‌کند، همین منو است. به‌صورت کلی این منو در جلو و مرکز سایت قرار دارد؛ اما اگر منوی اصلی شما چند قسمت دارد از منوهای کشویی استفاده باید کرد.

نکته اصلی در این است که منوی کشویی مناسب سئوی فنی نیست. دلیل این کار آن است که جستجو کمی سخت خواهد بود و کاربران تمایلی به آن ندارند. زمانی که کاربر تمایل دارد بر روی یکی از بخش‌ها کلیک کند، منوهای کشویی اغلب کمی کار را سخت می‌کنند. اگر مجبور به استفاده از منوی کشویی هستید، می‌توانید نوار جستجو را اضافه کنید. این نوار در طراحی سایت خبری بسیار کاربرد دارد.

سه کلیک قانونی است که باید آن را در نظر بگیرید. در این قانون کاربر باید بتواند تنها با سه کلیک محتوا را پیدا کند؛ دلیل آن نیز عدم تمایل کاربران به گشتن در میان نتایج جستجو است. یکی از مواردی که نباید نادیده بگیرید استفاده از کلمات کلیدی در منوها است. با این کار کاربران بسیار سریع‌تر محتوا را پیدا می‌کنند.

علاوه‌برآن، این‌که آیتم‌های سایت کجا قرار دارند هم نقش مهمی دارند. باید آیتم‌های مهم را جلوتر بگذارید تا راحت‌تر در دسترس باشند. اگر تمایل دارید که منوها طراحی جذاب‌تر و تمیز‌تری داشته باشند، بیشتر از ۷ آیتم را در منوها قرار ندهید. اگر از این تعداد بیشتر قرار دهید، بی‌آنکه بدانید رتبه سئوی شما را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

استاندارد کدنویسی

ازآنجاکه تعداد سایت‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شوند، کمک‌گرفتن از مجموعه استانداردی برای کدنویسی بی‌شک لازم است. این استاندارد دارای جنبه‌های زیادی است که ما برخی از آن‌ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

رعایت استاندارد کدنویسی

استاندارد کدنویسی را رعایت کنید

صفحاتی از جنس تلفن همراه

یکی از انواع طراحی سایت طراحی ریسپانسیو است. این نوع طراحی به کاربر امکان می‌دهد تا با هر مرورگر یا هر دستگاهی که گذرش به سایت شما افتاد، تجربه خوبی از حضور در سایت شما داشته باشد. طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا خیلی بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است. طبق آمار، ۶۰ درصد کاربران با تلفن همراه خود به صفحات وب وارد می‌شوند و برای بیش‌تر از نصف تراکنش‌های مالی از پلتفرم‌های تحت موبایل استفاده می‌کنند.

از همه این‌ها مهم‌تر گوگل برای صفحات سازگار با گوشی موبایل احترام خاصی قائل است؛ پس اگر سایت خود را واکنش‌گرا کنید تا با هر دستگاه یا مرورگری سازگار باشد، کاربران راحت‌تر در سایت شما گشت‌وگذار می‌کنند، تعامل آن‌ها با شما افزایش‌یافته و نرخ تبدیل ارتقا پیدا می‌کند. اغلب کاربران تمایل دارند از برندهایی بازدید کنند که طراحی سایت آن‌ها واکنش‌گرا است.

امنیت هم مهم است

از دیگر جنبه‌های مهم کدنویسی طراحی وب‌سایتی بسیار امن است. با این کار کاربران می‌توانند با طیب خاطر اطلاعات خود را در اختیار شما بگذارند. برای تأمین امنیت کاربران بهتر است گواهی SSL دریافت و اعتبارنامه خود را هم ایمن کنید. در طراحی سایت وردپرسی بهتر است همه تم‌ها، هسته‌ها و افزونه‌ها را به‌روز نگه دارید و سعی کنید میزبانی که دارید هم امن باشد.

تأثیر سرعت بالای صفحات

سرعت بالای صفحات می‌تواند بسیار مؤثر باشد

حلزون نباشید

کاربران زمان اضافی ندارند که در اختیار سایت‌ها بگذارند. طبق آمار اگر بیش از ۳ ثانیه بارگذاری صفحه شما به طول انجامد، کاربران عطای شما را به لقایتان می‌بخشند. در ضمن بیش از ۴۰ درصد کاربران اگر یک‌بار از سایتتان بروند هرگز دیگر برنمی‌گردند. آن‌ها با دیدن نام دامنه شما فرار می‌کنند. هر ثانیه که بارگذاری سایتتان با تأخیر همراه باشد، ۲۷ درصد نرخ تبدیل کاهش خواهد یافت.

برای این‌که به هر شیوه‌ای اجازه ندهید سرعت صفحه حتی ذره‌ای کاهش پیدا کند می‌توانید از CDN یا شبکه تحویل محتوا استفاده کنید. البته استفاده از تصاویر هم بی‌تأثیر نیست. از تعداد تصاویر بزرگ بکاهید و سعی کنید حجم تصاویر را هم بهینه‌سازی کنید. بسیاری از افزونه‌ها با فشرده‌سازی، کش کردن یا بهینه‌سازی تصویر را می‌توانید اضافه کنید. روی افزونه‌ها و فایل‌هایی که در پایگاه وردپرس نگهداری می‌کنید هم نظارت مستمر داشته باشید. هسته PHP و سایر افزونه‌ها هم اگر به‌روز نشوند کار دستتان خواهند داد.

استاندار دسترسی به سایت

بر اساس قانون ADA دسترسی از الزامات سایت است. این قانون آمریکایی‌ها، مختص معلولان است. این قانون تنها یک هدف دارد: تقویت فراگیری در استفاده از اینترنت. افراد عادی سه برابر بیشتر از افراد معلول از اینترنت استفاده می‌کنند. اگر بدانید ۳۰ درصد افراد متخصص معلول هستند شاید بیشتر متوجه اهمیت موضوع شوید. اگر بتوانید فراگیرتر از همیشه در زمینه طراحی سایت گام بردارید قطعاً مخاطبان بیشتری خواهید داشت.

از طرف دیگر، چنانچه این قابلیت را در سایت خود جای‌گذاری کنید، گوگل هم شما را بی پاداش نخواهد گذاشت و با این کار وب‌سایت‌های دیگر هم تشویق می‌شوند شما را الگوی خود قرار دهند. برای این کار می‌توانید از وردپرس کمک بگیرید. باید در وردپرس افزونه دسترسی را نصب کنید. این افزونه ویژگی‌هایی را به سایت شما می‌افزاید. به‌عنوان‌مثال کاربران کم‌بینا می‌توانند فونت را تغییر دهند و بزرگ‌تر کرده یا سایت را در مقیاس خاکستری و کنتراست بالا تنظیم کنند.

این کار با کمک مقایسه کنتراست رنگ مطابق با استاندارد ADA انجام می‌شود. در ضمن تصاویری که در محتوای متنی درج شده‌اند دیگر زیرنویس یا عنوان نخواهند داشت. می‌توانید زیرنوشت یا رونوشت اضافه کنید و پیوندها و منوها را از طریق صفحه‌کلید در دسترس قرار دهید؛ اما فراموش نکنید این قابلیت‌ها را نیز یک‌بار خودتان امتحان کنید.

چرا دسترسی مهم است؟

البته دسترسی حتماً برای افراد معلول اهمیت ندارد، بلکه افراد با صفحه‌نمایش کوچک هم از این ویژگی بهره‌مند می‌شوند و در حالات مختلف از آن استفاده می‌کنند. افراد مسن که دارای شکستگی هستند یا عینکشان را برای مدتی ازدست‌داده‌اند یا به هر دلیلی شرایط پزشکی موقت دارند نیز از سایت شما لذت خواهند برد.

حتی کسانی که به دلیل موقعیت محدودیت دارند نیز از سایت شما استفاده می‌کنند. کسانی که در نور شدید کار نمی‌کنند و صفحه را نمی‌بینند یا به دلیل صدای محیط از شنیدن محروم‌اند، آن‌ها که در حمل‌ونقل عمومی هستند شما را انتخاب خواهند کرد.

نکاتی مهم برای طراحی سایت

نکاتی مهم برای طراحی سایت

کلام پایانی

شما سایت را برای مخاطبان خود طراحی می‌کنید و قرار است آن‌ها از سایت شما لذت ببرند؛ پس بی‌جهت نیست که مجبورید به هر طریقی است اول و آخر آن‌ها را مدنظر داشته باشید. طراحی سایت خود را با توجه مخاطبان هدف در نظر بگیرید و سعی کنید همه جوانب را در نظر بگیرید که دل آن‌ها را ببرید.

با این کار ترافیک خود را افزایش می‌دهید. گوگل شما را بیش از گذشته می‌بیند و رتبه سئوی شما افزایش می‌یابد. همه این‌ها منجر به فروش بیشتر شده و شما را هزاران گام از رقبایتان پیش می‌راند. کمی به مخاطبان توجه کنید و پرواز را تجربه کنید؛ پس برای طراحی سایت اصولی پیش بروید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما