نقش غیرقابل‌انکار سئو در تولید محتوا و رازهای آن
4.7 (3)

بی‌اغراق نقش سئو در تولید محتوا را نمی‌توان کم‌اهمیت‌تر از آب برای آب‌زیان دانست؟! به عبارت درست‌تر محتوای باکیفیت و سئو دست به دست هم می‌دهند تا شما به ترافیک بالاتر و سود بیشتر برسید.

با بیان این مسئله مهم ممکن است سوالات مهمی برای شما شکل بگیرد نظیر اینکه این دو تا چه اندازه به یکدیگر وابسته هستند؟

سئو دقیقا شامل چه چیزی است؟

دانستن چه نکاتی به ما کمک می‌کند که کسب‌وکار معتبر و پردرآمدی برای خود دست‌وپا کنیم؟

سئو در تولید محتوا مهم است!

سئو در تولید محتوا مهم است!

تیم تولید محتوا نردبون در تلاش است که این موضوع مهم و حیاتی را به‌خوبی برای شما روشن کند تا بتوانید از مزایای غیرقابل انکار سئو در تولید محتوا برای ارتقای خود بهره ببرید.

عقد ابدی سئو و محتوا

اگر مدت زمانی است که کسب‌وکار دیجیتال خود را راه انداخته‌اید، حتما می‌دانید این دو موضوع پیوندی ابدی و عمیق با یکدیگر دارند. آگاهی درباره سئو در تولید محتوا از این جهت اهمیت دارد که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید؛ اما چگونه؟

از سئو آن پیج یا On-Page چه می‌دانید؟

سئو ابعاد بسیار وسیعی دارد و برای در دست گرفتن کنترل امور باید یا در این زمینه کاربلد باشید یا آن را به یک سئوکار حرفه‌ای بسپارید. با این حال اکنون بحث ما این بخش سئو نیست!

ترفندهایی مانند استفاده بهینه از کلمات کلیدی، توضیحات متا، اهمیت تصاویر و توضیحات آن و مسائلی از این دست، خط مقدم رسیدن به بازدید بیشتر است.

بدون رعایتت این نکات احتمال اینکه محتوای عالی شما به گوش خواننده برسد تقریبا صفر است؛ چراکه شما در صفحه 50 م گوگل هستید و فکر می‌کنید چند نفر این صفحات را بازدید می‌کنند؟ بنابراین تمام شگفتی‌هایی که از محتوا نصیب کسب‌وکارتان می‌شود را تنها از طریق سئو آن پیج به دست می‌آورید.

آن روی سکه

حال تصور کنید که شما یک تیم سئوی فوق‌العاده دارید و همه تکنیک‌های سئو را در مقالات خود رعایت می‌کنید. این بدین معناست که خوانندگان به متن شما دسترسی پیدا می‌کنند اما مسئله این است که چه متنی؟؟ آیا این متن به اندازه کافی باکیفیت، جذاب، کاربردی و پرکشش است که بتواند مشتریان شما را در وب‌سایت‌تان ماندگار کند؟

تاثیر دو طرفه سئو و محتوا

تاثیر دو طرفه سئو و محتوا

به‌طور خلاصه می‌توان گفت شما باید این دو را بال پرواز همزمان و به‌صورت موازی پیش ببرید و توجه داشته باشید که یک اندازه رشد کنند. اگر قادر باشید ارتباط سئو در تولید محتوا را درک کرده و تعادل را حفظ کنید؛ برگ برنده‌ای در دست دارید که می‌توانید لرزه بر اندام هریک از رقبای خود بیندازید.

سئونویسی و دیگر هیچ!

بسیاری از کسب‌وکارها با این اصطلاح آشنایی دارند. به مجموعه مهارت‌های نگارش محتوا که براساس آخرین استانداردهای سئو و درواقع با به‌کارگیری عبارات کلیدی مناسب و محوری در محتوا انجام می‌شود، سئو نویسی یا تولید محتوای سئو شده می‌گویند.

درواقع اگر بتوانید قفل کسب‌وکار دیجیتال خود را با یک کلید بگشایید؛ این همان کلید طلایی است. استفاده از عبارات کلیدی پرکاربرد در حوزه کاری شما، قدم نخست و نگارش یک مقاله تخصصی، باکیفیت و جذاب براساس این کلمات کلیدی قدم نهایی برای پیمودن این مسیر به حساب می‌آید.

اصلاحات کلیدی سئو در تولید محتوا را بشناسید

مهم‌ترین قدم در دستابی به یک دانش مفید، شناخت اصلاحاتی است که به شما در این مسیر پرپیچ‌وخم کمک می‌کند. پلتفرم توسعه کسب‌وکار نردبون در ادامه این ابزارهای توانا را به شما معرفی خواهد کرد.

کلمات کلیدی اصلی، دم‌دراز، فرعی

حتی کلمات کلیدی که مهم‌ترین ابزار موتورهای جست‌وجو به‌حساب می‌آیند نیز انواع مختلفی دارند. اما تفاوت و اهمیت آن‌ها در چیست؟

کلمات یا درواقع عبارات کلیدی سه نوع هستند:

  1. سطح بالا یا اصلی keyWord
  2. دم دراز یا Long Tail KeyWord
  3. فرعی

با یک مثال این موضوع را برای شما روشن می‌کنم. یک مقاله که در خصوص مشخصات یک گوشی همراه نوشته شده است. دارای چند نوع کلمه کلیدی است. کلمه کلیدی اصلی یا سطح بالای آن که بیشتر از بقیه عمومی و قابل سرچ است، خرید گوشی موبایل است.

اهمیت کلمات کلیدی در افزایش بازدیدها

اهمیت کلمات کلیدی در افزایش بازدیدها

رقابت بر سر این نوع کلمات کلیدی که معمولا عمومی و کوتاه‌تر هستند بسیار سخت و زمان‌بر است که آن را باید در برنامه بلندمدت خود قرار دهید. اما دم درازها؟!

کلمات دم دراز معمولا جزئی‌تر هستند و رقابت کمتری در خصوص آن‌ها شکل می‌گیرد و رسیدن به صفحه اول گوگل در این کلمات کلیدی بسیار آسان‌تر خواهد بود. به‌عنوان مثال کلمه کلید خرید گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو.

کلمات فرعی به اندازه اصلی‌ و دم درازها مهم نیستند؛ اما شانس دیده‌شدن محتواهای شما را افزایش می‌دهند؛ بنابراین تا جای ممکن از به‌کارگیری آن‌ها غافل نشوید!

پرده‌برداری از راز SERPs

در وهله اول بدانید که این واژه مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Results Page است و معنای لغوی آن “صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو” شناخته می‌شود.

یک عبارت خاص را همین حالا سرچ کنید؛ مثلا نردبون، تولید محتوا و مانند آن. هر آنچه که شما در گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجو مشاهده می‌کنید SERPs تقلی می‌شود. این صفحه می‌تواند شامل 10 پیج اول، برخی آمارها، اینفوگرافی‌های مخصوص گوگل و مانند آن باشد.

صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو

صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو

در سئو همواره درحال تجزیه‌وتحلیل اطلاعات این صفحه هستید. در هر کلمه کلیدی مهم صفحه چندم هستید؟ چه کنید که به صفحه اول برسید؟ چه کنید که سایت نخست باشید و مانند آن.

بک‌لینک‌های توانا

این بک‌لینک‌ها درواقع هایپر لینک‌هایی هستند که مخاطب یا خواننده را به صفحات دیگری ارجاع می‌دهند. این لینک‌ها اگر به صفحات داخلی باشد، باعث ایجاد شبکه‌سازی داخلی موثری می‌شود که درنهایت به نفع دیده‌شدن است و می‌توانید بازدیدکنندگان خود را در یک حلقه نامتناهی از این لینک‌ها گرفتار کنید و اجازه ندهید بازدید از شما را متوقف کنند.

در یک نگاه دیگر این لینک‌ها ممکن است خارجی باشند که معمولا به منابع داده می‌شوند. این مسئله نیز در ایجاد اعتبار برای سایت شما مفید خواهد بود. البته دقت کنید که این وب‌سایت‌ها به اندازه کافی و از نظر موتورهای جست‌وجو معتبر باشند.

قدرت بک لینک و لینک سازی

قدرت بک لینک و لینک سازی

جالب است بدانید گاهی برخی سایت‌هایی که به یک منبع اشاره کرده‌اند در صفحه نتایج یک کلمه کلیدی در رتبه بالاتری نسبت به خود منبع قرار می‌گیرند. برخلاف تصور شما گوگل به این لینک‌ها بسیار اهمیت می‌دهد و دیگر شما را یک سارق محتوا نخواهد دانست!

انکر تکست در یک کلام

به عبارات یا کلماتی که آن‌ها را بولد کرده و برای لینک‌دهی استفاده می‌کنید، انکرتکست یا به عبارتی کلمه لنگر گفته می‌شود. می‌توانستیم این تیتر را به‌صورت زیرتیتر بک لینک به شما معرفی کنیم. اما چرا مجزا آن را بررسی می‌کنیم؟

راز انکر تکست

راز انکر تکست

انکر تکست از آن جهت که برای شما اعتبار می‌آورد مهم و قابل توجه است. چگونه؟ آمارها و ارقام نشان می‌دهد اگر سایت‌ها و صفحات وب بسیاری با یک انکر تکست واحد و به یک صفحه مشخص لینک بدهند، گوگل پس از مدتی این صفحه را معتبر برمی‌شمرد و در نتایج بیشتری در اولولیت قرار خواهد گرفت. این فرصت را از دست ندهید!

آنچه گذشت…

سئو در تولید محتوا مسئله مهمی است که صاحبان کسب‌وکارها باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند؛ چراکه نخستین قدم در رسیدن به صفحه اول گوگل به حساب می‌آید. درواقع جنگ برای نتایج بهتر از همان محتوای شما شروع می‌شود و با دقت روی نکات سئو در محتوا می‌توان نتایج بهتری گرفت.

کلمات کلیدی اصلی، دم دراز و اصلی مهم تلقی می‌شوند و استفاده از آن‌ها در محتواها اهمیت دارد. توجه به لینک‌سازی داخلی و ارجاع‌های به‌اندازه نیز در دیده‌شدن شما توسط موتورهای جست‌وجو مهم است.

با آگاهی از این نکات اکنون زمان آن است که برای سفارش تولید محتوا توسط یک تیم حرفه‌ای اقدام کنید. این محتواها براساس آخرین استانداردهای سئو طراحی می‌شوند. با استفاده از این محتوای یونیک و سئوشده از نردبون موفقیت به‌راحتی بالا بروید. پلتفرم تولید محتوا نردبون در تمام این مسیر در کنار شماست.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
4.7

دیدگاه شما