بهترین ابزار آنالیز رایگان سایت
0 (0)

بهترین ابزار آنالیز رایگان سایت

اگر شما فردی هستید که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنید و برای رشد تجارت خود دارای یک استراتژی آنلاین متمرکز هستید، بهتر است با بهترین ابزارهای آنالیز رایگان سایت آشنا شوید. از آن‌ها در جهت بهبود عملکرد وب‌سایت خود استفاده کنید. با افزایش فعالیت‌های تجاری در اینترنت و سیر صعودی دیجیتال مارکتینگ در دهه‌های اخیر، نیاز به ابزارهایی احساس شد که بتوانند داده‌های درست و معتبری در مورد آمار بازدید‌ها و رتبه‌بندی سایت‌ها در صفحات گوگل ارائه دهند.

جالب است بدانید که موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ که به طور گسترده در آمریکا و سایر نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، با استفاده از برخی الگوریتم‌ها می‌توانند محتوای بارگذاری شده در وب‌سایت شما را تجزیه و تحلیل کنند و آمار قابل اطمینانی را ارائه دهند. در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین ابزارهای موجود برای بررسی وضعیت سایت صحبت کنیم.

بهترین ابزارهای معرفی شده از سوی گوگل

اطلاع از لیست بهترین ابزارهای معرفی شده از سوی گوگل

بهترین ابزار آنالیز رایگان سایت

برای آن ‌که بتوانید در میان خیل عظیم ابزارهای آنالیز سایت برترین‌ها را مورد استفاده خود قرار دهید، لازم است که در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید تا با شناخت برخی از آن‌ها بتوانید بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

بر اساس یک نظرسنجی که در سال 2020 انجام شد، از تعداد زیادی استراتژیست‌های رشد، بازاریابان، مدیران سئو، طراحان سایت و تولیدکنندگان محتوا پرسیده شد که بدون کدام یک از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب‌سایت نمی‌توانند زندگی کنند. پاسخ آن‌ها به این سؤال شامل تعدادی از سامانه‌های آنالیز آنلاین بود. در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم و در مورد آن‌ها اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافی است با ما همراه باشید تا بهتر این ابزارها را بشناسید.

سرچ کنسول گوگل

احتمالاً در حوزه سئو و کار با وب‌سایت نام سرچ کنسول گوگل را به دفعات شنیده‌اید. گاهی برای برخی از کاربران این سؤال پیش می‌آید که سرچ کنسول یا همان موتور جستجوی گوگل دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد. برای آن که بدانید این ابزار چه کاربردی دارد، باید گفت، این ابزار یکی از سرویس‌هایی است که گوگل به کاربران پیشنهاد می‌دهد تا با استفاده از آن به بررسی وضعیت سایت خود بپردازند.

این موتور جستجو به شما امکان می‌دهد تا به طور رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از امکاناتی مانند دریافت آمار بازدید از سایت در فواصل زمانی مختلف، کلید واژه‌های جستجو شده توسط کاربران، اطلاع از خطاهای احتمالی و صفحات ایندکس بهره‌مند شوید. همچنین اطلاعات مهمی در خصوص خطاهای امنیتی مهم و تأثیرگذار در عملکرد وب‌سایتتان به شما ارائه می‌دهد. با استفاده از این سرویس قدرتمند می‌توانید بسیاری از مسائل و مشکلات سایت تجاری خود را به راحتی برطرف کنید.

ابزارهای آنالیز مشکل یابی در عملکرد سایت

ابزارهای آنالیز وسیله‌ای برای ساده‌ کردن مشکل‌یابی در عملکرد سایت

گوگل آنالیتیکس

با این که گوگل آنالیتیکس در سال 2005 توسط گوگل ارائه شد، اما تا به امروز یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‎ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک سایت است. طبق بررسی‌های به عمل آمده، این ابزار تا حد زیادی مورد علاقه افراد بود، به طوری که 62.5 درصد از شرکت‌کنندگان آن را به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل مورد علاقه خود معرفی کردند.

کارشناسان و سئوکاران در صحبت‌های خود اشاره کردند که از Google Analytics به دلایل مختلفی استفاده می‌کنند. از جمله دلایل استفاده آن‌ها از این ابزار محبوب آنالیز آنلاین شامل تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک و منابع، گزارش در مورد تجارت الکترونیک و سنجش تأثیر کمپین‌های جدید و کارایی محتوای جدید بود.

یکی از افرادی که جزء استراتژیست‌های اصلی بازاریابی بود، افزود: این ابزار آنالیز سئو سایت بسیار قدرتمندتر و پرکاربردتر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می‌کنند. اگر به درستی از آن استفاده کنید، می‌توانید روندهایی را ببینید که واقعاً می‌توانند ایده‌های شما را برای تبلیغات، سئو، شرکا، محتوا و تقریباً هر جنبه دیگری از بازاریابی عملی کنند.

اگر به عنوان یک کاربر ایرانی قصد استفاده از این سایت آنالیز سئو را دارید، بد نیست بدانید وضعیت تحریم‌ها موجب شده است که گوگل آنالیتیکس برای کاربران داخل ایران فیلتر باشد. اما جای نگرانی نیست. چراکه با متصل شدن به یک وی پی ان قوی و کاربردی می‌توانید به یکی از قدرتمندترین ابزار آنالیز سئو دست پیدا کنید و سایتتان را به راحتی به سمت پیشرفت بزرگی سوق دهید.

تجزیه تحلیل داده های سرویس های آنالیزگر

بررسی و تجزیه تحلیل داده‌های حاصل از سرویس‌های آنالیزگر

Adobe Analytics

ادوب آنالیتیکس نیز به عنوان یکی از ابزار آنالیز آنلاین مواردی مانند تجزیه و تحلیل ترافیک سنتی، جمع‌آوری داده‌های چند کانالی و عملکردهای پیشرفته را ارائه می‌دهد و برای شما این امکان را فراهم می‌کند که داده‌های ترافیک خود را تجزیه و سازماندهی کنید.

Adobe یک جایگزین فوق‌العاده Google Analytics برای گزارش‌گیری ترافیک است. بر اساس نظرسنجی‌ها، تأکید ادوب آنالیتیکس بر ارتباطات چند کاناله باعث می‌شود تا این ابزار در هنگام نتیجه‌گیری در مورد رفتار کاربران بهتر بتواند از منابع متعدد استفاده کند و آن‌ها را مورد بررسی خود قرار دهد.

Heap Analytics

Heap یک ابزار مناسب برای تجزیه و تحلیل محصول، CRO و ردیابی رفتار است و به شما امکان می‌دهد تا به طور متمرکز به سابقه اقدامات در سایت بپردازید. تجزیه و تحلیل حرکات کاربر دقیقاً همان چیزی است که هیپ آنالیتیکس برای شما به ارمغان می‌آورد.

رئیس رشد در یکی از شرکت‌های SaaS می‌گوید: بیشتر اوقات برای دسترسی به تصویر کامل، نیاز به افزودن یک کد رهگیری داشتیم. اما Heap به ما اجازه می‌دهد تا اقدامات لازم را برای تکمیل نمایه خود انتخاب کنیم. این امتیازی است که هیپ آنالیتیکس به عنوان یک ابزار بررسی وضعیت سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با هیپ می‌توانید بفهمید که کاربران در طول سفر خود در وب‌سایت شما دقیقاً چه می‌کنند. چرا و در کدام صفحات از سایت شما خارج می‌شوند. به این ترتیب، درک رفتار کاربر برای شما آسان می‌شود. از این رو، از هیپ آنالیتیکس می‌توانید به عنوان یکی از ابزارهای آنالیز رایگان سایت استفاده کنید.

پلتفرم نردبون با تمامی ابزارهای آنالیز سایت آشنایی کامل دارد و با در اختیار داشتن نیروهای متخصص می‌تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند. اگر تاکنون برای بهتر شدن روند سایت خود اقدامی نکرده‌اید، می‌توانید با متخصصان این مجموعه صحبت کنید و از مشاوره‎های آن‌ها بهره‌مند شوید.

Zendesk Explore

Zendesk از مجموعه کاملی از محصولات مورد نیاز برای پشتیبانی از مشتری و تجزیه و تحلیل سایت برخوردار است. به طور خاص، Zendesk Explore یک ابزار تجزیه و تحلیل همه‌ کاناله محسوب می‎ شود. که به شما امکان می‌دهد تا به طور همه جانبه به ترافیک برند خود را در کلیه پلتفرم‌ها نظارت کنید.

یکی از مزایای مهم استفاده از زندسک اکسپلور نظارت بر ترافیک چندین منبع (ترافیک وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل) در یک داشبورد است. بسیاری از طراحان سایت و متخصصان سئو را ترغیب می‌کند تا حداقل یک بار از آن استفاده کنند.

میکس پنل

میکس پنل نیز در زمره قدرتمندترین ابزارهای آنالیز رایگان سایت قرار دارد. این پنل می‌تواند با ایجاد گزارش‌های تحلیل رفتاری به شما در درک بهتر تجربه کاربر کمک کند. شما می‌توانید از آن برای ایجاد نمایه‌های کاربران معمولی و مقایسه رفتارهای آن‌ها استفاده کنید.

میکس به شما بینشی فراتر از تجزیه تحلیل‌های مرسوم ارائه می‌دهد. با این ابزار می‌توانید در مورد این که چرا مشتریان بالقوه در هنگام حضور در سایت شما علاقه خود را از دست می‌دهند، چه چیزی بیشتر مورد علاقه آن‌ها است یا چگونه آن‌ها ترجیح می‌دهند با سایت شما درگیر شوند، اطلاعات مهمی به دست آورید. یکی از مدیران ارشد بازاریابی می‌گوید: قالب‌های Mixpanel واقعاً برای بازاریابان اکتسابی که روی محصول یا خدماتی کار می‌کنند، مفید است.

آمار و ارقام تحلیل عملکرد وب سایت

به دست آوردن آمار و ارقام برای تحلیل عملکرد وب‌سایت

Ahrefs

اهرفس مجموعه‌ای از ابزارهای SEO است که به شما کمک می‌کند تا ترافیک جستجوی خود را به طور مؤثری افزایش دهید و روندها را در جایگاه خود نظارت کنید. جالب است بدانید، محبوب‌ترین موارد استفاده از Ahrefs شامل تحقیق در خصوص کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی و ردیابی عملکرد مقاله و سایت در طول زمان هستند. همچنین استفاده از این ابزار زمانی توصیه می‌شود که می‌خواهید آنالیز سایت رقیب را در دستور کار خود قرار دهید.

10 مورد از مهم‌ترین نکاتی که باید در آنالیز سایت رقیب به آن توجه کرد!

SEMrush

SEMrush خود را یک کیت ابزار بازاریابی همه ‌جانبه می‌نامد که به کاربران اجازه می‌دهد تا ضمن آنالیز رایگان سایت، صفحات خود را بررسی کنند. تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل بک لینک را انجام دهند و در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنند. بیشتر پاسخ‌دهندگان نظرسنجی، SEMrush را به عنوان بهترین ابزار برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، ردیابی موقعیت‌های SERP و تجزیه و تحلیل پروفایل‌های SEO رقبا انتخاب کردند.

BrightEdge

این ابزار یک پلتفرم سئو و نرم‌افزار مدیریت عملکرد محتوا است که به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی برای کلمه کلیدی بسازید و سپس عملکرد آن را در طول زمان نظارت کنید. اگرچه این نرم‌افزار به اندازه دو ابزار قبلی محبوب نیست، اما BrightEdge توسط چندین نفر از مصاحبه‌شوندگان به ‌عنوان ابزار ضروری برای ردیابی رتبه‌بندی کلمات کلیدی و صفحه در طول زمان ذکر شده است. همچنین این ابزار برای به دست آوردن توصیه‌های کلمه کلیدی برای بهینه‌سازی محتوا و برنامه‌ریزی استراتژی آینده مفید است.

آمار بازدیدکنندگان سایت

آمار بازدیدکنندگان سایت با استفاده از سرویس‌های ارائه شده گوگل

کلیر اسکوپ

Clear scope ابزاری برای آنالیز سئو سایت است که از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌کند. تا به شما کمک کند محتوای خود را بهینه کنید و در جستجو عملکرد خوبی داشته باشید. همچنین کلیر اسکوپ می‌تواند به تنظیم دقیق محتوای نوشتاری شما برای رقابت بهتر در جستجو کمک کند.

یکی از مدیران بازاریابی محتوا می‌گوید: ما از Clearscope به عنوان ابزاری برای آنالیز رایگان سایت استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که مقالات ما به کلمات کلیدی مناسبی برخورد می‌کنند. به این ترتیب، احتمال رتبه‌بندی خود را افزایش می‌دهیم. همچنین این ابزار می‌تواند به ما کمک کند تا هدف جستجو برای کلمات کلیدی خاص را شناسایی کنیم.

بهترین ابزارهای مفید برای آنالیز عملکرد سایت

فراموش نکنید که وب‌سایتی که به‌ کندی و با سرعت پایین بارگذاری می‌شود، می‌تواند باعث دور شدن کاربران شود. و آسیب‌های مهلکی را به رتبه‌بندی جستجو وارد کند. مهم نیست روی سئو و رتبه‌بندی سایت خود کار کرده باشید. در هر صورت، اگر سایت شما به تنهایی عملکرد خوبی نداشته باشد، تمامی زحمات شما از بین می‌روند. تجزیه و تحلیل عملکرد و آنالیز رایگان سایت می‌تواند به شما کمک کند، تعیین کنید که آیا سایت شما کندتر از حد متوسط بارگذاری می‌شود یا خیر.

اطمینان از عملکرد خوب سایت شامل تجزیه و تحلیل مواردی مانند زمان بارگذاری، اندازه صفحه، فشرده‌سازی تصویر و حافظه پنهان مرورگر است. تعداد انگشت‌شماری از ابزارهای قابل اعتماد وجود دارند که در ادامه برای ارزیابی عملکرد وب‌سایت ذکر می‌کنیم.

اهمیت بالای سرعت بارگذاری سایت

اهمیت بالای سرعت بارگذاری سایت

GTMetrix

GTMetrix سرعت وب‌سایت شما را با استفاده از مرورگرها و بسیاری از متغیرها آزمایش می‌کند. سپس، نتایج را با جزئیات خاصی تجزیه و تحلیل می‌کند. این ابزار سرعت بارگذاری سایت شما را تخمین می‌زند و هر جا فرصتی برای بهبود وضعیت وجود داشته باشد، به شما معرفی می‌کند.

بسیاری از افراد برای نظارت و تجزیه و تحلیل سرعت صفحه خود از این ابزار استفاده می‌کنند. همچنین این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید چه عاملی باعث کاهش سرعت صفحات مختلف در سایت شما است. این نکته نیز حائز اهمیت بوده که ذخیره گزارش‌های GTmetrix برای ردیابی تغییرات در طول زمان بسیار آسان است.

آنالیز سایت برای بهبود وضعیت صفحه شما

آنالیز سایت راهی برای بهبود وضعیت صفحه شما

Pingdom

این ابزار وب‌سایت شما را به این صورت کنترل می‌کند که هرگاه وب‌سایت شما از کار بیفتد یا با کاهش سرعت بسیار زیادی مواجه شود، توسط این سرویس به شما اطلاع داده می‎شود. ابزار Pingdom یک سیستم ساده است که به شما امکان می‌دهد برای شناسایی مشکلات به همان اندازه که نیاز دارید، با کیفیت عمل کنید.

Google PageSpeed Tools

Google PageSpeed Tools یک ابزار اختصاصی از سوی گوگل است که برای تجزیه و تحلیل، بهینه‌سازی و همچنین آنالیز رایگان سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کارشناسان وب PageSpeed را برای ارزیابی سرعت بارگذاری صفحه شما در دستگاه‌های مختلف مفید و ارزشمند تلقی می‌کنند.

پلتفرم نردبون گروهی از متخصصان کارآمد سئو

پلتفرم نردبون دارای گروهی از متخصصان کارآمد سئو

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا 13 مورد از بهترین ابزار‌های کاربردی در حوزه سئو و عملکرد سایت را به شما معرفی کنیم. اما در نهایت این شما هستید که با بررسی سرویس‌های مختلف می‌توانید از بهترین آن‌ها که متناسب با علاقه و سلیقه شما هستند، استفاده کنید. اگر وب‌سایت تجاری شما توسط یک متخصص اداره می‌شود، می‌توانید اطمینان داشته باشید که او با توجه به نحوه فعالیت خود از بهترین ابزار آنالیز رایگان سایت استفاده خواهد کرد.

پلتفرم نردبون یکی از تیم‌های باسابقه در حوزه سئو و تحلیل عملکرد سایت است. تیم خبره نردبون قادر است با تولید محتوا سئو شده و با کیفیت و کار روی سایت شما از طریق آنالیز رایگان سایت، نتایج فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد. و در مدت زمان کوتاهی بیشترین حد پیشرفت را روی صفحه اینترنتی شما اعمال کند. پس اگر تاکنون از ابزار آنلاین آنالیز استفاده نکرده‌اید، بهتر است همین امروز برای بهبود عملکرد سایت خود با مسئولان نردبون تماس بگیرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما