تأثیر استفاده مناسب از تقویم محتوایی اینستاگرام در جذب فالوور
5 (1)

امروزه اینستاگرام به یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بسترها برای منتشرکردن محتوا و شناساندن خود به مخاطبان تبدیل شده است. در حقیقت اینستاگرام یک ویترین جهانی بوده که به شما و همه افراد فرصت برابر می‌دهد تا همگی خود را معرفی کرده و به جذب فالوور بپردازید. چه کسی در این راه می‌تواند موفق باشد؟ قطعاً کسی که با استفاده از تقویم محتوایی اینستاگرام بتواند کارهای خود را پیش ببرد. اگر شما نمی‌دانید این تقویم چیست و یا چه تأثیری در جذب کردن مخاطبان و فروش بیشتر دارد با ما همراه باشید.

ما در ادامه این مطالب علاوه بر معرفی این تقویم به شما نکات مهم درمورد روش استفاده و بهترین شیوه تدوین آن را آموزش خواهیم داد. این برای آن است که بتوانید با بالاترین راندمان ممکن از تقویم محتوایی اینستاگرام به نفع صفحه اجتماعی و یا کسب‌وکارتان بهره ببرید. البته در نظر داشته باشید که کمک‌گرفتن از یک متخصص بازاریابی دیجیتال و طراحی استراتژی نیز در کنار این تقویم بسیار لازم و ضروری است.

post-cont-middel

جدول انتشار محتوا در اینستاگرام

تقویم محتوایی اینستاگرام را بهتر بشناسیم.

تقویم انتشار محتوا در اینستاگرام تقویمی است که شما در آن برنامه دقیقی برای فعالیت‌های خود در پلتفرم اینستاگرام را می‌چینید. این تقویم به علت ایجاد نظم در برنامه‌های شما به مخاطب این پیام را می‌رساند که با یک پیج حرفه‌ای روبه‌رو بوده و در این صفحه مجازی می‌تواند همیشه اطلاعات جدید و مفید کسب کند. درمورد آنکه این جدول برنامه‌ریزی اینستاگرام چطور می‌تواند در جذب و افزایش فالوورهای شما تأثیر می‌گذارد در بخش‌های بعدی به‌صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

 

بخش‌های تقویم محتوا

در این قسمت می‌خواهیم شما را با اجزای اصلی این تقویم بیشتر آشنا کنیم. پیش از آن باید بدانید که می‌توانید طبق میل خود آن را تغییر دهید! اول شما باید یک ستون ایجاد کرده و در آن عنوان محتوا را درج کنید. این اسم می‌تواند متنوع باشد. مهم‌ترین مواردی که می‌توانید با آنها پست تولید کنید!

این عناوین شامل اطلاعات مرتبط با موضوع اصلی پیج، موارد مرتبط با رویدادهای ملی و جهانی و یا هر چیز دیگری که فکر می‌کنید برای پیجتان می‌تواند مفید واقع شود، باشد. اگر می‌خواهید به‌صورت هیبریدی و دو یا چندگانه پست تولید کنید باید به صورتی که در ادامه می‌گوییم عنوان تقویم محتوایی اینستاگرام را بچینید.

همه افراد می‌توانند پلنر اینستاگرام را شخصی‌سازی کنند.

همه افراد می‌توانند پلنر اینستاگرام را شخصی‌سازی کنند.

موارد مهم در گردآوری تقویم محتوایی اینستاگرام

یک سری تاریخ‌ها را با موضوعات اصلی پیج که مطمئن هستید هیچ‌وقت تغییر نمی‌کند پر کنید. یک سری تاریخ دیگر را نیز خالی بگذارید تا اگر اتفاقی در جامعه افتاد که ترند و پرمخاطب شده بود با آن سریعاً پست بسازید. اگر می‌دانید که هیچ محتوای غیرمترقبه‌ای در پیج نمی‌گذارید و هیبریدی کار نمی‌کنید می‌توانید در زمان ساخت تقویم محتوایی همه تاریخ‌های مد نظرتان را با موضوعات از پیش تعیین شده پر کنید. یک ستون را به موعد ساخت پست و یک ستون را به موعد انتشار آن محتوا اختصاص بدهید.

یک ستون برای ساعت انتشار در نظر بگیرید و در ستون دیگر مواردی که لازم بوده در کپشن یادآور شوید را درج کنید. یک بخش از این تقویم نیز باید دربرگیرنده منابع، کپشن‌ها و نام مسئول انتشار محتوا باشد. درصورتی‌که قصد دارید در این پست لوکیشن خاصی درج کنید یا کسی را روی آن تگ کنید نیز حتماً یک ستون در تقویم محتوایی اینستاگرام به وجود آورید. همه این موارد به شما در مدیریت‌کردن پست‌هایتان کمک می‌کند. درصورتی‌که قصد دارید استوری‌های با برنامه بگذارید نیز می‌توانید همین رویه را ادامه دهید.

چطور با این تقویم فالوورهایمان را بیشتر کنیم؟

یکی از مهم‌ترین اهدافی که اینفلوئنسرها و یا فروشندگان در اینستاگرام دنبال می‌کنند این است که با جذب مخاطب‌های بیشتر بتوانند به درآمد بالاتری نیز برسند. حال یکی از روش‌های دستیابی به درآمد بالا و مناسب و در نتیجه فالوورهای زیاد این است که با برنامه و منظم به تولید محتوا بپردازید. تقویم محتوایی اینستاگرام دقیقاً همان چیزی است که به شما راه درست پیشرفت را نشان می‌دهد. ما در ادامه مطلب تأثیر این تقویم در جذب فالوور را از جوانب مختلف بررسی خواهیم کرد.

بیشتر شدن فالوور با پلنر اینستاگرام

بیشتر شدن فالوور با پلنر اینستاگرام

با تقویم محتوایی اینستاگرام پیج شما زنده خواهد بود.

اصلی‌ترین چیزی که با تقویم محتوایی به دست می‌آورید پویایی و تحرک در پیج است. شما با این کار بیان می‌کنید که یک پیج فعال هستید و از همین راه به افراد زیادی پیشنهاد می‌شوید. هر چه فعالیت شما بیشتر باشد تعداد باز ارسال محتواهای شما نیز بیشتر خواهند بود و از همین طریق اشخاص و مخاطبان بیشتری شما را می‌بینند. در این میان احتمال رسیدن به مخاطب هدف نیز برای شما بیشتر خواهد شد. اگر یک استراتژی محتوا به‌صورت منسجم و هدفمند را دنبال کنید خیلی راحت به‌عنوان یک پیج زنده شناسایی می‌شوید.

با کمک جدول محتوا دسته‌بندی شما برای سرورها تعیین می‌شود.

حتماً نام اکسپلور را شنیده‌اید و می‌دانید که ورود پست به اکسپلور چقدر می‌تواند برای شما سودمند باشد. حال سؤال پیش می‌آید که چطور می‌توانیم به اکسپلور ورود کنیم؟ راحت‌ترین راه برای واردشدن به اکسپلور این است که طبق تقویم محتوایی اینستاگرام برای خود پست بسازید با پرکردن ستون هشتگ‌ها حوزه فعالیتی خود را به سرورها اعلام کنید. هرچه تعداد پست‌های شما با هشتگ‌های یکسان بیشتر باشد و این پست‌ها نیز در برگیرنده محتوای مرتبط باشند ورود شما به اکسپلور راحت‌تر خواهد بود.

با این کار علاوه بر آنکه شما توانسته‌اید در معرض دید هزاران مخاطب هدف قرار بگیرید، به سرورها یک برنامه انتشار محتوا داده‌اید تا هر زمان که پست جدیدی گذاشتید بیشتر از قبل آن را پراکنده کند. موتورهای اینستاگرام طبق الگوریتم‌های منطقی پیش می‌روند پس اگر تشخیص دادند که فعالیت شما نیز منطقی است کمکتان خواهند کرد تا بیشتر و بهتر رشد کنید. برای رشد و بهینه‌کردن اکسپلور بهره‌مندی از تقویم محتوایی اینستاگرام امری ضروری است.

مخاطبان نسبت به شما اعتماد بیشتری خواهند داشت.

چه جیزی برای شما بهتر از این است که بتوانید با مخاطبان ارتباط قوی و سازنده برقرار کنید. شما می‌توانید علاوه بر تعامل داشتن با مخاطب از طریق انتشار منظم محتوا نیز این کار را انجام دهید. اگر طبق یک برنامه درست و اصولی پست‌هایتان را منتشر کنید، مخاطب به‌مرور ساعت بازدید از پست‌های جدید را می‌فهمد و حتی ممکن است بخواهد تنها برای دیدن محتوای انتشاریافته جدید شما وارد اینستاگرام بشود. هرچه شما بتوانید در این زمینه منظم‌تر و دقیق‌تر رفتار کنید در برقراری ارتباط با مخاطب نیز موفق‌تر خواهید بود.
تقویم محتوایی برای اینستاگرام
تقویم محتوایی برای اینستاگرام

راهنمای کامل و جامع ساخت تقویم محتوایی با هدف افزایش فالوور

حالا که شما با تقویم محتوایی اینستاگرام آشنا شده‌اید و به اهمیت و تأثیر آن در بیشترشدن فالوورهایتان پی بردید بهتر است که به‌صورت گام‌به‌گام با روش ساخت آن آشنا شوید. در ادامه مطلب ما طبق جدیدترین متد روز برای شما این شیوه را توضیح خواهیم داد. نکته قابل‌توجه دراین‌خصوص آن است که برای همه افراد بازدهی سریع بسیار اهمیت دارد. برای همین مسئله ما روشی را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواهتان برسید.

گام اول و مواردی که باید برای خودتان مشخص کنید!

شما باید بدانید که طراحی و ساخت یک تقویم محتوایی پروسه‌ای حساس را طی می‌کند و در طول آن شما باید همه نکاتی که می‌آموزید را طبق شرایط خود شخصی‌سازی کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که در گام اول باید تعیین تکلیف شود جایگاه شماست. باید بررسی کنید که در کجای بازار قرار دارید و تا چه اندازه تا اینجا توانسته‌اید رشد کنید.
همچنین برای ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام باید مخاطب خود را به‌وضوح شناسایی کنید. بررسی پروسانی مخاطب یکی از حیاتی‌ترین نکاتی است که در این قسمت باید در نظر بگیرید.
مورد سوم که در این گام باید به آن بپردازیم ارکان محتوایی است که می‌خواهید در اینستاگرام نشر دهید. همان‌طور که می‌دانید محتوا در اینستاگرام می‌تواند به‌صورت تصویر و ویدئو در حالت‌های گوناگون به اشتراک گذاشته شود. از همین رو باید رویکرد خود را از قبل تعیین کنید تا زمان‌بندی منطقی برای پست‌هایتان انجام دهید.
آخرین مورد نیز یافتن بهترین زمان برای انتشار محتوا است. دانستن پرسونای مخاطب در این باره می‌تواند یاری‌دهنده باشد؛ چراکه می‌توانید ساعت آنلاین شدن و ورود مخاطب به اینستاگرام را پیش‌بینی کنید.

آماده‌کردن استراتژی برای نوشتن تقویم محتوایی

درصورتی‌که شما درمورد این چهار مورد اطلاعات کافی ندارید باید تحقیقات خود را آغاز کنید و بعد از تکمیل موارد دارای ابهام، ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام را آغاز کنید. از طرف دیگر درصورتی‌که این اطلاعات را از قبل آماده کردید می‌توانید وارد قسمت طوفان فکری شوید و به ایده‌پردازی و پیداکردن موضوعات جالب و داغ مشغول شوید. منابع بسیار زیادی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید موضوعات مرتبط با صفحه‌تان را پیدا کرده و بعداً در تقویم محتوایی جای دهید.

گام دوم با یک قالب سازمان‌یافته کار را شروع کنید.

حالا که با استراتژی و موضوعات مناسب صفحه تا آشنا شدید باید یک قالب مناسب آماده کنید. ساده‌ترین نوع قالب این است که در یک دفترچه یا روی کاغذ ترتیب اشتراک‌گذاری موضوعات و روز و ساعت آن را یادداشت کنید. حتی علامت زدن در تقویم‌های معمولی نیز می‌تواند برای شروع کارساز باشد. بااین‌وجود اما باید بدانید که ابزارهای مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه بسیار زیادی با قالب‌های متنوع و منعطف هم اکنون در سطح اینترنت موجود است که برای شما کار را آسان می‌کنند.
قالب‌های مدیریت پروژه آنلاین به شما این امکان را می‌دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن به یک تقویم محتوایی اینستاگرام دقیق و تمیز دست پیدا کنید. حتی اضافه‌کردن لیبل و تگ و روشن‌کردن آلارم برای اشتراک‌گذاری نیز در این بسترهای آنلاین و دیجیتال فراهم شده است. از دیگر مزایای قالب‌های سازمان‌یافته می‌توان به محرک بودن آنها اشاره کرد. شاید عمل‌کردن به یک تقویم کاغذی چندان جذاب نباشد؛ اما تقویم‌های آنلاین شما را از ناامید شدن و رهاکردن کار بر روی صفحه اجتماعی‌تان نجات می‌دهند.

تعیین قالب مناسب برای تقویم محتوایی دیجیتال

گام سوم اضافه‌کردن جزئیات به تقویم محتوایی

یکی از مراحلی که معمولاً افراد تازه‌کار از کنار آن بی‌توجه می‌گذرند اضافه‌کردن جزئیات به تقویم محتوایی است. بهتر است در نظر داشته باشید که تقویم محتوایی در ظاهر فقط محتوی موضوع و روز و ساعت انتشار است؛ اما این کار برنامه‌ریزی شما را در ادامه مسیر با مشکل روبه‌رو می‌کند. در گام سوم از شما می‌خواهیم که بار دیگر موارد ذکر شده در گام نخست را بررسی کنید. آن آیتم‌ها باید در این مرحله مورداستفاده قرار بگیرند و به هرچه کامل‌تر شدن تقویم محتوایی اینستاگرام کمک کنند.
برای کامل شدن تقویم و واردکردن جزئیات به سراغ اولین موضوع خود بروید. در کنار آن یادداشت کنید که هدفتان از انتشار این پست چه چیزی است و بعد از انتشار می‌خواهید چه بازخوردی داشته باشید. نوع پست (تصویر یا ویدئو) را با ذکر منبع آن نیز بنویسید. توجه داشته باشید که در تقویم محتوایی دیجیتال امکان اضافه‌کردن لینک یا فایل منبع نیز وجود دارد. هر تصویر، صوت و متنی که قرار است در این پست به اشتراک گذاشته شود را نیز باید وارد کنید تا در زمان انتشار سردرگم نشوید.

تکمیل تقویم محتوایی با جزئیات مهم

گام چهارم قانونی که باید درمورد تقویم محتوایی اعمال کنید.

در گام‌های قبلی روش آماده‌کردن تقویم و پرکردن آن را فراگرفتید. حال باید با قانون‌های حاکم بر تقویم محتوایی آشنا شوید تا بتوانید از آن بالاترین استفاده را ببرید. همان‌طور که در ابتدای این قسمت نیز اشاره کردیم تمرکز این متد بر روی بازدهی سریع است و شما باید گروهی از مخاطب که بالاترین بازدهی را دارند در مرکز توجه قرار بدهید. این دسته از مخاطب را با قانون 80_20 معرفی می‌کنیم. این قانون می‌گوید که 80 درصد سود شما از 20 درصد مخاطبانتان است!
این 20 درصد همان‌هایی هستند که تجربه برخورد و خرید کالا یا دریافت خدمات را داشته‌اند. پس بهتر است غالب منابع و سرمایه‌گذاری‌تان را روی این دسته انجام دهید. این قانون همچنین بیان می‌کند که جذب یک مخاطب جدید و تبدیل آن به مشتری 4 برابر انرژی، وقت و سرمایه بیشتری در مقایسه با فعال‌کردن مشتری قدیمی به همراه خواهد داشت. پس بهتر است رویکرد تقویم محتوایی اینستاگرام خود را به صورتی تعیین کنید که مشتریان خود را همیشگی کنید و در کنار آن به جذب مخاطب و مشتری جدید نیز بپردازید.

اعمال قوانین دیجیتال مارکتینگ در تقویم محتوایی

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما از مزایا و کاربردهای تقویمی گفتیم که می‌تواند درآمد و جذب فالوورهای شما در اینستاگرام را دگرگون کند. تقویم‌های مختلفی برای انتشار پست در اینستاگرام وجود دارد که یکی از آنها تقویم مناسبتی اینستاگرام بوده که می‌تواند به‌صورت هیبرید نیز تدوین شود.

در این تقویم شما علاوه بر توجه به موضوع اصلی پیج به رویدادها و اتفاقات ملی و جهانی نیز می‌توانید اشاره کنید. معمولاً این‌گونه محتواها بسیار موردعلاقه مخاطب هستند و در جذب بیشتر فالوور تأثیرگذارند. تقویم محتوایی اینستاگرام ستون‌ها و بخش‌های مختلفی دارد که همه آنها در این مقاله بررسی شد.

 

 

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
5

دیدگاه شما