تبلیغات اینترنتی | مرز بین کسب سود و تحمل ضرر
0 (0)

تبلیغات اینترنتی | مرز بین کسب سود و تحمل ضرر

این روزها همه می‌دانند که اگر قرار است برند خود را به بهترین نحو ممکن معرفی کنند تا مخاطب ترغیب به خرید محصولات شود، باید از روش بازاریابی به هدف خود برسند. سابقاً تبلیغات شامل روش‌های استفاده از پیام‌هایی بود که از طریق رادیو، تلویزیون، بیلبورد، روزنامه و مواردی مانند این به دست مخاطب می‌رسید؛ اما پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فضای تحت وب، روشی با نام تبلیغات اینترنتی را وارد بازار کرده است.

هیچ‌کس از تأثیر تبلیغات بی‌خبر نیست. این روزها همه برندها، کسب‌وکارها و حتی استارتاپ‌ها هزینه‌ای را در نظر می‌گیرند و آن را برای تبلیغات و بازاریابی صرف می‌کنند. با این کار می‌توانند رقبا را کنار بزنند و درشت‌ترین ماهی‌ها را صید کنند. این هنر شما و تیم بازاریابی شما است که بتوانید از روش درست استفاده کنید و خود را از رقبا متمایز کنید.

از تبلیغات آنلاین چه می‌دانید؟

زمانی که قرار است از اینترنت استفاده کنید تا محصول خود را به دیگران معرفی کنید؛ یعنی بدون اینکه بدانید از تبلیغات اینترنتی استفاده می‌کنید. به‌عبارت‌دیگر هنر استفاده از فضای تحت وب، به‌عنوان رسانه‌ای که این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که پیام بازاریابی خود را به مخاطبان ارسال کنید، همان نوع تبلیغاتی است که مدنظر شما است.

با کمک تبلیغ اینترنتی می‌توانید ترافیک وب‌سایتتان را افزایش دهید و کاری کنید که ناخودآگاه نام تجاری شما دیده یا شنیده شود؛ اما نکته مهم این است که تبلیغات شما به سمتی پیش بروند که بتوانید مخاطب هدف خود را راضی کنید که از شما خرید کرده یا در فرایندی که مدنظر شما است شرکت داشته باشد.

با تبلیغات اینترنتی خود را به جهان معرفی کنید

با تبلیغات اینترنتی خود را به جهان معرفی کنید

بازاریابی همان تبلیغات است؟

اکنون‌که قرار است پروسه‌ای را طی کنید که درنهایت میزان فروش محصول یا ارائه خدمات خود را چندین برابر کنید، باید همه جوانب را بسنجید و با همه جزئیات آشنا شوید. اولین گام این است که بدانید تفاوت تبلیغات و بازاریابی در چیست.

تبلیغات بخشی از پروسه‌ای است که آن را با نام بازاریابی می‌شناسیم. بازاریابی یعنی با انجام مراحلی، محصولات خود را به مخاطبان خود معرفی کنید. تحقیقات بازار، شناخت شخصیت مخاطبان هدف و تجزیه‌وتحلیل برند شما، ازجمله مواردی است که در این پروسه جای می‌گیرد.

یکی از مراحل و اقداماتی که درزمینه‌ی بازاریابی انجام می‌دهید، تبلیغات است. تبلیغات درواقع وجهه بیرونی کاری است که شما انجام می‌دهید و به‌واسطه آن خود را به مخاطبانتان معرفی خواهید کرد. یکی از انواع تبلیغات، تبلیغات اینترنتی است که قرار است با آن آشنا شوید.

چند راه با یک هدف!

اگر قرار است از تبلیغات گسترده اینترنتی استفاده کنید و نام خود را به همه دنیا برسانید، باید بدانید که شیوه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که در اختیار شما قرار گرفته‌ است. شما باتوجه‌به شرایط، برند و هزینه‌ای که قرار است متقبل شوید، می‌توانید شیوه کار خود را انتخاب کنید.

اگر با انواع روش ‌های تبلیغات آشنا شوید، راحت‌تر می‌توانید مسیر را ترسیم کنید و استراتژی دقیقی را برای خود تدوین کنید. بدون اطلاعات تکمیلی در این زمینه حتی نمی‌دانید نقطه شروع تبلیغات اینترنتی شما کجاست. پس بیایید با هم انواع این روش‌ها را از نظر بگذرانیم.

شیوه‌های تبلیغات مؤثر کدام‌اند؟

شیوه‌های تبلیغات مؤثر کدام‌اند؟

از ایمیل شروع کنید

یکی از عمده و قدیمی‌ترین روش‌ها برای تبلیغات اینترنتی استفاده از روشی موسوم به روش بازاریابی ایمیلی است. نمی‌توانید تصور کنید که تبلیغات کنید؛ ولی راهی در اختیار مخاطب خود قرار ندهید که با شما در ارتباط باشد.

این روش یکی از روش‌های معروفی است که حتی وب‌سایت‌های بسیار معروف بزرگ نیز از آن استفاده می‌کنند. سایتی مانند سایت آمازون نیز برای ارتباط با مخاطبان خود کمپین‌های ایمیلی هدفمند را طراحی و توسعه می‌دهد که به مخاطب امکان برقراری ارتباط را میسر می‌سازد.

برای ورود به گوشی‌های هوشمند نقشه بکشید

تبلیغات موبایلی، یکی دیگر از راه‌های تبلیغات آنلاین است که این روزها بخش بزرگی از تبلیغات را در اختیار گرفته است. این روزها اغلب افراد همه نیازهای خود را با کمک تلفن‌های هوشمند خود انجام می‌دهند؛ به همین دلیل بی‌سبب نیست که مجبور شوید تا این روش را نیز جدی بگیرید.

اگر به این روش علاقه‌مند هستید باید بدانید که داشتن استراتژی در این روش بسیار اهمیت دارد. باید بدانید از چه طریقی قرار است به تلفن‌های هوشمند نفوذ کنید و بهترین و مناسب‌ترین شیوه را انتخاب کنید. استفاده از برنامه‌های تلفن همراه، اپلیکیشن‌ها یا حتی پیامک‌های تبلیغاتی ازجمله این روش‌ها است که باید برای استفاده از آن‌ها جانب احتیاط را نیز در نظر گرفت.

از افراد خبره کمک بخواهید

از افراد خبره کمک بخواهید

تبلیغاتی از جنس محتوای بصری

البته به همان میزان که محتوای متنی و تولید ان برای جذب مخاطب می‌تواند باارزش باشد، محتوای بصری نیز اهمیت دارد. در این روش منحصربه‌فرد شما می‌توانید از سایت تبلیغات استفاده کنید و محتوای بصری که شامل عکس، گرافیک، ویدئو یا محتوای صوتی است در سایت آن‌ها به نمایش درآورید.

کاربر زمانی که بر روی محتوای بصری شما کلیک کند یا ضربه بزند، وارد سایت شما خواهد شد. اگر قرار است این روش را انتخاب کنید، باید سایتی را انتخاب کنید که کاملاً مناسب با هدف تبلیغات اینترنتی شما باشد. با این کار همیشه در جایی هستید که مخاطبان هدف بیشتری دارید. قرار گرفتن در سایت‌های نامرتبط بیشتر بار منفی برای شما و برندتان خواهد داشت.

در این روش شیوه‌ای با عنوان بازاریابی مجدد وجود دارد که دانستن ان خالی از لطف نیست. در این روش، تبلیغات شما در سایت ثالث فقط به کسانی نشان داده می‌شود که قبلاً یک‌بار از سایت شما بازدید به عمل آورده‌اند یا در پایگاه داده، مخاطب شما شناخته می‌شوند.

رسانه‌های اجتماعی، غول مرحله آخر

استفاده از رسانه اجتماعی به‌عنوان راهی برای تبلیغات اینترنتی اولین گزینه‌ای است که این روزها به ذهن هر فردی می‌رسد که حتی کمی با این رسانه‌ها آشنایی دارد. اغلب رسانه‌های اجتماعی این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهند که بتوانند با کمک این رسانه‌ها، برند خود را به سایر مخاطبان معرفی کنند.

کمپین ایمیل یکی از راه‌های تبلیغات اینترنتی است

کمپین ایمیل یکی از راه‌های تبلیغات اینترنتی است

کلام پایانی

تبلیغات اینترنتی درست همان روشی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با شیوه‌های نوین و مدرن برند خود را به دیگران معرفی کنید. بهترین کار این است که از افرادی در این مسیر کمک بگیرید که بتوانند با بهترین شیوه شما را به هدفی که دارید، برسانید. می‎توانید از روش‌های بازاریابی استفاده کنید که برای این کار در نظر گرفته شده است. تنها کافی است تا با این روش‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و با در پیش گرفتن آن به جذب مخاطب برسید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما