تولید محتوا چیست؛ مزایای محتوا برای کسب‌وکار شما
2.5 (2)

تولید محتوا چیست؟! این همان سوال جالبی است که بلافاصله بعد از ورود به دنیای بی‌کران دیجیتال مارکتینگ با آن مواجه می‌شوید. همین ابتدای کار لازم است به شما بگویم اگر بدانید محتوا چه کیمیایی است و چگونه مانند جادو کسب‌وکار دیجیتال شما را زیرورو می‌کند، حتی لحظه‌ای را برای بهره‌گیری از آن از دست نمی‌دهید!

سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا

اگر مدت‌هاست که کسب‌وکاری را به‌راه انداخته‌اید و اکنون درحال توسعه آن هستید یا به‌طورکلی به‌تازگی وارد این وادی شده‌اید، در هر صورت این مقاله در مورد تولید محتوا می‌تواند برای شما مفید باشد.

تولید محتوا چیست؛ کشف رمزوراز خدای دیجیتال مارکتینگ!

در یک کلام و خیلی ساده باید گفت محتوانویسی فرآیند نوشتن، ویرایش و منتشرکردن هر نوع اطلاعاتی است. هرنوع اطلاعاتی؛ از یک عکس خانوادگی در یک صفحه شخصی گرفته تا مشخصات یک محصول در یک فروشگاه اینترنتی؛ حتی طرز تهیه کیک مورد علاقه‌تان!

دنیای محتوا به‌اندازه‌ای گسترده و متنوع است که این روزها به جرات می‌توان گفت هیچ کسب‌وکاری بدون بهره‌گیری از انواع محتوا دوام نخواهد آورد.

آن کس که نداند که نداند، لنگان خرک خویش به منزل برساند! شاید بد نباشد این مثل قدیمی را به صاحبان کسب‌وکاری نسبت داد که هرگز به دنبال این سوال نرفته‌اند که تولید محتوا چیست؟!

تولید محتوا خلاق و حرفه‌ای شما را به‌راحتی به اهداف بازاریابی دیجیتال خواهد رساند؛ به شرط آنکه ناخدای این دریای طوفانی و پرهیاهو باشید.

درغیراین‌صورت بهتر است فکری به‌حال خرک لنگان خود باشید و منتظر بمانید تا شاید شما را به منزل بعدی برساند.

آیا این همه تبلیغ از محتوا واقعی است؟

طبق آمارهای جهانی که در سال 2020 منتشر شده است، تقریبا چیزی حدود 70% صاحبان مشاغل دیجیتال اهمیت محتوا را درک کرده‌اند. این شمار عظیم که احتمالا درصدی از آن‌ها از رقبای شما هستند، سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در حوزه محتوا انجام می‌دهند.

اکنون سوال این است؛ شما کجای این رقابت هستید و تا چه اندازه به تولید محتوا اهمیت می‌دهید؟!حال زمان آن رسیده شما را با دنیای متنوع انواع محتوا آشنا کنیم.

وبلاگ، محتوای وب یا رسانه‌های اجتماعی؛ کدام‌یک مهم‌تر است؟

اگر هنوز سایت خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، دست بجنبانید. اما اگر هم‌اکنون صاحب یک وب‌سایت حرفه‌ای هستید، حتما بر سر این چندراهی مانده‌اید که کدام‌یک از انواع محتوا در اولویت است؟

به محتوای صفحات اصلی بپردازم یا وبلاگ؟ کدام‌یک از رسانه‌های اجتماعی تاثیر بیشتری در افزایش مخاطبانم دارد؟ بیشتر رپورتاژ سفارش دهم یا به توضیح محصولاتم رسیدگی کنم؟

تولید محتوای وبلاگ

تولید محتوای وبلاگ

در یک کلام باید بگویم هر نوع محتوای خوب و خلاقانه‌ای که نیاز مخاطبان شما را پوشش دهد، می‌تواند مفید باشد. این محتوا می‌تواند یک مقاله تخصصی خوب باشد یا یک رپورتاژ حرفه‌ای که در یک سایت معتبر به تبلیغ شما پرداخته است. حتی ممکن است با نگارش یک درباره ما درست‌وحسابی بتوانید قاپ مخاطبان اصلی خود را بدزدید.

در ادامه در تلاش هستم که به هریک از انواع محتوا سرک بکشم و شما را در حد حوصله این مقاله نه‌چندان طولانی با انواع محتوا آشنا کنم. در ادامه سوالاتی مانند تولید محتوا سایت چیست؛ دیگر یک معما نخواهد بود.

محتوای وب

اگر توانستید بدون ستون و فونداسیون مناسب، یک بنای خوب بسازید، حتما می‌توانید بدون ساخت یا بهبود محتوای وب‌سایت خود نیز عمارت باشکوه کسب‌وکار خود را بسازید.

شاید به‌نظرتان بیاید که برای پرکردن صفحه درباره ما یا تکمیل صفحه اصلی هنوز فرصت دارید. بله شاید فرصت داشته باشید؛ اما آیا چنین وب‌سایتی که نام‌ونشانی از خود ندارد و قالب چشم‌گیری برای خود طراحی نکرده است، از نظر مخاطبان هدف شما آن اندازه معتبر است که آدرس شما را به خاطر بسپارند؟

شاید تا اینجای کار دریافته باشید تولید محتوا چیست؛ اما آیا توانستم جان مطلب را در خصوص اهمیت توجه به محتوای وب و صفحاتی مانند لندینگ پیج یا صفحات فرود و مانند آن بیان کنم؟ اگر آری که خداروشکر.

بلاگ‌ را از قلم نیندازید!

من به شخصه برای انتخاب یک خانه به تعداد اتاق‌های آن بسیار اهمیت می‌دهم و حتما دقت می‌کنم که اتاق‌ها بسیار دلباز و آرامش‌بخش باشند. شما چطور؟

زمانی‌که درحال طراحی استراتژی وبلاگ خود هستید، به فکر تزریق انرژی، روح و هویت به برند خود هستید؟ تک تک این مقالات چه تخصصی باشند چه عمومی؛ همانند اتاق‌های عمارتی هستند که درحال ساخت آن هستید. اتاق‌های شما آن‌قدر دل‌باز هستند که مخاطبان کمی بیشتر در وب‌سایت بمانند؟

افزایش بازدیدها با وبلاگ

افزایش بازدیدها با وبلاگ

اگر موفق شدید چنین وبلاگی بسازید، شما به‌زودی شاهد افزایش تعداد مخاطبان وفادار خود خواهید بود که شما را می‌پسندند و به شما اعتماد دارند. تعداد مقالات نیز به اندازه کیفیت آن‌ها مهم است.

آماری که از سایت هاب اسپات جمع‌آوری کرده‌ایم گویای آن است که شرکت‌هایی که 11 بار در ماه یا کمی بیشتر وبلاگ خود را به‌روزرسانی می‌کنند شاهد رشد 4 برابری نتایج هستند.

رسانه‌های اجتماعی؛ تب فراگیر این روزها

اگر بخواهیم درجه اهمیت محتواهایی که برای این قسمت تولید می‌کنید را مشخص کنم، باید رسانه‌های اجتماعی را قلب تپنده کسب‌وکار شما معرفی کنم که محتواهای متنی، تصویری و گرافیکی خوب در آن همچون خون به رگ‌های تجارت شما سرازیر می‌شوند و مشتری را به سوی شما روانه می‌کنند.

البته دقت کنید که از آن طرف دیوار نیفتید و تمام فعالیت‌های خود را مرتبط با رسانه‌های اجتماعی نکنید. به‌اندازه حضور داشته باشید و همه بال‌های پرواز خود را به یک اندازه تقویت کنید.

محتوای اینستاگرام

محتوای اینستاگرام

حقیقت این است که اگر بلد باشید چه کنید، رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، لینکدین و غیره همچون سربازانی بی‌جیره و مواجب و به‌صورت تمام‌وقت برای رشد بیشتر و درآمد بالاتر به شما خدمت می‌کنند.

شاید در خصوص رسانه‌های اجتماعی بخواهید بدانید تولید محتوا شامل چیست. این مقوله بسیار وسیع است و بهتر است برای اطلاع بیشتر از آن در سایر مقاله‌ها ما را دنبال کنید.

خلاق بنویسید و پاداش آن را دریافت کنید

سعی کنید در استخدام محتوانویسان خبره، صرفه‌جویی نکنید! خلاقیت و نوآوری در متن همان نقطه عطفی است که سکو پرتاب شما به سمت اهدافتان خواهد شد.

مهم نیست متن را برای درباره ما تنظیم می‌کنید یا قصد ارائه اطلاعات تخصصی در قالب مقاله را دارید؛ خلاق که باشید همه را مجذوب خود می‌کنید. در محتوای خود با مخاطبان خود رفیق شوید و به آن‌ها نشان دهید که تا چه اندازه رضایت آن‌ها برای شما اهمیت دارد.

خود را به یک قالب خاص محدود نکنید و شیوه‌های مختلفی را تجربه کنید تا اینکه روش خاص ارتباطی خود با مخاطبان‌تان را بیابید؛ همانی که برای شما جادو می‌کند.

محتوا خلاقانه

محتوا خلاقانه

برای یک‌بار هم که شده تمرکز روی اصولی نوشتن برای گوگل را کنار بگذارید و مجال دهید نوشته‌های وب‌سایت، وبلاگ، صفحه اصلی و حتی اینستاگرام شما متفاوت باشد. نگران نباشید؛ گوگل تفاوت شما و ارزشی که برای مخاطبان خود قائل شدید را به‌راحتی درک می‌کند و به شما پاداش خواهد داد.

آنچه در این نوشتار گذشت…

در طول این مقاله تلاش کردیم که شما را در حد بضاعت این قلم، با پاسخ این پرسش آشنا کنیم که تولید محتوا چیست و به چه کار می‌آید. البته پیشنهاد می‌کنم که سری مقالات ما را دنبال کنید تا با دنیای متنوع محتوا و خرگوش‌هایی که برای کسب‌وکار شما در آستین دارد بیشتر آشنا شوید.

بد نیست در این خصوص به شما پیشنهاد کنم که به پلتفرم تولید محتوا نردبون نیز سری بزنید و از خدمات آن برای بهبود کسب‌وکار خود بهره ببرید. اگرهم به دنبال سفارش تولید محتوا هستید، در همین سایت شرایط ثبت آنلاین محتوای درخواستی شما هم محیا شده تا شما را هر چه سریع‌تر به سرمنزل مقصود برسانیم.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
2.5

دیدگاه شما