صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟ چطور یک صفحه لندینگ مؤثر طراحی کنیم؟
0 (0)

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟ چطور یک صفحه لندینگ مؤثر طراحی کنیم؟

روزانه چند ساعت از وقت خود را در اینترنت سپری می‌کنید؟ از چند صفحه بازدید می‌کنید؟ این صفحات چه ویژگی‌هایی دارند؟ شاید ندانید دقیقاً مشغول بازدید از چه صفحاتی هستید، اما اگر قرار است سایت خود را توسعه دهید، گام اول شناخت لندینگ پیج است.

صفحه فرود هر صفحه‌ای می‌تواند باشد. در واقع هر صفحه‌ای که تعیین شده باشد تا با کلیک بر روی یک تبلیغ به آن منتقل شوید، همان صفحات موسوم به فرود یا لندینگ است. حتی اگر با کمک یک دکمه به یک صفحه دیگر منتقل شوید، باز هم از این صفحات بازدید کرده‌اید؛ اما اکنون مهم نیست شما چگونه به این صفحات رسیده‌اید. مهم این است دقیقاً بدانید این صفحات چه هستند و چگونه صفحات فرود وب‌سایت خودتان را مؤثر و پربار کنید.

اهمیت لندینگ پیج برای افزایش سرنخ

لندینگ پیچ برای افزایش سرنخ مفید است

کاربران محترم، برای فرود آماده باشید

برای اینکه بدانید لندینگ پیج چیست، باید تقریباً با تعریف و کاربری آن آشنا شوید. این صفحات اغلب هدف خاصی را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به این اهداف طراحی شده‌اند. هدف آن‌ها این است که با کمک بازدیدکنندگان و تبدیل آن‌ها به سرنخ، نرخ تبدیل سایت را افزایش دهند. البته لندینگ پیج انواع مختلفی دارد؛ اما همه آن‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند: افزایش سرنخ‌های شما! می‌دانید منظور از سرنخ چیست؟

تصور کنید شما قرار است محصولی بفروشید و نیاز دارید بدانید کدام نوع، شکل یا ویژگی بیشتر موردتوجه مخاطب است. شاید باید بدانید چگونه تمایل دارند به دستشان برسد یا به‌صورت کلی اطلاعات خود را در زمینه فروش یا تولید آن افزایش دهید. هر موردی که شما را یک گام به فروش نزدیک کند، همان سرنخ است. این‌ها در واقع همان نمونه های لندینگ پیج هستند.

در صفحه لندینگ اغلب فرم‌هایی بارگذاری می‌شود که کاربران اطلاعات خود را در آن یادداشت کرده و در مقابل، چیزی ارزشمند به دست می‌آورند. این صفحات حاوی مبادلات پایاپای اطلاعات کاربر و دریافت چیزی است که کاربر تمایل داشته باشد در ازای آن اطلاعات خود را واگذار کند. اگر این تبادل وجود نداشته باشد، دیگر صفحه، فرود نیست. همین‌جا است که پای خلاقیت به این صفحات باز می‌شود. باید به‌قدری خلاق باشید و بتوانید سایت خوش‌فرمی را طراحی کنید که کاربر را راضی کنید اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهد.

وقتی کاربران به سایت شما و صفحات فرود شما برسند، باید فرم را پر کنند، پاسخ شما را بدهند و شما را به اطلاعاتی که می‌خواهید نزدیک کنند. دادن اطلاعات همیشه به‌سادگی نیست. پس با ما باشید تا این خلاقیت را در شما زنده کنیم؛ اما قبل از آن باید بدانیم این صفحات چقدر مفید هستند.

اهمیت صفحه فرود از زاویه‌ای که ندیده بودید

اصلاً از خود پرسیده‌اید که صفحه فرود چه اهمیتی دارد؟ چرا نمی‌توانید به‌جای یک صفحه جدید این اطلاعات را در همان صفحه اصلی از کاربر بخواهید؟ زمانی که از لندینگ پیج استفاده می‌کنید در واقع تلاش می‌کنید عوامل حواس‌پرتی را حذف و به‌این‌ترتیب تمام حواس کاربر را به خود جلب کنید. این عوامل مواردی مانند ناوبری، لینک سایت‌های دیگر و گزینه‌هایی ازاین‌دست هستند.

با حذف این حواس‌پرتی، کاربر دیگر جایی برای بازدید ندارد و مستقیم خود را به فرم رسانده و سعی می‌کند تا آن را پر کند؛ همین باعث افزایش نرخ تبدیل خواهد شد. شما با یک ترفند بسیار کوچک، نرخ تبدیل خود را افزایش داده‌اید. اکنون که تقریباً شمایی از این صفحات را به دست آورید، زمان آن رسیده است که برای ساخت لندینگ پیج مؤثر اقدام کنید.

لندینگ پیج از نمونه های طراحی سایت

لندینگ پیج از نمونه‌های طراحی سایت است

مؤثر بودن را به لندینگ پیج انتقال دهید

اگر قرار است طراحی لندینگ پیج خود را مؤثر کنید، باید چند نکته ظریف، کوچک ولی بسیار کارآمد را در نظر بگیرید. با این کار می‌توانید مطمئن باشید که این صفحات نقش بسیار بسزایی در سئوی سایت شما خواهند داشت.

در عنوان خود، کاربران را راضی نگه دارید

کمی نگران‌کننده است اگر بدانید از هر 10 نفر که به صفحه فرود شما می‌رسند، هفت نفر بدون هیچ تعاملی شما را ترک می‌کنند. اگر قرار است آن‌ها را نگه دارید باید کمی بر روی صبر آن‌ها کار کنید. می‌توانید توضیح دهید که چقدر دیگر باید منتظر بمانند و در عرض چند ثانیه دیگر به آنچه می‌خواهند می‌رسند. تأکید بر روی عنوان در این مرحله بسیار مهم است؛ زیرا کاربران اولین چیزی که می‌بینند عناوین است. آن‌ها نمی‌توانند تمام محتوا را از نظر بگذرانند تا متوجه شوند که چقدر دیگر باید تحمل کنند. با عنوانی واضح آن‌ها را به ماندن دلگرم کنید.

احساس خوب پذیرفتن پیشنهاد شما

پس از اینکه پیشنهاد شما را پذیرفتند چه احساس خوبی خواهند داشت

بدون تصویر، کاربران پر!

قطعاً گذاشتن یک تصویر یا محتوای بصری باید در صفحه فرود شما وجود داشته باشد. از طرف دیگر این تصویر باید نشان دهد که مخاطب هدف شما چه کسی است. با این کار احساسات مثبت را در آن‌ها برمی‌انگیزید و ناخودآگاه حس تعامل در میان شما و کاربر زنده می‌شود. به آن‌ها این حس را منتقل کنید پس از اینکه پیشنهاد شما را پذیرفتند چه احساس خوبی خواهند داشت. به همین سادگی آن‌ها را برای خود نگه دارید.

باید قانعشان کنید، این تنها راه است!

وقتی قرار است چیزی بگویید تا بتواند کاربران را متقاعد کند که شما را به هدفتان برسانند، یک راه وجود دارد. از بازی با کلمات استفاده نکنید. ساده، واضح و مختصر باشید. این‌گونه آن‌ها دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهید و نیازی به‌صرف زمان نیست تا خواسته شما را متوجه شوند. شما در این صفحه هر کاری باید بکنید تا آن‌ها احساس نکنند بی‌دلیل معطل شده‌اند.

نمونه هایی از صفحات لندینگ پیج

نمونه‌هایی از صفحات لندینگ پیج

کلام پایانی

بسیاری از سایت‌ها از هر روشی استفاده می‌کنند تا فروش خود را افزایش دهند. برای این کار نیاز به سرنخ دارند و این سرنخ‌ها تنها از راه لندینگ پیج می‌تواند به دست آن‌ها برسد. صفحات فرود، صفحاتی هستند که فرم‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند تا با پرکردن این فرم‌ها، البته به‌صورت خصوصی و با رعایت پروتکل‌های حفظ حریم شخصی، آن‌ها راهنمایی کنند.

این اطلاعات را به هر طریقی می‌توانید به دست آورید. نمونه های لندینگ پیج بسیار زیاد هستند و از سایتی به سایت دیگر می‌توانند متفاوت باشند. می‌توانید از محرک‌های کلیک مانند پاپ آپ استفاده کنند یا با گذاشتن تصاویر زیاد آن‌ها را تشویق کنند تا با صاحبان سایت‌ها همکاری کنند. به هر ترتیب، هر صفحه‌ای که در سایت‌ها می‌بینید برای هدفی طراحی شده است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌سادگی مشتریان خود را بیشتر بشناسید و آن‌ها را برای خرید محصولاتتان ترغیب کنید. شما از چه روشی استفاده می‌کنید؟

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما