محتوانویسی چیست؟
5 (1)

تولید محتوا و یا به‌عبارتی محتوانویسی چیست و چه کاربردی در زندگی روزمره ما دارد؟ سوالی که برای اولین‌بار ممکن است برای شما مخاطب کنجکاو پیش آید. نوشتن همواره یکی از بهترین روش‌های ارتباطی در طول تاریخ بشر بوده است و اکنون که این ارتباطات دیجیتال شده است، در قالب انواع محتوا خدماتی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

 

محتوانویسی چیست؛ در یک کلام

محتوانویسی چیست؛ در یک کلام

 

اما به راستی محتوانویسی چه تاثیری در دیجیتال مارکتینگ دارد؟ آیا می‌توان از مزایای آن صرف‌نظر کرد؟ انواع محتوا کدام‌اند؟ این‌ها تنها بخشی از سوالاتی هستند که شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار با آن سروکار دارید.

ما در وبلاگ نردبون قصد داریم صفر تا صد محتوا نویسی را برای شما بیان کنیم، پس اگر علاقه‌مند به یادگیری هستید می‌توانید تنها با گذاشتن 8 دقیقه زمان این مقاله مفید و ابتدایی رو مطالعه کنید.

 

تولید محتوا چیست؟

محتوانویسی چیست؛ این مهم‌ترین سوالی است که در این نوشتار به آن پاسخ می‌دهیم.

هرآنچه که امروزه در محیط وب قابل‌مشاهده است مربوط به محتواست. محتوا می‌تواند یک سایت، وبلاگ، شبکه اجتماعی یا حتی سرویس‌های ویدئویی را تکمیل کند؛ پس باتوجه‌به موارد ذکر شده تولید محتوا از اهمیت خاصی در صنعت دنیای دیجیتال برخوردار است.

 به‌عبارتی دیگر هرنوع تجربه‌ و اطلاعاتی را که بتوانید با مخاطبانی از هر جنس به اشتراک بگذارید و طی این انتشار مطلب، موفق به عرضه محصول و خدمت خود شوید را محتوا می‌گویند. البته گفتنی است این تعریف بسیار کلی بوده و شاید کمی شما را سردرگم کند.

 

نگاهی به تولید محتوا

نگاهی به تولید محتوا

 

اکنون می‌خواهیم به این سوال اساسی پاسخ دهیم که چرا اصلا محتوا اهمیت دارد؟ این ارزش برای چه کسانی است؟ شما که صاحب یک بیزینس درحال توسعه هستید، به محتا نیازمند هستید؟

 

قدرت محتوا را دست‌کم نگیرید!

از گذشته تاکنون محتوا به‌‌عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته می‌شود. زمانی‌که خبری از شبکه‌های اجتماعی جذاب نبود، متن بهترین وسیله ارتباطی با مخاطبان قلمداد میشد. امروزه با پیشرفت‌های گسترده‌ای که در همه عرصه‌ها رخ داده است، انواع بسیار متنوعی از محتوا قابل دسترس است که هریک به نوعی به کسب‌وکار شما رونق می‌دهد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اما چرا محتوا تا این اندازه اهمیت دارد و کاربردی است؟ در ادامه برخی از مزایای محتوا را برمی‌شماریم.

 

برای همه قابل استفاده است

تقریبا هر کسب‌وکار دیجیتالی که می‌شناسید قادر است از قدرت محتوا برای توسعه بیزینس خود استفاده کند. مهم نیست که در چه مرحله‌ای هستید؛ چه به‌تازگی سایت خود را راه انداخته‌اید؛ چه سال‌هاست که فعالیت دارید، محتوا به کسب‌وکارتان کمک می‌کند که بیش‌از قبل پیش بروید.

 

بازوی قدرتمند بازاریابی شماست

شاید تصور کنید که محتوا تنها برای معرفی محصولات یا خدمات شما کارایی دارد. اما دقت کنید که اگر محتوا را به‌خوبی بشناسید می‌توانید حتی از آن به‌عنوان بازوی توانایی بازاریابی استفاده کنید. اما چگونه؟

 

قدرت بازاریابی محتوایی

قدرت بازاریابی محتوایی

 

امروزه بحث داغی تحت عنوان بازاریابی محتوایی وجود دارد که در قلب محتوا جای دارد. یعنی محتوایی که تولید می‌کنید به خودی خود نه‌تنها کارکردهای معمول را به شما ارائه می‌دهد، بلکه قادر است مثل یک بازاریاب حرفه‌ای و تمام وقت برای شما بفروشد. بازاریابی محتوایی جنبه جدیدی از بازاریابی دیجیتال به‌حساب می‌آید که نتایج آن شما را متعجب خواهد کرد.

 

موثر و مفید هستید

محتوا می‌تواند برای شما اعتبار بیاورد و فرآیند اعتمادسازی که نیاز دارید را میسر کند. چگونه؟

مشتریان‌تان با شفافیتی که شما در عرضه و شناساندن محصولات و خدمات خود ایجاد می‌کنید، شما را می‌پذیرند و دوستت‌تان خواهند داشت. اگر تاکنون دریافته باشید که تولید محتوا چیست، حتما اکنون می‌دانید چگونه از این ابزار برای تاثیر گذاشتن روی مشتریان خود استفاده کنید.

ایجاد ارزش کار بسیار دشواری است که محتوا با قابلیت‌های فراوانی که به شما عرضه می‌کند، مسیر دستیابی به آن را برای شما سهل و هموار خواهد کرد.

 

ترافیک سایت‌تان افزایش خواهد یافت

اگر از هر صاحب بیزینسی سوال بپرسید که مهم‌ترین هدف و انگیزه‌تان از کار و فعالیت برای سایت چیست؟ حتما خواهید شنید: “افزایش ترافیک سایت.”

 

افزایش بازدیدها به راحتی آب خوردن!

افزایش بازدیدها به راحتی آب خوردن!

 

اگرچه بسیاری از افراد اهدافی بزرگتر همچون آگاهی‌بخشی یا ایجاد ارزش برای مشتریان دارند، اما همه این دستاوردها از مسیر افزایش ترافیک سایت ممکن خواهد شد. درواقع حتی اگر قصد آفرینش ارزشی را دارید با افزایش ترافیک می‌توانید بهتر به هدف خود دست یابید و اما محتوا همان چیزی است که در این مسیر همراه شماست.

مقالات بی‌شماری در این زمینه خواهید یافت که به شما روش‌های مختلفی برای افزایش بازدیدها نشان می‌دهند. با توجه به تنوع بالای محتوا این روش‌ها می‌توانند بسیار باشند که حتما براساس آخرین الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو مانند گوگل تبیین می‌شوند.

کلام آخر

در این نوشتار تلاش کردم که دستورالعمل ویژه و البته جامعی در خصوص این موضوع که محتوانویسی چیست ارائه کنم. محتوا همان چیزی است که می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف بلندپروانه‌تان بهره ببرد.

دستیابی به بازدیدهای بیشتر، ساخت شبکه‌های ارتباطی موثر با مخاطبان، ایجاد ارزش در مشتریان و البته تولید حس مثبت و ارزشمندی از جمله دستاوردهایی است که با یادگیری تکنیک‌های محتوانویسی و شناخت انواع آن می‌توانید به دست آورید.

این تنها توضیح کوتاه و مختصری از دنیای محتوا نویسی بود، برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید از دیگر مقاله‌های سایت بازدید کنید یا اگر سایت یا کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید در راه پیشرفت قرار بگیرد از پلن‌های ویژه نردبون استفاده کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
5

دیدگاه شما