نقش تولید محتوا عربی در مارکتینگ
4 (2)

نقش تولید محتوا عربی در مارکتینگ

زبان عربی یکی از پرتکلم‌ترین زبان‌های دنیا بوده که با لهجه‌ها و گویش‌های فراوانی در مناطق مختلف از آسیا تا آفریقا پراکنده شده است. ازآنجایی‌که اقوام و ملت‌های زیادی به این زبان آشنایی دارند می‌توان تولید محتوا عربی را یکی از فرصت‌های بزرگ و اساسی در جهت بهبود اهداف بازاریابی و مارکتینگ دانست. به دلیل اینکه نقش زبان عربی در بازاریابی و به‌خصوص بازاریابی محتوایی روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود ما هم تصمیم گرفتم تا به تعدادی از بزرگ‌ترین آثار تولید محتوا به این زبان شیرین بپردازیم.

نوشتن محتوا به زبان عربی

نوشتن محتوا به زبان عربی

نقش جامعه آماری بالای عرب‌زبانان در بازاریابی

یکی از آیتم‌های مهم و ضروری در بازاریابی این است که مشخص کنید برای چه تعداد می‌خواهید تبلیغات و تولید محتوا انجام دهید. هرچه تعداد مخاطبان هدف شما بیشتر باشند شانس افزایش فروش و بازدهی تبلیغات هم بیشتر می‌شود. با درنظرگرفتن چنین موضوعی تولید محتوا به زبان عربی بسیار سودمند می‌تواند واقع شود؛ چراکه بیش از 26 ملت با این زبان صحبت می‌کنند. اگر شما حجم جمعیت مردمان عرب‌زبان را بدانید حتماً به بازدهی بسیار زیاد تبلیغات و تولید محتوا‌های دیجیتال برای این گروه ایمان می‌آورید.

در حقیقت طبق علم بازاریابی، تعدادی از مخاطبان هرگز به تبلیغات جذب نمی‌شوند و از آمار کنار می‌روند. تعدادی هم در مراحل اولیه دنبال‌کردن تبلیغ یا محتوا را رها می‌کنند. با درنظرگرفتن همه این موارد شما باید جامعه مخاطبان هدف زیادی داشته باشید تا این ریزش آمار روی سود شما تأثیر نداشته باشد.

تولید محتوا عربی برای شما جامعه چندمیلیونی حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان و حتی شمال آفریقا را فراهم می‌کند تا با خیال راحت بتوانید در راستای توسعه کسب‌وکار خود قدم بردارید.

اقدام برای صادرات، واردات و ارائه خدمات

همان‌طور که می‌دانید جامعه اعراب هم اکنون دیدگاه خوبی نسبت به تجارت دارند و از هر فرصتی برای کسب سود بیشتر به‌سادگی نمی‌گذرند. حال فکر کنید که شما به آنها ارزش پیشنهادی جالب‌توجهی مانند همکاری بابت صادرات، واردات یا ارائه خدمات بدهید. آنها به‌هیچ‌وجه چنین موقعیتی را از دست نمی‌دهند؛ اما لازم بوده که برای بازاریابی حتماً تولید محتوا به عربی را در دستور کار خود قرار بدهید؛ چون در این حالت احتمال دیده‌شدن شما بیشتر از مراجعه حضوری خواهد بود.

کشف فرصت صادرات با محتوای عربی

کشف فرصت صادرات با محتوای عربی

پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که می‌خواهید نوعی تجارت یا خدمات مانند کارهای فریلنسری را با جامعه عرب‌زبانان آغاز کنید در ابتدا وب‌سایتی برای خود راه‌اندازی کرده و در آن محتواهای عربی قرار دهید. در این حالت هرکسی از 26 کشور عربی در دنیا به دنبال کسب‌وکار شما باشد به‌سادگی می‌تواند از طریق محتواهای سایتتان با شما ارتباط برقرار کند. سعی کنید کار تولید محتوا عربی را به افراد حرفه‌ای و متخصص بسپارید و حتماً آن را سئو کنید تا در میان ده‌ها سایت و آگهی به‌خوبی دیده شوید.

ورود به بازارهای بالقوه در کشورهای عربی

یکی دیگر نقش‌های مهمی که محتواهای عربی در کار مارکتینگ انجام می‌دهند این است که به شما فرصت ورود به بازارهای پر پتانسیل این کشورها را می‌دهند. ازآنجایی‌که سرزمین‌هایی مانند امارات، قطر و کویت بازارهای بسیار قوی و با پشتوانه اقتصادی بالا دارند، شما می‌توانید با کمک تولید محتوای عربی خود را به‌سادگی در میان سایر فعالان اقتصادی قرار دهید. فرقی نمی‌کند این بازار در چه حوزه‌ای باشد؛ چون درهرصورت شما به محتوایی با زبان آن کشور نیاز خواهید داشت.

جذب سرمایه‌های کلان و منابع مالی

از دیگر مزیت‌های بسیار مهم استفاده از محتواهای عربی این است که شما می‌توانید با حرفه‌ای نشان‌دادن خود، سرمایه‌گذارها را از بقیه کشورها به سمت خود بکشانید. ازآنجایی‌که همواره اعراب به ثروت سرشار خود معروف بودند پس می‌توانید حدس بزنید که با این کار چه پیشرفت بزرگی در زمینه مالی به دست می‌آورید. برای این کار ابتدا به فکر تولید محتوا عربی در حوزه کاری خود باشید. شما می‌توانید حتی ویدئوهای عربی از خود و نوع کارتان تهیه کرده و آنها را روی سایتتان یا صفحه اینستاگرامی‌تان قرار دهید.

کشف فرصت صادرات با محتوای عربی

جذب سرمایه‌گذار با کمک محتوای عربی

فراموش نکنید که کار تولید محتوا باید مداوم و با پیوستگی باشد تا بتواند نظر سرمایه‌داران عربی را به خود جلب کند. بعد از مدتی متوجه می‌شوید که سرمایه‌گذاران زیادی از کشورهای مختلف به سمت شما جذب شده‌اند. البته لازم است اشاره کنیم که اگر خودتان به این زبان مسلط نیستید جای هیچ نگرانی نیست. چون می‌توانید به‌سادگی سفارش تولید محتوا عربی بدهید و با بالاترین کیفیت آن را دریافت کنید.

سئوی خود را چند پله بالاتر ببرید.

گوگل بر اساس یک سری الگوریتم‌ها و قواعد به وب‌سایت شما رتبه می‌دهد. یکی از آن موارد تعداد بازدیدکنندگان شماست.

درصورتی‌که بتوانید علاوه بر محتوای مربوط به زبان خود به سراغ زبان‌های دیگر هم بروید به‌تبع می‌توانید مخاطبان بدون مرز برای خودتان پیدا کنید.

فرقی نمی‌کند تولید محتوای انگلیسی انجام می‌دهید یا عربی، به‌هرحال با اضافه‌کردن هر زبان جدید تعداد بی‌شماری به سمت خود جذب خواهید کرد. یکی دیگر از مواردی که با زبان عربی می‌تواند سئو را دگرگون کند زبان سایت است.

ما تا اینجای کار شما را به نوشتن و درج محتواهای عربی تشویق کردیم. چون همه مخاطب‌ها از طریق جست‌وجو کردن یک کلمه کلیدی می‌توانند به آن برسند. اما اگر شما در کنار تولید محتوا عربی، پوسته سایتتان را نیز عربی کنید یا امکان تغییر زبان بین فارسی، عربی، انگلیسی و هر زبان دیگری داشته باشید قطعاً نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت. این کار را می‌توانید با کمک کدنویسی یا همکاری با یک مترجم عربی به‌خوبی انجام دهید.

بهبود سئو با محتوای عربی

بهبود سئو با محتوای عربی

ارتباطات فرهنگی، توریستی و مذهبی بهتری خواهید داشت.

از دیگر دستاوردهای بازاریابی به زبان عربی این است که شما قادر خواهید بود تا به‌سهولت تمام مراودات فرهنگی و توریستی یا حتی مذهبی خود را انجام دهید. ازآنجایی‌که معمولاً گردشگری در کشور امارات رونق زیادی دارد یا افراد برای زیارت به عراق و عربستان می‌روند می‌توان انتظار داشت که در کنار اهداف اقتصادی، اهداف فرهنگی نیز به محتوای عربی وابسته است. حتی تحصیل در کشورهای عربی نیز نیازمند ترجمه مقاله عربی و نگارش رزومه به این زبان است. البته چندان در حوزه بازاریابی نمی‌گنجد اما می‌توانید برای یافتن کار از آن بهره ببرید.

کلام آخر

ما در این مقاله متوجه شدیم که زبان عربی یکی از زبان‌های رایج در دنیا بوده که آشنایی و استفاده درست از آن می‌تواند در بازاریابی به ما کمک‌های فراوانی کند. درصورتی‌که شما بتوانید به این زبان محتوایی را در سطح اینترنت منتشر کنید آنگاه جمعیت زیادی به سمت شما جذب می‌شوند و سرمایه کلانی هم با خود می‌آورند. همچنین شما با تولید محتوا عربی شانس نفوذ در بازار سهولت در صادرات و واردات را نیز خواهید داشت.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
4

دیدگاه شما