چرا امروزه بیش از 40 درصد سایت ها در دنیا با وردپرس ساخته شده اند؟ | طراحی سایت وردپرسی
1 (1)

چرا امروزه بیش از 40 درصد سایت ها در دنیا با وردپرس ساخته شده اند؟ | طراحی سایت وردپرسی

بسیاری از وب‌مستر‌ها و حتی کسانی که برای کسب‌وکار خود سایتی را تهیه کرده‌اند، اغلب تلاش می‌کنند از وردپرس استفاده کنند. وردپرس در واقع سیستمی برای انتشار محتوای متن‌باز بوده و طراحی سایت وردپرسی از سال ۲۰۰۳ توسعه پیدا کرده است؛ اما آیا می‌دانید چرا این سیستم تا این حد محبوب است؟

چه مزایایی آن را در میان کاربران تا این حد موردتوجه قرار داده است؟ این سیستم همه‌فن‌حریف و کاربرپسند است و شرکت‌های بزرگی مانند ای بی با استفاده از آن، آن را تأیید می‌کنند. ۵ دلیل وجود دارد که وب‌مسترها و صاحبان مشاغل را به استفاده از آن ترغیب می‌کند.

وردپرس سیستم انتشار محتوای باز

وردپرس سیستم انتشار محتوای متن‌باز

وردپرس، وردپرس همین است؟

وقتی صحبت از وردپرس به میان می‌آید، اغلب تصور می‌کنند که صحبت در زمینه پلتفرمی است که وبلاگ‌نویسی حیطه اصلی کار او است. این یکی از غلط‌ترین تصورات در زمینه این نرم‌افزار می‌تواند باشد. این سیستم، بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کنید به داد شما در زمینه طراحی سایت وردپرسی خواهد رسید. البته باید بدانید که ابتدا کاربری این پلتفرم ابزاری برای وبلاگ‌نویسی بود، اما کم‌کم توانست خود را ارتقا دهد و به‌عنوان یک سیستم قدرتمند برای مدیریت محتوای CMS تبدیل شود.

می‌توانید از امکانات مختلف آن استفاده کنید. داشتن قالب اختصاصی از مهم‌ترین مزایای آن است که به شما کمک می‌کند سایتی کاملاً متفاوت از سایرین را ایجاد کنید. در واقع با این پلتفرم دست شما برای توسعه انواع مختلف سایت بسیار باز است؛ همین دلیل باعث شده تا 43 درصد از سایت‌ها از این قدرت آن استفاده کنند؛ اما این پلتفرم چه مزایایی دارد؟ باید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شما مهمان وردپرس خواهید بود

وردپرس، کاملاً رایگان است. این خبر خوبی است که اغلب صاحبان مشاغل از شنیدنش خوشحال خواهند شد. می‌توانید آن را دانلود کنید، نصب کنید، استفاده کنید و هرگز ریالی پول بابت آن نپردازید. همان‌طور که در ادامه خواهید خواند چندین سایت را سرپرستی و مدیریت کنید و تنها برای میزبانی و نام دامنه خود پول بپردازید. البته وردپرس برای کاربران تازه‌کار 60 درصد تخفیف میزبانی و حتی یک نام دامنه به‌صورت رایگان خواهد داد.

ثبات و استقلال او تحسین‌برانگیز است

در وردپرس افزونه‌های زیادی وجود دارد که لازم است تا مدام برای ارتقای رتبه سئوی خود آن‌ها را به‌روز کنید. این افزونه‌ها نیاز به افزونه دیگری برای این به‌روزرسانی ندارند؛ در نتیجه نیاز نیست مدام سایت خود را تحت‌نظر داشته باشید تا افزونه وردپرس خود را به‌روزرسانی کنید. کسب‌وکارهای شلوغ و پرسروصدا نیز گزینه مناسبی برای این سیستم هستند؛ زیرا فضای کمی را اشغال می‌کند. حتی تهیه دستی نسخه پشتیبان در طی روز تنها ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد و تعمیر آن هم بیش از چند ثانیه به طول نمی‌انجامد.

مدیریت چند سایت توسط وب مسترها

وب‌مسترها به‌سادگی چند سایت را مدیریت می‌کنند

وب‌مسترها و مشکل چند سایتی

اگر وب‌مستر هستید و هم‌زمان چند سایت را تحت‌نظر دارید قطعاً باید از طراحی سایت وردپرسی بهره ببرید؛ زیرا امکان استفاده از چند گزینه به طور هم‌زمان برای شما میسر شده است. قالب وردپرس این امکان را به‌تازگی در اختیار کاربران قرار داده است و اگر تنها یک‌بار این سیستم را نصب کنید می‌توانید چندین سایت را بر روی آن فعال کنید. هیچ هزینه اضافی نیاز نیست بپردازید. بدون حتی خرید بسته‌های هاست می‌توانید برای هرکدام از مشتریان یا سایت‌های خود، یک صفحه یا سایت ایجاد کنید.

شما هم آن را دوست خواهید داشت

یکی از مزایای اصلی طراحی سایت با وردپرس این است که دیگر نیاز به کدنویسی دستی یا کار با CMSهای بسیار پیچیده ندارید. استفاده از این سیستم بسیار آسان است و همین ویژگی این نرم‌افزار را جزو نرم‌افزارهای کاربرپسند کرده است. در کمتر از ده ثانیه می‌توانید تم‌ها را تغییر دهید یا اگر فراموش کرده‌اید در یکی از پست‌ها برچسبی را قرار دهید. بدون باز کردن آن می‌توانید نقص خود را جبران کنید. حتی اگر نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد، هم هزینه اندکی از شما خواهد گرفت و هم در کوتاه‌ترین زمان این امر برایتان میسر خواهد بود.

در واقع اگر از این سیستم استفاده کنید متوجه خواهید شد که نیاز به هیچ دانشی در زمینه طراحی سایت نخواهید داشت. همه افرادی که برای اولین‌بار قرار است یک سایت را مدیریت کنند با کمک طراحی سایت وردپرس می‌توانند از رقبای خود به‌سادگی پیشی بگیرند. اگر کمی باهوش باشید می‌توانید از تم‌های مختلف استفاده کنید و جذابیت سایت خود را مطابق با قوانین سئو بالا ببرید.

کاربری آسان سایت وردپرسی

هر کاربری می‌تواند با آن کار کند

انعطاف‌پذیر همچون وردپرس باشید!

شما قرار است در سایت خود چه عملیاتی انجام دهید؟ طراحی سایت فروش محصول، اشتراک زمانی فروش، برنامه‌ریزی و فهرست کردن رویدادها در فضای تبلیغاتی یا اصلاً هر کار دیگری که به نظرتان برسد لازم است به‌عنوان یک وب‌مستر برای سایت خود یا مشتریانتان انجام دهید، از دست وردپرس برخواهد آمد.

مزیت طراحی سایت وردپرسی این است که این سایت پر از پلاگین‌های متعددی است که دست شما را در انجام امور باز می‌گذارد و به شما کمک می‌کند امورات خود را به‌سادگی و راحتی بیشتر بتوانید سپری کنید. My Calendar ، List By Post ، All In One SEO Pack ، ShareThis و Advanced Custom Fields تنها چند نمونه از پلاگین‌های این سایت هستند.

وردپرس برای آنان که به سئوی خود اهمیت می‌دهند

سئو کردن سایت جزو جدایی‌ناپذیر کارهایی است که برای سایت خود می‌کنید. اگر سایت شما ترافیک کمی داشته باشد یا دیده نشود دیگر موفقیتی در کار نیست. وردپرس نیز بر اساس الگوریتم کنسول‌های جستجو طراحی شده است. این نرم‌افزار از کدهای بسیار باکیفیتی استفاده می‌کند که با کمک نشانه‌گذاری معنایی نوشته شده‌اند.

این باعث می‌شود تا موتورهای جستجو بسیار به سایت‌هایی با طراحی وردپرسی علاقه داشته باشند. موتورهای جستجو بو می‎‌کشند و خزندگان آن‌ها طراحی سایت وردپرسی را هرکجا که باشد تشخیص می‌دهند؛ در نتیجه به آن‌ها می‌خزند و رتبه سایت‌ها افزایش می‌یابد. سئو یاست یکی از افزونه‌ها برای این پلتفرم است.

کدنویسی ساده با وردپرس

کدنویسی با وردپرس ساده است

کلام پایانی

صاحبان مشاغل و دارندگان وب‌سایت‌ها علاقه دارند تا خودشان بتوانند به‌سهولت مدیریت سایت خود را در دست بگیرند؛ اما این کار به‌واسطه کدنویسی‌های سخت کمی غیرممکن به نظر می‌رسد. البته این امر تنها قبل از این بود که وردپرس پا به دنیای وب‌سایت‌ها برسد.

امروزه کارکردن و طراحی سایت وردپرسی بسیار ساده و دلچسب است و همه می‌توانند به‌سادگی با آن کنار بیایند. رایگان است و اغلب کاربران از کارکردن با آن بسیار راضی هستند. شما هم اگر تصمیم دارید برای خود وب‌سایتی داشته باشید می‌توانید وردپرس را امتحان کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
1

دیدگاه شما