جدیدترین روش‌های بازاریابی محتوا
0 (0)

جدیدترین روش‌های بازاریابی محتوا

امروزه محتوا با آنچه که ما سال‌ها در ذهن داشتیم تفاوت‌های بسیاری دارد! محتوا دیگر فقط برای اطلاع‌رسانی نیست، بلکه به یکی از بهترین و قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است. بازاریابی محتوا یکی از درهای جدید علم بازاریابی بوده که به‌تازگی به روی محققان و فعالان این حوزه گشوده شده و به لطف پتانسیل‌های بسیار زیادی که دارد به‌سرعت درحال‌توسعه است. ما در این مقاله برای شما جدیدترین و بهترین روش‌های استفاده از محتوا برای تحقق اهداف مارکتینگ را بیان خواهیم کرد.

روش‌های نوین بازاریابی به‌وسیله محتوا

روش‌های نوین بازاریابی به‌وسیله محتوا

با پادکست به عمق جان مخاطب بروید!

اولین روش جدیدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم به‌صورت خاص به محتواهای صوتی اشاره دارد. پادکست‌ها به‌تازگی وارد دنیای محتوا شده‌اند و در همین زمان کم طرف‌داران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. اهمیت بازاریابی محتوا با پادکست‌ها در این بوده که به همه موضوعات نفوذ کرده‌اند و علاقه‌مندان به پادکست این محتوا را همه‌جا با خود به همراه دارند. یعنی مخاطب ممکن است در حال کار یا استراحت یا حتی در زمان حمل‌ونقل به محتوا گوش فرادهد. پس محدود به هیچ زمان و مکان خاصی نیست.

حال سؤال پیش می‌آید که چطور از محتوای صوتی و پادکست‌ها برای بازاریابی استفاده کنیم؟ اول اینکه باید پادکست پرطرف‌داری با موضوع نزدیک به حوزه کاری خود پیدا کنید. سپس با تولیدکننده آن ارتباط برقرار کرده و اعلام کنید که می‌خواهید به‌عنوان حامی پادکست همکاری کنید و در عوض آنها نیز در محتوای خود به شما اشاره کنند. در حقیقت با این کار مخاطب کسب‌وکار شما به شیوه‌ای غیرمستقیم اما بسیار اساسی و به‌وسیله بازاریابی محتوا به شما متصل خواهند شد.

در سایت‌های پربازدید رپرتاژ منتشر کنید!

یکی از بهترین راه‌ها برای آنکه بتوانید مخاطب هدف را از طریق سرچ و جست‌وجو در اینترنت به سمت خود هدایت کنید این است که رپرتاژ منتشر کنید. اما سؤال اصلی این است که رپرتاژ چیست و چطور باید از آن استفاده کنیم؟ رپرتاژ متنی شبیه به مقاله‌های وبلاگی بوده، ولی در آن علاوه بر ارائه اطلاعات به بازاریابی محتوا نیز توجه شده است. درون رپرتاژ به اصلی‌ترین دغدغه‌های مخاطب پیرامون یک محصول یا خدمات اشاره شده و راه اصلی برطرف‌کردن این نیاز نیز شرکت شما معرفی خواهد بود.

بازاریابی به‌وسیله رپرتاژ و محتوای متنی

بازاریابی به‌وسیله رپرتاژ و محتوای متنی

بازاریابی از طریق انتشار رپرتاژ هزینه‌های چندان زیادی در مقایسه با بازاریابی از طریق آگهی‌های محیطی ندارد، اما می‌تواند به نوبه خود باعث هرچه بیشتر دیده‌شدن کسب‌وکار شما شود. اگر این آگهی به روش درست نوشته شده و اصول و ضوابط سئو محتوایی در آن به کار برود به یکی از بهترین برنامه‌های بازاریابی اینترنتی شما تبدیل خواهد شد. اگر مخاطب کلیدواژه‌ای که رپرتاژ حول محور آن نوشته شده را در اینترنت جست‌وجو کند می‌تواند به‌سادگی با رپرتاژ شما مواجه شود.

سعی کنید چند جمله نخست این متن را بسیار جذاب و گیرا تدوین کنید. در این صورت خواننده جذب مقاله شده و آن را ادامه می‌دهد. در گام بعدی شما باید به فرد این احساس را منتقل کنید که می‌خواهید بهترین راه را به او معرفی کنید. سعی کنید برای تأثیر بیشتر بازاریابی محتوا، به مزایای رقابتی خود اشاره کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که از تضعیف رقبا پرهیز کنید چرا که به‌صورت ناخودآگاه وجهه شما را نیز در ذهن مخاطب خراب می‌کند. تنها اشاره به مزیت‌های مجموعه خودتان در رپرتاژ کافی است.

محتواهای گرافیکی مدرن

محتواهای گرافیکی یکی از جذاب‌ترین ابزارهای بازاریابی هستند، چون بیشترین ارتباط را با مخاطبان برقرار می‌کنند. منظور از محتوای گرافیکی هر نوع تصویرسازی بوده که بتواند اطلاعات را به ساده‌ترین و واضح‌ترین شکل ممکن منتقل کند. معمولاً برای فیلم‌های سینمایی، تئاترها و یا هر نوع ایونت و گردهمایی از پوستر استفاده می‌شود، اما این فقط گوشه از کاربردهای بازاریابی محتوا در ایران و حتی جهان است. محتواهای گرافیکی می‌توانند به‌صورت اینفوگرافیک نیز تولید شوند و اتفاقاً بسیار تأثیرگذار هستند!

بازاریابی به کمک محتوای دیجیتال

بازاریابی به کمک محتوای دیجیتال

شما باید درمورد اینفوگرافی این موضوع را در نظر داشته باشید که در آن علاوه بر انتقال اطلاعات با کمک تصویر، از چکیده مطلب نیز باید استفاده کرد. تصاویر اینفوگرافیک به‌اندازه مقاله وبلاگی مطلب ندارند، اما باید اصلی‌ترین آمار و ارقام و اطلاعات را در آن ذکر کنید. در این‌گونه بازاریابی محتوا ارتباط میان تصویر و متن و همچنین ارائه نکات مفید بیشترین تأثیر را دارد. حال سؤال پیش می‌آید که چطور باید از محتواهای اینفوگرافیک برای بازاریابی استفاده کنیم؟

اول اینکه سعی کنید لوگوی خود را جایی که به‌خوبی دیده می‌شود قرار دهید. سپس در گوشه‌ای از صفحه مشکلات و دغدغه‌هایی که بدون استفاده از خدمات یا محصولات شما ممکن است به وجود آید را باید به تصویر بکشید. بعد از آن ارائه آمار یا نکته‌های جامع پیرامون موضوع می‌تواند به جلب نظر مخاطب کمک کند. در آخر نیز باید بازاریابی محتوایی خود را تحقق ببخشید باید مزایای شرکت خود و راه‌حل‌هایی که دارید را به‌صورت چک‌لیست نشان بدهید. بهتر است ترتیب و توالی انتقال اطلاعات واضح باشد.

بازاریابی محتوا با اینستاگرام

امروزه یک وزنه تولید محتوا به محتواهای اینترنت و سایت مربوط شده و وزنه دیگر تولید محتوا به اینستاگرام مربوط می‌شود. شما باید برای اینستاگرام علاوه بر تولید محتوای تصویری یا ویدئویی، تولید محتوای متنی نیز انجام داده و آن را در کپشن قرار دهید. این کار به تخصص فراوانی در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد، از همین رو بهتر است ابتدا نمونه‌های موفق را بررسی کرده و نکات آنها را استخراج کنید. راه دیگری که پیش روی شماست مراجعه به مشاوران و اساتید بازاریابی اینستاگرامی است.

تدوین استراتژی برای محتوای اینستاگرام

تدوین استراتژی برای محتوای اینستاگرام

کلام آخر

امروزه کسی که به شیوه‌های بازاریابی با محتوا مسلط باشد می‌تواند به سریع‌ترین شکل ممکن در زمینه کاری خود پیشرفت کند. البته نکته مهمی که در این باره مطرح می‌شود این بوده که جدیدترین روش‌های بازاریابی محتوا کدام هستند و چطور باید از آنها به سود مجموعه بهره برد. این مسئله ازآن‌جهت اهمیت دارد که برخی روش‌ها دیگر قدیمی شده و کارایی خود را ازدست‌داده‌اند.

ما در این مقاله اما برایتان راه‌های جدیدی را معرفی کردیم که علاوه بر تأثیرگذاری مناسب، برای مخاطب جذابیت هم داشته و به لحاظ عمر ارسال اطلاعات، در وضعیت خوبی قرار دارند. شما می‌توانید به سراغ پادکست‌ها بروید یا اینکه رپرتاژ منتشر کنید. همچنین استفاده از محتواهای تصویری و محتواهای مخصوص اینستاگرام نیز از دیگر راه‌های بازاریابی محتوا به شمار می‌آیند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما