صفر تا صد نکات درمورد ریلز اینستاگرام
1 (1)

صفر تا صد نکات درمورد ریلز اینستاگرام

پلتفرم تعاملی اینستاگرام روزبه‌روز در حال توسعه امکانات خود است تا بتواند همه مخاطبان را از سایر پلتفرم‌ها و بسترها به سمت خود جذب کند. این موضوع سبب فراهم شدن بستر بسیار مناسبی برای رشد و پیشرفت در کسب‌وکار و شناخته شده‌اند. درصورتی‌که شما بتوانید با ابزارهایی مانند ریلز اینستاگرام به‌صورت درست و اصولی کار کنید خیلی سریع به مخاطبان بی‌شماری دست پیدا خواهید کرد. با ما باشید تا علاوه بر شناخت این قابلیت جدید، نکات مهم کار با آن را نیز آموخته و برای خود استفاده کنید.

آشنایی با قابلیت ریلز در اینستاگرام

آشنایی با قابلیت ریلز در اینستاگرام

آشنایی با ریلز

از چند سال قبل اپلیکیشنی در کشور چین به نام تیک تاک شروع به فعالیت کرد که به‌خاطر منتشر کردن ویدئوهای کوتاه و ترند بسیار محبوب شد. اینستاگرام نیز برای رقابت و جلوگیری از ازدست‌دادن مخاطبانش از سال 2020 قابلیت جدیدی به‌عنوان Reels را ایجاد کرد که کاربران می‌توانستند با آن ویدئوهای کوتاه و چالش‌های جالب تولید کنند. این ویژگی جدید اینستاگرام بسیار موفقیت‌آمیز بود و توانستند علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جذب کند.

ریلز در ابتدا نیاز به فعال‌سازی داشت و بسیاری از افراد حتی باید با فیلترشکن از آن استفاده می‌کردند؛ اما هم اکنون این قابلیت به‌صورت همگانی در دسترس قرار گرفته است. ریلز مبتنی بر موسیقی، چالش و البته زمان کوتاه و محتوای جالب بنا شده و جذابیت بصری بسیار بالایی دارد. از نقاط قوت ریلز اینستاگرام می‌توان به بازدیدهای بالای آن اشاره کرد که چندین برابر پست‌های ویدئویی معمولی مخاطب دارد. اگر شما بتوانید برای ریلزهای خود استراتژی خوبی بچینید مطمئن باشید که به دستاوردهای بزرگی خواهید رسید.

ریلز مبتنی بر موسیقی، چالش و البته زمان کوتاه و محتوای جالب بنا شده و جذابیت بصری بسیار بالایی دارد.

روش فعال‌کردن ریلز

ازآنجایی‌که استفاده از ریلز این روزها به یک موضوع بسیار داغ تبدیل شده است پس تصمیم گرفتیم که به‌صورت خلاصه روش‌ها و گام‌های فعال‌سازی ریلز اینستاگرام را برایتان شرح دهیم. روش اول آموزش فعال‌سازی در سیستم‌عامل آیفون است. شما باید صفحه اصلی را به سمت چپ بکشید تا قسمت مربوط به تهیه ویدئو باز شود. بعد یکی از افکت‌های پیش‌فرض را انتخاب کنید و روی قسمت دیدن صفحه افکت بروید. در آن قسمت می‌بینید که ده‌ها ریلز آماده وجود دارد. روی یکی از آنها ضربه بزنید تا انتخاب شود.

روش فعال‌کردن ریلز در اینستاگرام

روش فعال‌کردن ریلز در اینستاگرام

بعد از باز شدن ویدئو آیتم دوربین در بالای صفحه را انتخاب کنید تا برایتان صفحه‌ای ایجاد شده و ریلز خود را ضبط کنید. این ریلز می‌تواند 15 ثانیه باشد و مقدار زمان مانده از ریلز اینستاگرام در بالا نشان داده می‌شود. بعد از پایان می‌توانید پیش نمایشی از آن را مشاهده کرده و حتی کپشن بنویسید قابلیت‌هایی مثل تگ و درج موقعیت مکانی نیز برایتان وجود دارد. در آخر نیز می‌توانید گزینه انتشار را بزنید تا ریلز برای همه فالوورهایتان انتشار یابد.

برای استفاده از ریلز در گوشی اندروید نیز کافی است به قسمت اکسپلور رفته و یکی از ویدئوهای ریلز موجود در این صفحه را باز کنید. حال برای طراحی پست اینستاگرام به‌صورت ریلز تنها کافی است علامت دوربین در بالای صفحه را بزنید. درصورتی‌که می‌خواهید ریلز با افکت خاصی را تهیه کنید نیز باید ابتدا آن افکت را جست‌وجو کرده و به صفحه مربوط به ویدئوهای آن بروید. سپس روی گزینه استفاده از افکت کلیک کرده و منتظر باشید که افکت روی چهره شما یا محیط اطراف اعمال شود.

نکات مهمی که باید در زمان استفاده از ریلز بدانید.

همان‌طور که اشاره کردیم ریلز می‌تواند به یک ابزار بسیار قدرتمند برای بازاریابی و افزایش فروش تبدیل شود چون نرخ مخاطب و تعامل بسیار بالایی دارد. در ادامه مطلب ما برای شما مهم‌ترین نکاتی که سبب می‌شود تا بتوانید به بهترین نحو از ریلز اینستاگرام برای رسیدن به هدف‌های بازاریابی استفاده کنید را بیان خواهیم کرد.

زمان را کنترل کنید.

زمان پایه برای استفاده از ریلز 15 ثانیه است بااین‌حال اما شما می‌توانید به‌اندازه 1 دقیقه نیز محتوا ضبط کنید. مقدار زمان باقی‌مانده شما در ریلز به‌صورت یک دایره در صفحه نشان داده می‌شود. ازآنجایی‌که مدت‌زمان ریلز محدود است پس بهتر بوده که اصل مطلب را با ظاهری زیبا و جذاب نشان دهید. یکی از فواید ریلز اینستاگرام همین زمان محدود بوده که سبب می‌شود تا مخاطب تا انتهای ویدئو را تماشا کند، بدون آن که خسته شده یا حوصله‌اش سر برود.

کنترل زمان برای تولید ریلز

کنترل زمان برای تولید ریلز

  • چند ویدئو و یک ریلز!

  • در قسمت قبل گفتیم که می‌توانید به‌جای 15 ثانیه تا 1 دقیقه هم ریلز ضبط کنید. این به معنای آن است که زمان شما می‌تواند به 4 ویدئوی 15 ثانیه‌ای اختصاص یابد. حال تصمیم با شماست که از این زمان برای یک ریلز با چهار موضوع مختلف استفاده کنید یا اینکه یک موضوع یا فیلتر را به‌اندازه 60 ثانیه ادامه بدهید. انتخاب شیوه فیلم‌برداری و استفاده از زمان به استراتژی و تقویم محتوایی اینستاگرام شما وابسته است.
  • تأثیر صدا را دست کم نگیرید!

  • در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم که ریلز بر اساس موسیقی و صدا پرمخاطب می‌شود. حال باید در نظر داشته باشید که در اینستاگرام تعداد زیادی موسیقی ترند و صداهای مختلف وجود دارد که اگر از آنها در تولید ریلز خود استفاده کنید می‌توانید شاهد هرچه بیشتر وایرال شدن ویدئو باشید. آهنگ‌ها و صداهای پرمخاطب برای شما آماده شده تا در ریلز اینستاگرام به کار ببرید.
در اینستاگرام تعداد زیادی موسیقی ترند و صداهای مختلف وجود دارد که اگر از آنها در تولید ریلز خود استفاده کنید می‌توانید شاهد هرچه بیشتر وایرال شدن ویدئو باشید.

افکت‌های خلاقانه استفاده کنید.

هم اکنون در اینستاگرام با سرعت سرسام‌آوری افکت‌های مختلف جدید تولید می‌شود. بسیاری از آنها جنبه کاربردی داشته و بسیاری نیز تنها با هدف تولید محتوای بامزه و سرگرم‌کننده ساخته شده‌اند. این افکت‌ها را حتی کاربران مستقل نیز می‌توانند به فضای ریلز اضافه کنند. فرقی نمی‌کند که خودتان مشغول به تولید محتوا هستید یا از ادمین اینستاگرام کمک گرفته‌اید، به‌هرحال اگر از این افکت‌ها استفاده کنید بازدیدهایتان چندبرابر خواهد شد!

استفاده از افکت‌های جالب برای ساخت ریلز

استفاده از افکت‌های جالب برای ساخت ریلز

کلام آخر

امروزه شما در هرجا که نگاه کنید کاربری را پیدا می‌کنید که در اینستاگرام مشغول به فعالیت است. بسیاری از افراد تصمیم گرفته‌اند تا برای پیداکردن مخاطب یا مشتری بیشتر به این پلتفرم مهاجرت کنند. اینستاگرام نیز برای هرچه بیشتر شدن جذابیت‌ها و امکانات خود ابزاری به نام ریلز را معرفی کرده است. ریلز اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا چندین برابر دیده شوید تنها کافی است که زمان را کنترل کرده و از موسیقی و افکت بهره ببرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
1

دیدگاه شما