چطور می‌توان در مارکت رقابتی محتوای ترند تولید نمود؟
0 (0)

چطور می‌توان در مارکت رقابتی محتوای ترند تولید نمود؟

اگر شما نیز به‌صورت روزانه به فضای مجازی سری می‌زنید حتماً متوجه شده‌اید که یک سری از محتواها برای مدتی حسابی داغ می‌شوند و بعد از مدتی هم از بین می‌روند. این‌گونه محتواها که می‌توانند در غالب‌های ویدئویی، تصویری یا صوتی یا متنی منتشر شوند محتوای ترند نام دارند. ما در این مطلب می‌خواهیم بدانیم در یک مارکت رقابتی چطور ازاین‌دست محتواها تولید کنیم و از آنها برای رسیدن به اهدافمان بهره ببریم. درصورتی‌که شما نیز علاقه‌مند به تولید و انتشار محتواهای ترند هستید این مقاله را از دست ندهید.

محتواهای ترند با سرعت بیشتری در فضای مجازی وایرال می‌شوند

محتواهای ترند با سرعت بیشتری در فضای مجازی وایرال می‌شوند

ترند را بهتر و بیشتر درک کنیم.

پیش از شروع یادگیری تولید محتوای ترند باید بتوانید آن را درست و دقیق برای خود تعریف کنید. حتماً تاکنون دیده‌اید که موجی در سراسر دنیا فراگیر شده و در پی آن یک موسیقی بسیار پرطرف‌دار می‌شود یا همه افراد یک رنگ و مدل خاص از لباس را می‌پوشند. همه این اتفاقات در گروه ترندها دسته‌بندی می‌شوند. ترند یعنی جوی بسیار داغ و پرطرف‌دار که در فضای مجازی همه‌گیر می‌شود و معمولاً عمر کوتاهی دارد اما بازدهی آن زیاد است. حال می‌خواهیم به این بپردازیم که چرا عمر ترندها کوتاه و چرا بازدهی آنها بالا است!
پایدارترین ترندها ترندهای سالانه هستند. اینکه در یک سال چه رنگی مد است بلندمدت‌ترین ترند بوده که عمر آن فقط 12 ماه است. در این مدت یک تولیدی لباس می‌تواند پوشاک بهاره، تابستانه، پاییزه و زمستانه خود را با آن رنگ به‌خصوص تولید کند. در طول این سال وی فروش قابل‌توجهی خواهد داشت اما بعد از معرفی رنگ جدید دیگر رنگ‌های قدیمی طرف‌داری نخواهند داشت. ترندهای بعدی فصلی هستند و فقط 3 ماه عمر دارند. فروش‌ها و تخفیفات فصلی را می‌توان در این گزینه دسته‌بندی کرد.

کسانی که یک نوع خدمات خاص را برای فصل تابستان یا زمستان ارائه می‌دهند می‌توانند در این سه ماه از سال فروش خوبی داشته باشند اما بعد از گذشت آن باید به فکر محصولات یا محتوای ترند جدیدی باشند. تولید محتواهای ترند نیز عمر کوتاهی در حد چند روز یا چند هفته دارند اما می‌توانند به بالارفتن فروش در یک مقطع موقت یا بیشتر شدن فالوورها منجر بشوند. اینکه شما یک آهنگ ترند را روی کلیپ‌های خود قرار دهید یا از یک‌تکه کلام ترند استفاده کنید می‌تواند به شما معنی ترند و تأثیر آن را بهتر تفهیم کند.

محتواهای ترند بسیار متمایز هستند و سرعت انتشار بیشتری دارند

محتواهای ترند بسیار متمایز هستند و سرعت انتشار بیشتری دارند

چطور محتواهای شاخص و ترند بسازیم؟

یکی از دلایل بسیار مهمی که ما را متقاعد می‌کند تا محتواهای ترند تولید و منتشر کنیم این است که می‌توان با آنها در زمینه‌های مختلف با دیگران رقابت کرد. اگر شما می‌خواهید سوار بر موج‌های مجازی برای خود فروش بالاتر به ارمغان بیاورید با معروف شوید باید نحوه ساختن محتوای ترند را نیز بشناسید. ما برای شما تعدادی ترفند و راهکار برای این موضوع در ادامه توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

کانال‌هایی که از طریق آنها اخبار منتشر می‌شوند را شناسایی کنید.

اولین جایی که شما می‌توانید در آن به دنبال ترندها بگردید خبرگزاری‌ها هستند. این نهادها زودتر از بقیه هرآنچه که در گوشه‌وکنار دنیا اتفاق می‌افتد را متوجه شده و آن را بازتاب می‌دهند. ممکن است این خبرگزاری‌ها در پلتفرم‌های متنوعی فعالیت داشته باشند. وب‌سایت‌ها، چنل‌های تلگرامی و صفحات توییتر و اینستاگرام بهترین جاها برای دنبال‌کردن ترندترین‌ها هستند. با کمی جست‌وجو و بررسی هشتگ‌های داغ و موضوعات پرطرف‌دار می‌توانید به‌سادگی ترندهای روز دنیا را بررسی کنید.

واینرها را زیر نظر داشته باشید.

اگر هنوز هم برای ترند نویسی موضوع کم دارید یا مطمئن نیستید می‌توانید واینرها را زیر نظر بگیرید. واینر کسی است که به‌صورت بی‌وقفه و با سرعت بالا به تولید محتوا مشغول است و بادقت بالایی ترندها را زیر نظر دارد. شما می‌توانید واینرهای فعال در حوزه خود را شناسایی کرده و فعالیت آنها را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید که در هر بازه زمانی چه چیزی به ترند تبدیل شده است و مخاطبان زیادی دارد. معمولاً به علت تعداد زیاد فالوورهای واینرها شما به‌خوبی می‌توانید بازدهی هر موضوع را در پست‌های آنها بررسی کنید.

آنالیز رقبا و واینرها برای کشف محتواهای ترند

آنالیز رقبا و واینرها برای کشف محتواهای ترند

درصورتی‌که توانستید محتوای ترند را از بررسی پست‌های یک واینر تشخیص دهید می‌توانید کار تولید محتوای خود را آغاز کنید. البته در مورد واینرها یک موضوع مطرح است و آن وجود ترندهای منفی در محتوای آنهاست. در حقیقت تفاوت واینر با خبرگزاری در این است که خبرگزاری‌ها همیشه جایگاه و پرستیژ حرفه‌ای خود را حفظ می‌کنند اما واینرها گاهی با صحبت‌ها و حرکات سخیف تلاش می‌کنند خود را بالا نگه دارند. آنها محتوای ترند را با چیزی که خلاف عرف جامعه است ترکیب می‌کنند تا متفاوت دیده بشوند.

اصول کار را یاد بگیرید.

بعد از اینکه ترند در اینستاگرام یا هر رسانه دیگری را یافتید باید بتوانید به‌خوبی آن را توسعه داده و برای خود محتوا تولید کنید. ازآنجایی‌که نه‌تنها برای تولید محتوای متنی بلکه برای سایر روش‌های تولید محتوا نیز شما به سناریو، مطلب و متن نیاز دارید پس یادگیری اصول نگارش برایتان بسیار اهمیت دارد. شما باید بتوانید یک عنوان بسیار جذاب طراحی کنید که از طریق آن مخاطب در یک نگاه به محتوای شما جذب شود. بعد از آن لازم بوده که تیترهای داخلی را نیز به شیوه‌ای بنویسید که سیر اصولی مطلب طی شود.
حتی اگر شما می‌خواهید محتوای صوتی یا تصویری هم تولید کنید باید جمله‌بندی‌های قابل قبولی داشته باشید تا محتوای ترند شما برای مخاطب جذاب دیده شود. موج‌های جهانی که در بسترهای مختلف به راه می‌افتند را زیر نظر داشته باشید و ببینید که از چه الفاظ و جمله‌هایی استفاده می‌کنند. دقت کنید که در ویدئوی آنها از چه تکنیک‌هایی برای محتواهای خود بهره می‌برند. یادگیری از رقبا یکی از بهترین کلیدها برای پیروزی در مارکت‌های رقابتی و تولید محتوای شاخص محسوب می‌شود.

با یادگیری اصول بهتر می‌توانید محتوا تولید کنید

با یادگیری اصول بهتر می‌توانید محتوا تولید کنید

کلام آخر

دنیای امروز به دنیا محتوا معروف است و کسی که بتواند از پتانسیل‌های موجود به بهترین نحو استفاده کند قطعاً پیروز میدان خواهد بود. اگر شما علاقه‌مندید که بتوانید خود را در میان هزاران تولیدکننده محتوا بالا بکشید و شاخص و متمایز باشید بهتر است به سراغ محتوای ترند بروید. این‌گونه از محتواها در سطح اینترنت بسیار داغ هستند و در عمر بسیار کوتاهی که دارند می‌توانند بازدهی بالایی برایتان داشته باشند. روش‌های جست‌وجو و استفاده از این‌گونه محتواها برای شما در متن توضیح داده شد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما