تکنیک‌های روشن شدن چراغ سبز سئو
3.4 (5)

تکنیک‌های روشن شدن چراغ سبز سئو

برای پیشرفت در کسب ‌و کارهای اینترنتی و عملکرد بهتر برای جذب مشتری باید توجه زیادی به سئو داخلی وب‌سایت خود داشته باشید. این بخش از سئو مربوط به تمام بهینه‌سازی‌های داخلی وب‌سایت از جمله تولید محتوا، لینک‌سازی داخلی، نشانه‌گذاری اسکیما … است. همچنین اگر سایت شما بر اساس CMS وردپرس ساخته شده باشد، چراغ سبز سئو نیز یکی از مهم‌ترین عوامل در بهبود سئو On Page محسوب می‌شود.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه‌های مربوط به این زمینه، نتیجه رعایت اصول بهینه‌سازی در تولید محتوا است. اگر شما نیز قصد بهینه‌سازی محتوای تولید شده خود را دارید، تا انتها با همراه باشید. در این مقاله به راهکارهایی در خصوص سبز شدن چراغ سئو در سایت‌های وردپرسی می‌پردازیم.

اهمیت چراغ سبز سئو

همان‌ طور که گفته شد، چراغ سبز سئو به معنای تولید یک محتوای کاملاً بهینه و مناسب برای سایت است. این موضوع اهمیت زیادی برای کسب ‌و کارهایی دارد که قصد دارند تا ترافیک بیشتری را برای سایت خود کسب کنند.

در حقیقت، بدون تولید یک محتوای سئو شده نمی‌توانید به‌ صورت طبیعی در نتایج برتر موتورهای جستجو قرار بگیرید. استفاده از تکنیک‌هایی که منجر به سبز شدن چراغ سئو می‌شوند، به موتورهای جستجو و همچنین خزنده‌های گوگل این امکان را می‌دهند که بهتر به ایندکس محتوای سایت بپردازند.

به این ترتیب، محتوای منتشر شده در وب‌سایت مطابق با الگوریتم‌های گوگل خواهد بود و پس از مدتی می‌توان انتظار داشت که وب‌سایت در نتایج برتر جستجو قرار بگیرد. علاوه بر این موضوع، سبز شدن چراغ سئو در افزونه‌هایی مانند یواست سئو و رنک مث باعث می‌شود که خوانایی محتوا بهبود ‌پیدا کند و رضایت مخاطب هنگام مطالعه بیشتر شود.

چراغ سبز سئو در افزونه یواست سئو

چراغ سبز سئو در افزونه یواست سئو

روشن شدن چراغ سبز سئو، به معنای بهینه‌سازی مناسب محتوا است و نقش کلیدی در رتبه سایت دارد.

سبز کردن چراغ سئو در وردپرس

یکی از بهترین و کامل‌ترین افزونه‌های وردپرس در زمینه سئو و بهینه‌سازی، افزونه Yoast Seo است. این افزونه با داشتن بخش‌های مختلف نظارت کاملی بر محتوای تولید شده دارد و با توجه ‌به رعایت اصول و قوانین سئو، محتوا را درجه‌بندی می‌کند. افزونه Rank Math نیز عملکرد مشابهی با این افزونه دارد و تکنیک‌هایی که برای روشن ‌کردن چراغ سبز سئو در آن به کار می‌روند، تفاوت زیادی با افزونه یوست سئو ندارند.

در درجه اول، برای بررسی نمره محتوای خود باید در بخش کلید واژه Yoast Seo که در انتهای محتوا و در بخش جداگانه‌ای در پیشخوان وردپرس قرار دارد، کلمه کلیدی مد نظر خود را وارد کنید. با بررسی کلمه کلیدی و مطابقت آن با متن نوشته شده، محتوا در یکی از سه رده‌بندی قرمز، نارنجی و سبز قرار می‌گیرد.

افزونه یواست سئو

این افزونه محتواهایی را در رده‌بندی قرمز قرار می‌دهد  که نیاز به تغییرات اساسی دارند و قوانین سئو به کمترین شکل ممکن در آن‌ها رعایت شده است. در صورتی‌ که محتوا به‌ صورت نسبی بهینه شده و تنها نیاز به تغییرات کمی داشته باشد، در رده‌بندی نارنجی قرار می‌گیرد و در صورتی‌ که نمره کافی در بهینه‌سازی را کسب کند، به رنگ سبز نمایش داده می‌شود.

روش شدن چراغ سبز سئو کار پیچیده‌ای نیست. تنها باید با برخی الگوریتم‌ها و قوانین بهینه‌سازی آشنا بود و به‌ صورت مناسب از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه تکنیک‌های سبز شدن چراغ سئو را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در تولید محتوا، دیتا اینتری، نگارش توضیحات محصول و … از آن‌ها استفاده کنید.

ذکر این نکته الزامی است که مجموعه‌های حرفه‌ای همچون نردبون با آگاهی و تسلط کامل از این تکنیک‌ها قادر است که متون محتوایی خود را با عالی‌ترین کیفیت تدوین کند. حاصل پیاده‌سازی این تکنیک‌ها سبز شدن چراغ سئو محتوا است.

رعایت تعداد کلمات مناسب برای محتوا

یکی از اولین راهکارها برای سبز کردن چراغ سئو، تولید محتوایی با تعداد کلمات بالاتر از 1200 کلمه است. هرچه تعداد کلمات به ‌کار رفته در متن محتوا بیشتر باشد، نمره سئو بیشتر می‌شود. حداقل تعداد کلمات برای یک محتوا 300 کلمه است، اما برای سبز شدن چراغ سئو و ایجاد محتوایی بهینه پیشنهاد می‌کنیم که برای بخش وبلاگ سایت، حداقل از 1200 کلمه برای هر محتوا استفاده کنید. با این ‌وجود، برای بخش‌هایی مانند توضیح محصولات که نیاز به تعداد کلمات کمتری دارند، می‌توانید از 300 تا 400 کلمه استفاده کنید.

استفاده از تعداد کلمات مناسب در محتوا

استفاده از تعداد کلمات مناسب در محتوا

استفاده مناسب از تیترهای داخلی

از دیگر موارد اولیه که برای روشن شدن چراغ سبز سئو باید انجام دهید، استفاده از تگ‌های هدینگ است. این تگ‌ها که به‌ عنوان تیترهای داخلی به کار می‌روند، با توجه ‌به میزان اهمیت از H1 شروع می‌شوند و تا H6 ادامه پیدا می‌کنند.

استفاده از این تگ‌ها تا تگ H3 الزامی است و می‌توان از زیر تیر‌های بیشتر نیز استفاده کرد، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، رعایت کلمه کلیدی در این تگ‌ها است. سعی کنید برای سبز شدن چراغ سئو حداقل یک ‌بار از کلمه کلیدی در متن انواع تگ‌ها استفاده کنید.

مورد دیگر، رعایت تعداد کلمات مناسب برای متن زیر تیترها است. تعداد کلماتی که برای هر تیتر به کار می‌برید، نباید بیشتر از 250 تا 300 کلمه باشند. همچنین سعی کنید که از پاراگراف‌هایی با بیش از 5 الی 6 خط استفاده نکنید و طول جملات را به بیشتر از 30 کلمه نرسانید. به این شکل، نمره خوانایی در سئو افزایش پیدا می‌کند که این مورد، تأثیر زیادی در بهینه‌سازی محتوا دارد.

رعایت چگالی مناسب کلمه کلیدی

همان ‌طور که گفته شد، اولین اقدام برای روش شدن چراغ سبز سئو، انتخاب کلمه کلیدی و قرار دادن آن در بخش مربوطه است. برای این که محتوا نمره سئو بالایی کسب کند، باید چگالی مناسب استفاده از کلمه کلیدی را رعایت کنید.

در افزونه‌های یوست سئو و رنک مث، چگالی مناسب کلمه کلیدی بین 0.5 تا 0.9 درصد کل محتوا تعیین شده است؛ با این‌ وجود، می‌توانید بین 0.5 تا 1 درصد محتوا را با کلمه کلیدی در فاصله مناسب پوشش دهید. همچنین توجه داشته باشید که کلمه کلیدی انتخاب شده در صفحه دیگری از وب‌سایت شما به کار نرفته باشد و تنها به یک صفحه مربوط باشد.

استفاده از چگالی مناسب کلمه کلیدی در متن محتوا

استفاده از چگالی مناسب کلمه کلیدی در متن محتوا

استفاده از توضیحات متا

یکی از بخش‌های مهم هر صفحه سایت، توضیحات متا است. این بخش را می‌توانید به صورت عبارتی که در زیر هر وب‌سایت گوگل وجود دارد، مشاهده کنید که به ‌عنوان خلاصه‌ای از کل محتوا در نظر گرفته شده است. برای این توضیحات، تعداد کلمات خاصی تعیین نشده است، اما برای روش شدن چراغ سبز سئو پیشنهاد می‌کنیم که برای این بخش از عباراتی بیشتر از 170 کلمه استفاده نکنید.

نکات دیگری که برای بهینه‌سازی این بخش می‌توانید انجام دهید، استفاده از کلمات کلیدی است. به‌ کار بردن کلمات کلیدی در توضیحات متا اهمیت زیادی در سئو دارد. همچنین عدم استفاده از کاراکترهای ریاضی نیز می‌تواند روی نمره سئو تأثیرگذار باشد.

استفاده از توضیحات متا برای سبز شدن چراغ سئو

استفاده از توضیحات متا برای سبز شدن چراغ سئو

چراغ سبز سئو با استفاده از تصاویر

تکنیک دیگری که نمره سئو محتوا را افزایش می‌دهد، استفاده از تصاویر به تعداد کافی است. در این بین، تنها درج تصویر برای روشن‌کردن چراغ سبز سئو کافی نیست و باید از تگ alt نیز استفاده کرد. این تگ به‌ عنوان برچسب تصویر استفاده شده و باعث بهبود ایندکس سایت می‌شود.

برای افزودن تگ alt تصاویر در وردپرس، کافی است روی عکس مورد نظر کلیک کنید و در بخش متن جایگزین عبارتی را قرار دهید که کلمه کلیدی اصلی در آن به ‌کار رفته است. این روش تأثیر زیادی در بهبود نمره سئو دارد.

لینک‌سازی داخلی و خارجی

یکی از مهم‌ترین موارد در بهینه‌سازی سایت، لینک‌سازی است. افزونه‌های مختلف سئو نیز این مورد را جزء یکی از بخش‌های اصلی خود قرار می‌دهند و در صورت عدم استفاده از آن در محتوا، نمره منفی در نظر می‌گیرند.

سعی کنید در طول محتوا حداقل یک بار از لینک‌سازی داخلی و یک‌ بار از لینک‌سازی خارجی استفاده کنید. توجه داشته باشید وب‌سایتی که برای لینک‌سازی خارجی از آن استفاده می‌کنید، منبع معتبری بوده و رنک بالایی در نتایج جستجو داشته باشد.

چراغ سبز سئو با لینک‌سازی داخلی و خارجی

چراغ سبز سئو با لینک‌سازی داخلی و خارجی

استفاده از URL مناسب

لینک صفحه‌ای که قرار است محتوا در آن منتشر شود، نیز در نمره سئو تأثیرگذار است. افزونه‌های مختلف سئو در وردپرس توصیه می‌کنند که از کلمه کلیدی در URL صفحه استفاده شود و این موضوع را یکی از مواردی در نظر می‌گیرند که باعث روشن شدن چراغ سبز سئو می‌شود. با توجه ‌به این که زبان فارسی برای ساختار URL انگلیسی مناسب نیست، از این تکنیک تنها برای سایت‌هایی می‌توان استفاده کرد که نام‌های فارسی داشته باشند.

توجه به خوانایی

با استفاده از برخی روش‌ها، می‌توان نمره خوانایی در وردپرس را بهبود بخشید. نمره خوانایی در اغلب افزونه‌های سئو اهمیت زیادی دارد و می‌تواند تأثیر زیادی در سبز شدن چراغ سئو داشته باشد. تکنیک اول در این زمینه، استفاده از کلمه کلیدی در ابتدای محتوا است. سعی کنید در 100 کلمه ابتدایی محتوای خود، یک‌ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین استفاده از اعداد در عنوان مقاله، به ‌کار بردن جملات و پاراگراف‌های کوتاه، فونت مناسب و دقت در استراتژی سئو عناوین، از دیگر روش‌ها برای بهبود نمره خوانایی است.

بخش نمره خوانایی در افزونه یواست سئو

بخش نمره خوانایی در افزونه یواست سئو

درک بهتر از محتوا، نتیجه استفاده از تکنیک‌های بهبود نمره خوانایی است و نقش مهمی در جذب مخاطب بیشتر دارد.

جمع‌بندی

آنالیز سئو سایت‌های وردپرسی توسط افزونه‌هایی مانند افزونه Yoast SEO و Rank math به‌ سادگی قابل انجام است. این افزونه‌ها با توجه ‌به ویژگی‌های خاصی که مطابق با اصول سئو هستند، نمره هر صفحه را بر اساس رنگ‌بندی مشخص، تعیین می‌کنند. در این بین، روشن شدن چراغ سبز سئو به معنای بهینه‌سازی استاندارد صفحه و محتوای مد نظر است. تکنیک‌های مختلفی در زمینه سبز شدن چراغ سئو وجود دارند که مجموعه نردبون در تهیه محتواهای متنی خود به خوبی از آن‌ها استفاده می‌کند. به همین دلیل، با سپردن موضوعات خود به این مجموعه می‌توانید از رنگ سبز سئو مطمئن شوید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
3.4

دیدگاه شما