ویژگی‌های اصلی محتوای سئو شده
4 (1)

ویژگی‌های اصلی محتوای سئو شده

اگر با اصول سئو و بهینه‌سازی سایت آشنا باشید، باید بدانید که تولید محتوای سئو شده در سئو داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. تولید محتوای باکیفیت و مطابق با اصول سئو می‌تواند در رشد وب‌سایت نقش بزرگی ایفا کند و عامل مهمی در تعیین رتبه سایت باشد. محتوای سئو شده می‌تواند در بخش‌های مختلف سایت از جمله صفحات لندینگ، بخش وبلاگ، صفحات ثابت از جمله تماس با ما و در صفحات معرفی محصول نیز استفاده شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک محتوای مناسب و سئو شده بپردازیم. با شناخت این ویژگی‌ها و رعایت آن‌ها می‌توانید بخشی از سئو داخلی وب‌سایت خود را بهینه کنید و به ‌مرور زمان، نتایج مثبتی به دست آورید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تولید محتوای سئو شده و اهمیت آن

تولید کردن محتوا مطابق با اصول سئو همواره دارای نقش بزرگی در پیشبرد اهداف سایت است، به گونه‌ای که بزرگانی مانند بیل گیتس به آن “پادشاه” فضای مجازی می‌گویند. هرچند این لقب مربوط به چندین دهه گذشته است، اما هنوز هم میزان اهمیت محتوای سئو شده در سایت را بیان می‌کند.

در صورتی ‌که تولید محتوای وب‌سایتی بالا باشد، مسلماً سایت‌های زیادی آن را به‌ عنوان منبع قرار می‌دهند و محتوای خود را از روی آن کپی می‌کنند. همچنین با تولید محتوای منظم، به‌روزرسانی سایت بالا می‌رود که این موضوع با یکی از الگوریتم‌های گوگل به نام Freshness تطابق کامل دارد.

ماندگاری کاربر در سایت و انتقال به صفحات مختلف برای مطالعه محتوای مناسب و سئو شده، استفاده از بک‌لینک‌ها در متن، بازنشر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، بهره‌مندی از مزایای بازاریابی محتوا، رعایت شدن چگالی مناسب کلمات کلیدی سایت و … تنها بخشی از مواردی هستند که با استفاده از محتوای سئو شده امکان‌پذیر است. به ‌طور کلی، تمامی این موارد در سئو On Page تأثیرگذار هستند و باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شوند.

اما الگوریتم‌ها و رفتار خزنده‌های گوگل در ایندکس سایت‌ها باعث می‌شوند که قوانین رتبه‌بندی در نتایج جستجو با سال‌های گذشته تفاوت زیادی داشته باشند. طبیعتاً امروزه نمی‌توان محتوایی با قوانین و الگوریتم‌های دهه گذشته تولید کرد و انتظار کسب رتبه مناسب در نتایج جستجو را داشت. به همین دلیل، آشنایی و به ‌کار گرفتن جدیدترین تکنیک‌های تولید محتوای سئو شده می‌تواند نقش مهمی در این رقابت داشته باشد.

Content is King - محتوا پادشاه است

Content is King – محتوا پادشاه است

بررسی انواع محتوای سئو

محتواهایی که نیاز به بهینه‌سازی و سئو دارند، تنها برای بخش وبلاگ مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در یک وب‌سایت، انواع مختلفی از محتوا وجود دارند که باید ویژگی‌های خاصی را در نگارش و تولید آن‌ها رعایت کرد.

اولین نوع محتوا که رایج‌ترین آن به شمار آید، محتوای موجود در وبلاگ سایت است. بیشترین بخش محتوای تولید شده در یک سایت در این بخش قرار می‌گیرند؛ به همین دلیل، نیز تمامی وب‌سایت‌های معتبر که در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو قرار دارند، به صورت تخصصی دارای بخش وبلاگ هستند و انواع مطالب آموزشی، اخبار و … را در آن انتشار می‌دهند.

بخش دیگری که تولید محتوای آن باید با ‌دقت زیادی انجام شود، صفحات فرود یا لندینگ‌پیج‌ها هستند. این صفحات به‌ عنوان اولین صفحه‌ای که کاربر با آن مواجه می‌شود، در نظر گرفته می‌شوند؛ به همین دلیل، باید با دقت بالایی نگارش شوند و از تکنیک‌های مختلف سئو در آن‌ها استفاده شود.

صفحات محصول و دسته‌بندی نیز از دیگر بخش‌های یک وب‌سایت هستند که تولید محتوای مناسب در آن‌ها می‌تواند سئو کلی سایت را بهبود ببخشید. همچنین صفحات ثابت سایت از جمله صفحات تماس با ما، درباره ما و … نیز می‌توانند با رعایت سئو باعث بهبود رتبه یا رنک سایت شوند.

بررسی انواع دسته‌بندی محتوا

بررسی انواع دسته‌بندی محتوا

ویژگی ‌های محتوای سئو شده

هرچند فرمت‌های تولید محتوا برای بخش‌های مختلف سایت با یکدیگر متفاوت هستند، اما برای تولید و نگارش یک محتوای سئو شده باید با برخی تکنیک‌های این زمینه آشنا بود. به‌ کار بردن این تکنیک‌ها علاوه بر نمایش چراغ سبز سئو، باعث عملکرد بهتر شما در رقابت با سایر وب‌سایت‌ها می‌شود. در این بخش قصد داریم به بررسی مهم‌ترین ویژگی ‌های محتوای سئو شده بپردازیم.

چگالی مناسب کلمات کلیدی

اولین نکته‌ای که باید به آن در سئو محتوای متنی توجه کرد، رعایت چگالی مناسب کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی اصلی که در بدنه محتوا قرار می‌گیرند، باید با چگالی معمول حدود 0.5 تا یک درصد در کل متن و با فاصله‌ای مناسب از یکدیگر تکرار شوند. همچنین به‌ کار بردن کلمات کلیدی در تیترهای H1، H2 و H3 الزامی است.

نکته دیگر در خصوص به ‌کار بردن کلمه کلیدی، استفاده از آن در ابتدا و انتهای مقاله است. کلمه کلیدی باید در 100 کلمه اول محتوا یک ‌بار تکرار شده و در بخش جمع‌بندی یا بخش انتهایی مقاله نیز یک بار به کار گرفته شود.

چگالی مناسب کلمه کلیدی در محتوای سئو شده

چگالی مناسب کلمه کلیدی در محتوای سئو شده

استفاده از کلمات کلیدی فرعی

کلمات کلیدی فرعی یا کلمات کلیدی متشابه (LSI)، تعدادی از کلمات هستند که شباهت و ارتباط زیادی با کلمه کلیدی اصلی دارند و توسط کاربران جستجو می‌شوند. استفاده مناسب و به اندازه از این کلمات، علاوه بر جذب کاربر بیشتر، توجه الگوریتم Rank Brain را به خود جلب می‌کند و از این طریق می‌تواند شما را در تولید و نگارش یک محتوای سئو شده کمک کند.

روش‌های مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI وجود دارند. ساده‌ترین راه استفاده از بخشrelated searches گوگل است. همچنین برخی از ابزارها مانند LSI Graph نیز می‌توانند نقش مهمی در پیدا کردن کلمات کلیدی فرعی داشته باشند.

استفاده از محتوای تصویری

خواندن و مطالعه یک متن طولانی بدون هیچ‌ گونه تصویر یا ویدئویی می‌تواند برای کاربر خسته‌کننده باشد. یکی از اصول محتوای سئو شده که باید توجه زیادی به آن داشت، استفاده از انواع محتوا در کنار یکدیگر است. سعی کنید برای جلب رضایت مخاطب و افزایش نمره سئو محتوا، به ازای هر 250 کلمه از یک تصویر مرتبط نیز استفاده کنید.

برای گرفتن نتایج بهتر نیز می‌توانید از تگ alt برای تصاویر درج شده در محتوای خود استفاده کنید. اگرچه این مورد جزء سئو تصاویر در نظر گرفته می‌شود، اما به دلیل استفاده از برخی تصاویر در محتوای متنی می‌توانید از عبارات مناسب و حاوی کلمه کلیدی برای نوشتن تگ alt کمک بگیرید.

استفاده از انواع محتوا در نگارش مقاله

استفاده از انواع محتوا در نگارش مقاله

توجه به نحوه نگارش و خوانایی متن

نوشتن مطالب بدون رعایت کردن اصول نگارشی عملاً نمی‌تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. برای تولید یک محتوای سئو شده علاوه بر توجه به اصول سئو داخلی، باید به خوانایی آن نیز توجه داشته باشید. استفاده از لیست‌های مختلف، جملات نسبتاً کوتاه، رعایت علائم نگارشی، پاراگراف‌هایی با طول نهایتاً 5 الی 6 خط، توجه به فضاهای خالی و همچنین استفاده از فونت مناسب و با خوانایی بالا می‌توانند ساختار محتوای تولید شده را منسجم‌تر کرده و رضایت بیشتری را جلب کنند.

توجه به طول متن

تعداد کلماتی که در متن محتوا به کار می‌برید، نقش بسیار مهمی در بهبود سئو دارند. این مقالات علاوه بر جامع‌تر بودن، ارزش زیادی برای گوگل دارند و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که برای تولید محتوایی متناسب با اصول سئو برای بخش وبلاگ از متونی با حداقل 1000 تا 1200 کلمه استفاده کنید.

تولید محتوا سئو شده با انتخاب عنوان مناسب

عنوان مقاله اولین موردی است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. در صورتی‌ که متن محتوای شما به صورت کاملاً حرفه‌ای و سئو شده نوشته شده باشد، اما از عنوان نامناسب برخوردار باشد، بازدید کمتری دریافت می‌کند.

یکی از تکنیک‌ها برای نگارش عنوان مناسب، استفاده از اعداد است. این روش بیشتر مخاطب را به مشاهده محتوا ترغیب می‌کند. علاوه بر این تکنیک می‌توانید از روش‌های دیگری مانند به‌ کار بردن کلمه کلیدی در ابتدای متن عنوان، درج خط عمودی، به‌ کار بردن کمیت‌ها و صفات مثبت نیز استفاده کنید.

انتخاب عنوان مناسب برای محتوا

انتخاب عنوان مناسب برای محتوا

لینک‌دهی داخلی و خارجی

مورد دیگر در چک‌لیست محتوای سئو شده، لینک‌سازی داخلی و خارجی است. ارتباط مقالات سایت با یکدیگر باعث هدایت کاربر به صفحات مختلف می‌شود که این موضوع نقش بسیار مهمی در بهبود نمره سئو دارد. همچنین هنگامی که صفحات با یکدیگر ارتباط معناداری داشته باشند، درک خزنده‌های گوگل از سایت بسیار بیشتر است.

لینک‌دهی خارجی به سایت‌های معتبر و پربازدید نیز می‌تواند نقش زیادی در بهبود سئو داشته باشد. سنجش اعتبار محتوایی که به آدرس معتبری لینک داده باشد، توسط گوگل بهتر انجام شده و ارزش بیشتری برای محتوای تولید شده در نظر گرفته می‌شود.

توجه به کیفیت محتوا

همان‌ طور که بیان شد، استفاده از تعداد کلمات بیشتر یکی از روش‌های مفید در تولید محتوای سئو شده است. متون بیشتر برای موتورهای جستجو جذابیت بیشتری دارند و نمره بهتری برای آن‌ها در نظر می‌گیرند؛ با این‌ وجود، نباید کیفیت محتوا را فدای کمیت آن کرد.

از ویژگی‌های یک محتوای حرفه‌ای، عدم تکرار موضوعات و نپرداختن به موارد کم ‌اهمیت است. اگر قصد قرار گرفتن در صفحات اول گوگل را دارید، به ‌هیچ‌ عنوان برای افزایش طول محتوا، از متون کپی شده و بی‌اهمیت استفاده نکنید و در نظر داشته باشید که همواره کیفیت محتوا مهم‌ترین فاکتور است.

تولید یک محتوای سئو شده و مطابق با معیارها و استاندارهای لازم ممکن است برای یک فرد مبتدی سخت باشد و نیاز به کمک گرفتن یا برون‌سپاری این عمل احساس شود. در این بین، مجموعه‌های مختلفی از جمله مجموعه نردبون با داشتن کادر حرفه‌ای و آگاه به اصول سئو قادر است در این زمینه بهترین متون با بالاترین کیفیت را به متقاضیان ارائه دهد.

استفاده از ایده‌های خلاقانه برای تولید محتوا سئو شده

استفاده از ایده‌های خلاقانه برای تولید محتوا سئو شده

جمع‌بندی

سئو محتوای متنی یکی از اصلی‌ترین روش‌ها در بهینه‌سازی سایت است. محتوای متنی بیشترین بخش یک سایت را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل، نیز استفاده از محتوای سئو شده می‌تواند باعث بهبود رنک یا رتبه سایت در نتایج جستجو شود. مؤلفه‌های مختلفی برای تولید محتوای استاندارد از نظر سئو وجود دارند که می‌توان به استفاده از کلمات کلیدی اصلی و فرعی و رعایت چگالی آن‌ها، طول متن و غیره اشاره کرد. در این بین، مجموعه نردبون با ارائه بهترین خدمات می‌تواند نیاز شما را به محتوای متنی با بالاترین کیفیت رفع کند. در صورت تمایل می‌توانید با کارشناسان و مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
4

دیدگاه‌ها

15 آذر 1401 - 12:46
تولید محتوا – سفارش تولید محتوا و سئو سایت

[…] ویژگی‌های اصلی محتوای سئو شده […]

دیدگاه شما