نکات اساسی درمورد همکاری تبلیغاتی با اینفلوئنسرها
0 (0)

نکات اساسی درمورد همکاری تبلیغاتی با اینفلوئنسرها

از زمانی که انقلاب دیجیتال رخ داد و وسایل تکنولوژیکال متنوعی روانه بازار شد، ارتباط و انتشار محتوا نیز تغییرات زیادی را به چشم دید. بعد از مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی ما از عصر دیجیتال خارج شدیم و سپس پا به عصر رسانه و اطلاعات گذاشتیم. همان‌طور که از نام این عصر مشخص است نقش محوری آن را ابزارهای ارتباطی ایفا می‌کنند و در پی آنها پدیده‌هایی مثل افراد مشهور مجازی یا همان اینفلوئنسر به وجود آمدند.

بازاریابی و تبلیغات با فعالان فضای مجازی

بازاریابی و تبلیغات با فعالان فضای مجازی

ما در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که این افراد چه کسانی هستند و چرا تبلیغات با آنها این‌قدر مطرح شده است. بعد از دانستن این موارد قصد داریم که نکات مهمی که در زمان سفارش تبلیغات لازم است در نظر داشته باشید را نیز بیان کنیم. تا انتهای این راهنمای جامع اینفلوئنسر مارکتینگ با ما همراه بمانید.

آشنایی با این دسته از افراد و ویژگی‌های آنها

اولین موضوعی که لازم است در این زمینه با آن آشنا شویم تعریف خود این جایگاه در رسانه و حتی اجتماع است.

اصولاً کسانی که بتوانند تعدادی مخاطب برای خود دست‌وپا کنند به‌مرور تأثیرگذاری زیادی هم روی همان جمعیت خواهند داشت.

هرچه تعداد مخاطبان بیشتر باشد میزان عمق این تأثیر هم بیشتر خواهد بود. این دقیقاً همان کاری بوده که اینفلوئنسر انجام می‌دهد و هدفی است که دنبال می‌کند. چنین فردی تلاش می‌کند تا روزبه‌روز بر مخاطبان و فالوورهای خود بیفزاید تا از این طریق تأثیری که می‌خواهد را روی آنها بگذارد.

اول نگاهی به خود مسئله اینفلوئنسری می‌اندازیم. در ابتدا فرد باید ایده‌ای برای تولید محتوا پیدا کند. جالب است بدانید که این دسته از افراد می‌توانند هم در حوزه تخصصی شروع به فعالیت کنند و هم در حوزه‌های عمومی و متفرقه. معمولاً آنها تلاش می‌کنند تا با شگردهای مختلفی مثل کارهای بامزه، حیرت‌انگیز، حرف‌های عمیق یا عجیب، لودگی و خلاصه هر روشی مخاطب را به‌پای محتوای خود بنشانند. به‌مرور محتواها وایرال می‌شوند و شخص سازنده محتوا هم به‌تبع به شهرت در سطح اینترنت خواهد رسید.

اینفلوئنسر فرد بیننده را به دنبال‌کردن صفحات وی در همه پلتفرم‌های مجازی دعوت می‌کند و شخص که تحت‌تأثیر قرار گرفته بی‌درنگ و حتی بدون فکر این کار را انجام می‌دهد. این دقیقاً همان چیزی است که از یک فرد معمولی، فردی تأثیرگذار می‌سازد. طرف‌داران و دنبال‌کنندگان چنین افرادی، هر کاری که آن سازنده بخواهد، انجام می‌دهند. چنین تأثیری باعث شده که بازاریابان به سراغشان بروند و از آنها برای انجام تبلیغات درخواست کنند. این تبلیغات اتفاقاً بسیار پررونق و پربازده هستند!

تولیدمحتوای متنوع برای جذب فالوور

تولید محتواهای متنوع برای جذب فالوور

نکاتی که باید در زمان سفارش تبلیغات در نظر داشته باشید.

حال که شما به‌صورت کامل با این گروه از افراد آشنا شدید بهتر است نکاتی که لازم بوده تا زمان ثبت سفارش تبلیغات بدانید را نیز مدنظر قرار دهید. مواردی که در ادامه گفته می‌شود حتی برای همکاری تبلیغاتی با بلاگرها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

    • به سراغ فرد فعال در حوزه کاری خود بروید.

    • همان‌طور که می‌دانید افراد تأثیرگذار بسیار زیادی در همه پلتفرم‌های مجازی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب در حال فعالیت هستند که هرکدام تعداد مشخصی مخاطب دارند. بهتر است تحت‌تأثیر شهرت فراوان و تعداد زیاد دنبال‌کننده‌هایشان قرار نگیرید؛ چراکه در صورت انتخاب بلاگر و اینفلوئنسر نادرست با گروه زیادی از آدم‌های اشتباه مواجه می‌شوید که هیچ ارتباطی به کسب‌وکارتان ندارند. انتخاب کسی که به کسب‌وکار شما مرتبط باشد صدها و هزاران مخاطب هدف و مرتبط را برایتان به ارمغان می‌آورد.
    • کسی را برگزینید که وجهه مناسبی داشته باشد.

    • همان‌طور که گفتیم این دسته از افراد ممکن است برای شهرت بیشتر دست به هر کاری بزنند. گاهی چنین کارهایی به قیمت ازبین‌رفتن آبرویشان تمام می‌شود؛ اما بااین‌حال استراتژی‌شان موفق عمل کرده و سیل عظیمی از افراد کنجکاو و زودباور به سمت صفحه‌شان روانه می‌شود.
      درصورتی‌که شما می‌خواهید به‌صورت سالم و سازنده کسب‌وکار خود را رونق بدهید برای تبلیغ یک اینفلوئنسر با وجهه مناسب را انتخاب کنید که حداقل اعمال نادرستی از او سر نزند؛ چون این اعمال روی کار شما و آبرویتان تأثیرگذار خواهد بود.

درمورد آمار بازدیدها و نرخ تعامل سؤال کنید.

یکی دیگر نکات مهم پیش از تبلیغات این است که بررسی کنید آیا تعداد فالوورها و مخاطبان این پیج واقعی هستند یا این اینفلوئنسر اینستاگرام فالوورهای فیک خریداری کرده است. باید بدانید که تبلیغ دادن به یک پیج فیک هیچ بازدهی برای شما نخواهد داشت و فقط سرمایه‌تان را از دست می‌دهید. معمولاً افرادی که به‌صورت حرفه‌ای در کار تبلیغات فعالیت می‌کنند در صفحه خودشان یک هایلایت به‌عنوان بازدهی پیج یا نرخ تعامل قرار می‌دهند تا کسانی که قصد سفارش دارند اعتماد بیشتری داشته باشند.

انتخاب فرد با بازدهی بالا

انتخاب فرد با بازدهی بالا

در مورد نوع تبلیغ از قبل توافق کنید.

کمک‌گرفتن از اینفلوئنسر به‌خصوص کسی که در اینستاگرام فعالیت می‌کند نکات ریز زیادی را در بر می‌گیرد. علت آن این بوده که این پلتفرم بر خلاف سایر پلتفرم‌ها مانند توییتر که فقط متن با تعداد محدودی عکس هست یا یوتیوب که کلاً ویدئویی بوده تفاوت‌های زیادی دارد.

ممکن است تبلیغات شما به‌صورت استوری متنی، استوری تصویری یا ویدئویی یا حتی پست و ریلز باشد. درمورد نوع انتشار تبلیغ، محتوایی که در آن ذکر می‌شود و حتی مدت‌زمان آن بحث کنید. حتماً از او بخواهید که طبق روش‌های تبلیغات دیجیتال مثل هشتک گذاری برایتان تبلیغ کند.

ساعت درج تبلیغ را هماهنگ کنید.

در اینستاگرام یک سری ساعت‌های خاص نرخ تبادل و نشر اطلاعات بسیار زیاد بوده و در برخی ساعت‌ها هم این نرخ افت می‌کند. درصورتی‌که شما می‌خواهید تبلیغات پربازدهی داشته باشید بهتر است که حتماً با این فرد درمورد ساعت نشر تبلیغ هماهنگ شوید. هرچند ممکن است تبلیغات شما در صفحه اینفلوئنسر برای 24 ساعت یا حتی بیشتر باقی بماند؛ اما بالاترین نرخ بازدهی در همان چند ساعت ابتدایی رخ می‌دهد.

بودجه خود را در نظر بگیرید.

همان‌طور که می‌دانید این گروه از افراد تنها از راه تبلیغات درآمد کسب می‌کنند و هرچقدر تعداد دنبال‌کنندگانشان بیشتر شود هزینه خود را نیز بالا می‌برند. بهتر است بدانید که افرادی با بیش از 50 هزار دنبال‌کننده ممکن است مبالغ میلیونی و بسیار زیادی را بابت تبلیغات دریافت کنند. طبق همین مسئله درصورتی‌که قصد دارید از پتانسیل‌های بازاریابی تأثیرگذار بهره ببرید حتماً بودجه خود را در نظر داشته باشید.

تأمین بودجه کافی برای تبلیغات

تأمین بودجه کافی برای تبلیغات

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما یک گروه بسیار پر طرف‌دار از افراد که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند را معرفی کردیم. کسانی که از راه نشر محتواهای متنوع و انجام کارهای خارج از عرف یا جالب و هیجان‌انگیز برای خود مخاطبانی پیدا می‌کنند به‌عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند. درصورتی‌که می‌خواهید از آنها برای تبلیغات کمک بگیرید حتماً به نکات ذکر شده در متن توجه داشته باشید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما