آشنایی با گوگل ادز
0 (0)

آشنایی با گوگل ادز

اگر هزینه معینی را برای تبلیغات خود کنار گذاشته‌اید، بهتر است آن را در مکان مناسبی خرج کنید. مکانی که تعداد بیشتری از مخاطبان هدف شما بتوانند تبلیغات شما را ببینند و با آن تعامل داشته باشند. با این تعاریف چه جایی می‌تواند برای تبلیغات شما بهتر از گوگل ادز باشد؟ پاسخ واضح است. جایی بهتر از گوگل که روزانه 2.9 میلیارد مخاطب از سراسر جهان را جذب می‌کند، وجود ندارد.

اگر دوست دارید بدانید چه طور می‌توانید با استفاده از ابزاری چون گوگل تبلیغات خود را به گوش جهانیان برسانید و از آن نفع ببرید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا مهم‌ترین نکات استفاده از این وب‌سایت جهانی را با هم بررسی کنیم.

مدیریت بودجه و تبلیغات با استفاده از پلتفرم گوگل

مدیریت بودجه و تبلیغات با استفاده از پلتفرم گوگل

آشنایی با گوگل ادز

شاید نام Google Ads را شنیده باشید. این وب‌سایت تبلیغاتی گوگل در سال 2000 با نام اصلی Google adwords (گوگل ادوردز) راه‌اندازی شد و سپس 18 سال بعد یعنی درست در سال 2018 نام آن به google ads تغییر یافت.

به احتمال خیلی زیاد شما نیز از افرادی بوده‌اید که در حین جستجو در صفحات گوگل به برخی از تبلیغات برخورده‌اید و حداقل یک‌بار روی تبلیغات کلیک کرده‌اید. هرچه تبلیغات منتشرشده در بستر گوگل دارای کمپین‌های تبلیغاتی قوی‌تر و پرهزینه‌تری باشند، کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کنند. جذب کلیک بالا درنهایت منجر به جذب مشتریان بیشتر است.

جای تعجبی نیست که گوگل با این سازوکار افسانه‌ای خود در حیطه تبلیغات بین مشاغل و صنایع به محبوبیت فزاینده‌ای دست یافته است. سؤال اصلی که اکنون برای بسیاری از مخاطبان مطرح می‌شود، چگونگی شروع تبلیغات در گوگل است. در ادامه به این مسئله می‌پردازیم.

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

Google Ads در حقیقت یک پلت فرم تبلیغاتی غیر رایگان است که به‌عنوان زیرمجموعه یک شبکه بازاریابی قرار می‌گیرد و تحت الگوریتم پرداخت به ازای کلیک (PPC) فعالیت می‌کند. جایی که شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده باید به ازای هر یک کلیک (CPM) برای یک تبلیغ هزینه معینی را بپردازید.

گوگل ادز یک راه مطمئن و کاربردی در جهت هدایت ترافیک مشتریان به سمت تجارت شما است که در جستجوی محصولات و خدمات درست مثل خدمات قابل‌ارائه از سوی شما هستند. با استفاده از گوگل ادوردز قادر خواهید بود، ترافیک وب‌سایت خود را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید. حتی تماس‌های تلفنی بیشتری دریافت خواهید کرد و بازدید از فروشگاه اینترنتی شما بسیار بیشتر از پیش خواهد شد.

گوگل ادسنس یا همان گوگل ادز شما را قادر می‌سازد، تبلیغات به‌موقع و کارآمدی چه از طریق موبایل و چه از طریق لپ‌تاپ داشته باشید. سرانجام هر زمان مخاطبان ایده‌آل برای شما از طریق کار با قسمت سرچ Google یا جستجو در Google Maps به دنبال محصولات و خدماتی مانند آنچه شما ارائه می‌دهید، هستند فروشگاه اینترنتی شما در صفحه نتایج موتور جستجو (Serch) بر اساس نرخ کلیک در جایگاه مناسبی بین سایر فروشگاه‌های مرتبط نشان داده خواهد شد.

تضمین بازدید بالا از تبلیغات در گوگل

تضمین بازدید بالا از تبلیغات در گوگل

مهم‌ترین نکته برای تبلیغات در گوگل

نکته مهم در خصوص تبلیغات گوگل ادز این است که این تبلیغات می‌توانند در کانال‌های دیگری چون YouTube، Blogger و Google Display Network نیز به نمایش گذاشته شوند. با گذر زمان، گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد تا آمار بازدید تبلیغات پخش‌شده خود را تجزیه‌وتحلیل کرده و به‌واسطه آمار ارائه‌شده توسط پنل گوگل ادز آن را بهبود ببخشید تا تجارت شما بتواند به تمام اهداف تعیین‌شده، برسد.

علاوه بر تمامی این مسائل، بدون توجه به اندازه کسب‌وکارتان شما قادر خواهید بود، بودجه خود را مدیریت کرده و تبلیغاتتان را متناسب با آن تنظیم کنید. ابزار کاربردی موجود در پنل گوگل ادز به شما این فرصت را می‌دهد که هزینه تبلیغات خود را در هر مقطع زمانی متوقف یا تغییر دهید.

معرفی بهترین روش‌های تبلیغات در گوگل

برخی از افراد مدعی هستند که در گذشته از تبلیغات اینترنتی گوگل استفاده کرده‌اند؛ اما به نتیجه دلخواه خود دست نیافتند. اگر شما نیز چنین تجربه ناموفقی دارید دست از تلاش برندارید و یک‌بار دیگر بر اساس روش‌هایی که در زیر آمده تبلیغات خود را از طریق پنل گوگل ادز خود منتشر کنید.

الگوی PPC

برای نتیجه‌بخش بودن استفاده از این سرویس تبلیغاتی بهتر است از یک الگوی قابل‌برنامه‌ریزی PPC استفاده کنید و کمپین تبلیغاتی خود را مدیریت کنید. قالب برنامه‌ریزی تبلیغات گوگل PCC از Hubspot به‌راحتی و به‌صورت رایگان قابل دانلود است.

استفاده از ابزاری چون گوگل اپتیمایز در بهینه‌سازی سایت

استفاده از ابزاری چون گوگل اپتیمایز در بهینه‌سازی سایت

  • پرهیز از کلمات کلیدی طولانی

  • اگر در تبلیغات خود از کلمات کلیدی گسترده و طولانی‌تری استفاده کنید، گوگل تبلیغات شما را به مخاطبان اشتباهی نشان خواهد داد و این امر موجب دریافت بازدید کم و رتبه پایین در عین پرداخت هزینه‌های بالاتر خواهد شد. کلمات کلیدی مؤثر کلیک ایجاد می‌کنند و ایجاد کلیک برابر با جذب مشتری بیشتر است.
  • ازاین‌رو در طراحی کلمات کلیدی خود نهایت دقت را بکار ببندید تا درست به مخاطبان هدف واقعی خود وصل شوید. نگران نباشید ممکن است در ابتدا نتوانید کلمات کلیدی صحیحی داشته باشید؛ اما به‌مرور با حذف، افزودن یا اصلاح بخشی از آن به ترکیب مختص خود دست پیدا خواهید کرد.
  • پرهیز از تبلیغات بی‌ربط

  • در صورت یکسان نبودن هدف تبلیغات شما با هدف جستجوگر، شما ممکن است نتوانید کلیک کافی برای توجیه هزینه تبلیغات خود را دریافت کنید. تیتر و عنوان تبلیغات شما باید حتماً با کلمات کلیدی ثبت‌شده مطابقت داشته باشند.
  • بهبود کیفیت QS

  • هرچه امتیاز مربوط به QS شما بالاتر باشد، گوگل تبلیغات شما را در جایگاه بهتری در صفحه موتور جستجو قرار خواهد داد. هرچه این امتیاز و کیفیت QS پایین‌تر باشد، بدیهی است که تبلیغات شما توجه کمتری را به خود جذب می‌کند و این یعنی مخاطبان کمتری خواهید داشت.
  • بهینه‌سازی صفحه فرود آگهی

  • نکته قابل‌توجه در خصوص تبلیغات اینترنتی گوگل این است که تجربه کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغات شما اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین از طراحی و بهینه‌سازی صفحه فرود آگهی خود توسط ابزاری به نام گوگل اپتیمایز اطمینان حاصل کنید. کاربران باید پس از کلیک روی لینک شما به صفحه قابل‌قبول و جذابی منتقل شوند.

تبلیغات راهی مؤثر برای جذب مخاطبان هدف

تبلیغات راهی مؤثر برای جذب مخاطبان هدف

نتیجه‌گیری

همان‌طور که می‌دانید امروزه تبلیغات اینترنتی بسیار بیش از سایر روش‌های تبلیغاتی مؤثر هستند. گوگل ادز به‌عنوان یک وب‌سایت کارآمد در حوزه تبلیغات و انتشار آن‌ها انقلابی عظیم در دنیای تبلیغات ایجاد کرد. اگر قصد دارید تبلیغات تجارت خود را به خیل عظیمی از کاربران نمایش دهید، بهترین راه استفاده از پلتفرم گوگل برای تبلیغ است.

در این مقاله تلاش شد تا ضمن معرفی گوگل ادوردز برخی از نکات مهم و کاربردی پیرامون انتشار تبلیغات در این ابزار را شرح دهیم. با رعایت این نکات ساده اما مهم قادر خواهید بود در طی مدت‌زمان معینی مخاطبان بسیار زیادی را جذب برند خود کنید. تنها باید دقت داشته باشید که تحقیق و بررسی در استفاده از این ابزار می‌تواند در به دست آمدن نتایج خارق‌العاده‌تر به شما کمک کند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما