ملاک‌های تعیین‌کننده تعرفه تولید محتوا
0 (0)

ملاک‌های تعیین‌کننده تعرفه تولید محتوا

حتماً شما نیز به نقش مهم و اساسی که تولید محتوا در بازاریابی و افزایش سئو سایت و بیشتر شدن مخاطبان دارد پی برده‌اید. در این میان یک مسئله مهم و اساسی وجود داشته و آن تعرفه تولید محتوا است! این مسئله به‌خصوص برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا یا مشاغلی مه به لحاظ منابع در مضیقه هستند اهمیت زیادی دارد. برای آنکه شما بتوانید هزینه منصفانه‌ای بابت تولید محتوا بپردازید ما در این مقاله مهم‌ترین ملاک‌های تعیین‌کننده تعرفه را به‌تفصیل تهیه کرده و در نهایت نیز بازه قیمت محتوا را ارائه خواهیم داد.

بررسی تعرفه انواع محتوا

بررسی تعرفه انواع محتوا

چه نوع محتوایی می‌خواهید سفارش دهید؟

رویکرد اصلی ما در این مقاله تولید محتوای متنی است، اما برای سهولت کار شما به سایر محتواها نیز خواهیم پرداخت. برای نمونه بهتر است بدانید که نرخ تولید محتوا تصویری بسته به تکنیک و نوع سفارشی که دارید می‌تواند از کمتر از دویست هزارتومان تا چند میلیون باشد. یک تصویر گرافیکی معمولی بدون هیچ پیچیدگی می‌تواند حتی کمتر از صدهزار تومان بوده درحالی‌که اگر شما یک بیلبورد تبلیغاتی یا لوگو حرفه‌ای بخواهید سفارش دهید باید مبلغ زیادی بپردازید.

محتواهای ویدئویی و یا حتی صوتی نیز بر حسب دقیقه یا ثانیه برای شما هزینه در پی خواهند داشت. همچنین محتواهای متنی نیز بسته به نوع خود و اینکه برای فروشگاه هستند یا سایر خدمات، وبلاگی باشند یا رپرتاژ می‌توانند قیمت‌های مختلفی داشته باشند. البته اگر به دنبال بهترین تعرفه تولید محتوا هستید می‌توانید همه امور محتوای متنی خود را به گروه حرفه‌ای نردبون بسپارید تا برایتان انجام دهد.

کیفیت محتوا و سطح نویسنده

مورد دیگری که می‌تواند روی نرخ محتوا تأثیر زیادی داشته باشد کیفیت متنی است که شما تحویل می‌گیرید. به‌تبع نویسنده‌ای که کیفیت بالایی نداشته یا تازه‌کار است هزینه بسیار پایین‌تری می‌گیرد. اما نویسنده متخصص که مدت‌هاست در کار تولید محتوا فعالیت کرده و به‌خوبی با روش‌های نگارش هر نوع مطلب آشناست برای شما هزینه پیش‌تری در پی خواهد داشت. بهتر است درمورد هزینه تولید محتوا دست‌ودل‌باز باشید؛ زیرا که چندبرابر این مبلغ به‌خاطر کیفیت خوب محتوا برای شما سودآوری دارد.

تأثیر نویسنده روی هزینه محتوا

تأثیر نویسنده روی هزینه محتوا

حجم محتوایی که می‌خواهید سفارش دهید چقدر است؟

یکی دیگر از آیتم‌های بسیار مؤثر در تعیین تعرفه محتوا میزان سفارش شماست. این یک قانون جهانی در همه کسب‌وکارهاست که هروقت تعداد یا حجم سفارش‌ها بالا برود از هزینه سرانه کاسته خواهد شد. برای مثال شاید شما برای تعداد مشخصی کلمه صدهزار تومان پرداخت کنید و تعرفه تولید محتوا برای هر کلمه 70 تومان باشد. حال اگر دوبرابر این حجم از محتوا سفارش خود را به ثبت برسانید ممکن است سرانه به‌ازای هر کلمه 60 تومان یا حتی کمتر کاهش پیدا کند.

دراین‌خصوص لازم است اشاره کنیم که بسیاری از مجموعه‌های تولید محتوا برای شما پکیج‌های مختلفی در نظر می‌گیرند که بسته به حجم سفارش مبلغ تغییر می‌کند. در حقیقت اگر شما به سراغ پکیج‌های اقتصادی با حجم بالا و سرانه کلمه پایین بروید آنگاه هزینه کلی شما به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. این حالت بسیار به‌صرفه‌تر از آن است که شما در چند سفارش تولید محتوا با هزینه سرانه بالا مقاله یا سایر محتواهای خود را تحویل بگیرید.

بازه تحویل محتوا و میزان فوری بودن کار شما

نکته بعدی که می‌تواند روی هزینه‌ها و مخارج تولید محتوای شما تأثیر زیادی داشته باشد بازه تحویل سفارش است. بهترین حالت برای ثبت سفارش محتوا این است که از قبل از شروع استراتژی سئو سفارش خود را ثبت کنید تا مجبور نباشید که مقاله‌ها را فوری تحویل بگیرید. بازه تحویل محتوا می‌تواند بسته به میزان شلوغ بودن کارها از یک هفته تا یک ماه متغیر باشد. همچنین تعرفه تولید محتوا در زمان‌های اوج کار مانند تابستان به علت زیاد بودن تقاضا بالا می‌رود و تحویل نیز طولانی می‌شود.

شما باید محتوای خود را زودتر از موعد سفارش دهید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نشوید. همچنین اگر محتوا با سرعت بیشتری تولید شود احتمالاً کیفیت لازم را نخواهد داشت. پس حتماً در زمان شروع تدوین استراتژی سئو محتوایی بازه زمانی تولید محتوا متنی و آماده‌شدن آن را در نظر داشته باشید.

محتواهای فوری گران‌تر هستند

محتواهای فوری گران‌تر هستند.

ترجمه محتوا از منبعی با زبان خارجی

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در هزینه‌های شما برای سفارش دادن محتوا این است که تعیین کنید محتوایتان از چه منبعی تولید شود. اگر مقاله علمی باشد یا اینکه برای فروشگاهی با محصولات خارجی نوشته شود باید حتماً در نظر داشته باشید که منابع خارجی هزینه‌های بالاتری را برای شما به دنبال دارند. معمولاً تعرفه تولید محتوا از رفرنس‌های انگلیسی یا سایر زبان چیزی بین 5 الی 10 تومان به‌ازای هر کلمه گران‌تر از رفرنس‌های داخلی خواهد بود.

تولید محتوا به زبان انگلیسی یا سایر زبان‌ها

در قسمت قبلی برای شما به این موضوع اشاره کردیم که اگر قرار است یک محتوا از زبان دیگری به فارسی ترجمه شود چقدر هزینه بر خواهد بود. در این قسمت اما باید به این مسئله اشاره کنیم که تولید محتوا از منبع فارسی به زبان دیگری مثلاً انگلیسی نیز بسیار گران خواهد بود و حتی ممکن است مخارج تولید محتوای انگلیسی به دوبرابر تولید محتوای فارسی برسد. البته شما با این کار مخاطبان خود را بین‌المللی خواهید کرد و اگر با سایر ملت‌ها در حال کار هستید حتماً به سود و منافع محتوای انگلیسی نیز واقف خواهید بود.

بازه قیمت محتوای متنی

ما در بخش‌های قبلی برای شما مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل مؤثر در تعیین تعرفه هر نوع محتوا را بیان کردیم. در آخرین قسمت نیز برای آنکه شما بتوانید حدودی از قیمت تولید محتوا را در ذهن داشته باشید می‌خواهیم حداقل و حداکثر مبالغ موجود در بازار را برایتان بازگو کنیم.

کمترین میزان هزینه ساخت محتوا هم اکنون چیزی در حدود کلمه‌ای 15 تومان بوده که یعنی برای یک مقاله 1000 کلمه‌ای باید 15 هزار تومان بپردازید. این مبلغ برای محتواهای بسیار بی‌کیفیت در نظر گرفته شده است. برای حداکثر مبلغ نیز سقفی تعیین نشده، اما ممکن است به بیش از کلمه‌ای 55 تومان نیز برسد.

بهترین تعرفه برای کنترل منابع مالی

بهترین تعرفه برای کنترل منابع مالی

کلام آخر

محتوا یکی از مهم‌ترین ابزارها برای بازاریابی و بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل به شمار می‌رود. ازاین‌جهت باید در نظر داشته باشید که هزینه آن ممکن است برای بعضی افراد دغدغه ایجاد کند. ما در این مقاله به مهم‌ترین ملاک‌هایی اشاره کردیم که می‌تواند روی تعرفه تولید محتوا مؤثر واقع شود. نوع محتوایی که سفارش می‌دهید به همراه کیفیت آن و حجم سفارشتان اصلی‌ترین عوامل تعیین نرخ محتوا هستند. همچنین بازه تحویل و منبع و زبان تولیدی از دیگر موارد تأثیرگذار هستند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما