ترفندهای تضمینی برای افزایش فروش سایت
0 (0)

ترفندهای تضمینی برای افزایش فروش سایت

امروزه هر کسب‌وکاری برای خود باید یک وب‌سایت هم داشته باشد تا علاوه بر درآمد ناشی از حضور فیزیکی در محل کار، بتواند به‌صورت آنلاین نیز فروش داشته باشد اما چه چیزی می‌تواند به افزایش فروش سایت کمک کند؟ آیا همه چیز به شانس بستگی دارد یا ما نیز با کمک ترفندهایی می‌توانیم به درآمدهای بالا دست پیدا کنیم؟ خوشبختانه در دنیای کسب‌وکار هیچ‌چیز شانسی نیست و اگر شما یک سری ترفندها را که در ادامه مطلب برایتان بازگو می‌کنیم، رعایت کنید می‌توانید به درآمدهای بالا و فروش زیاد دست پیدا کنید.

بیشتر شدن فروش آنلاین در سایت

بیشتر شدن فروش آنلاین در سایت

محصول یا خدمات خود را بهبود دهید.

اولین گام برای آنکه فروش خود را بالا ببرید این است که یک پایش اساسی انجام داده و بفهمید که آیا محصول یا خدماتی که شما در سایت منتشر کرده‌اید استاندارد و باکیفیت است یا خیر. با دانستن این موضوع می‌توانید تا حدودی به مقدار رضایت مخاطبانتان نیز پی ببرید و با ارائه موارد بهتر تجربه خوبی از استفاده از سایتتان برایشان رقم بزنید. هرچه محصولات شما باکیفیت‌تر باشند احتمال بازگشت مشتری بالاتر رفته و در نتیجه آمار فروش اینترنتی شما نیز رشد خواهد کرد.
از طرف دیگر نباید تأثیری که بازاریابی کلامی روی فروش از طریق سایت می‌گذارد نیز غافل شوید. بازاریابی کلامی در حقیقت همان توصیه کردن است و اگر یک مشتری از شما راضی بود خدمات یا کالایتان را به دوستان و آشنایانش معرفی می‌کند. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم که آدرس سایتتان را به‌گونه‌ای تعیین کنید که به‌راحتی در ذهن بماند و مخاطب جدید بتواند به‌سادگی شما را پیدا کند. نام سایت و دیگر ویژگی‌های آن نیز به‌خوبی روی افزایش فروش اینترنتی تأثیر می‌گذارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت.

محتوای ارزشمند منتشر کنید.

شما علاوه‌برآن که باید روی کیفیت محصولات و خدمات سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهید بهتر است محتوای ارزشمندی نیز روی وب‌سایت خود درج کنید. با این کار علاوه‌برآن که شما قادر خواهید بود تا مشتری را به سمت خود بکشید می‌توانید به سؤالات وی در حوزه کاری‌تان نیز پاسخ دهید. شما باید مقاله و محتواهایی مانند کلیپ و عکس روی سایت بارگذاری کنید تا به ابهامات وی پاسخ داده شود و درنهایت به خرید متمایل شود. این کار در افزایش فروش آنلاین تأثیر چشمگیری دارد و نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

بهبود کیفیت همه اجزای سایت برای فروش بیشتر

بهبود کیفیت همه اجزای سایت برای فروش بیشتر

در این میان سؤال پیش می‌آید که چه محتوایی ارزشمند است و می‌تواند به افزایش فروش منجر شود؟ در پاسخ باید بگوییم که هر محتوایی اگر بتواند اطلاعات جدید به مشتری بدهد و به‌گونه‌ای طراحی شود که از سایر محتواهای موجود در اینترنت متمایز باشد قطعاً ارزشمند خواهد بود. نکته دیگر اینکه اگر به فکر افزایش فروش سایت هستید حتماً تولید محتوا را به افراد حرفه‌ای متخصص در این کار بسپارید تا بتوانند با استفاده از ترفندهای خودشان شما را به اهدافتان نزدیک‌تر کنند.

سئوی تکنیکال سایت را بهبود دهید.

احتمالاً شما نیز تاکنون به مفهومی به نام سئو برخورده‌اید و شنیده‌اید که می‌تواند آمار فروش را در سایت متحول کند. این مسئله کاملاً صحیح است زیرا که با کمک سئوی تکنیکال شما وب‌سایت خود را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی می‌کنید که از جانب موتورهای جست‌وجو یک سایت عالی و ارزشمند جلوه کند. با این کار هرگاه مخاطبی کلمات کلیدی را سرچ کرد مستقیم به سایت شما راهنمایی خواهد شد. تأثیر سایت در فروش دقیقاً در زمان سئو مشخص می‌شود چرا که کارشناسان به‌گونه‌ای تنظیمات سایت شما را تعیین می‌کنند که در دیدرس قرار بگیرد.
هرچه سئوی شما بهتر باشد بیشتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار می‌گیرد و به همین سبب بیشتر نیز می‌توانید فروش داشته باشید. درصورتی‌که سایت شما از سئو و بهینه‌سازی مناسب برخوردار نباشد آنگاه به‌مرور رتبه شما تنزل خواهد یافت و به صفحات عقب‌تر نتایج جست‌وجو رانده خواهید شد. یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است در این زمان بیفتد ازبین‌رفتن سایت و مسدود شدن محتوای شماست که در صورت وقوع آن هیچ‌گاه نمی‌توانید افزایش فروش سایت را تجربه کنید.

سئو سبب افزایش فروش در سایت می‌شود

سئو سبب افزایش فروش در سایت می‌شود

استراتژی قوی تدوین کنید.

در کنار تمام کارهایی که قبلاً برایتان اشاره کردیم لازم است که شما یک برنامه راهبردی قوی و البته عملی داشته باشید. بسیاری از برنامه‌های راهبردی و استراتژی‌ها روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند اما در زمان عمل‌کردن به آنها متوجه می‌شوید که چندان نیز قابل دفاع نیستند. استراتژی فروش به شما کمک می‌کند تا در هر بازه زمانی بدانید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید و درصورتی‌که با چالشی مواجه شدید چطور آن را از پیشروی خود بردارید.
استراتژی که برای سایت خود تدوین می‌کنید باید در برگیرنده مدیریت و توسعه محصول، بهبود کیفیت خدمات، توسعه سایت و همکاری با سایر کسب‌وکارها باشد. در این حالت شما می‌توانید شاهد بالارفتن آمار فروش خود باشید چراکه به‌صورت منطقی یک دستور عمل درست را پیاده‌سازی کرده و شاید افزایش فروش سایت خواهید بود.

تخفیف‌های مناسبتی روی سایت اعمال کنید.

یکی از بهترین روش‌های جذب مشتری به سایت این است که متوجه شود می‌تواند با صرف هزینه پائین‌تری محصولات را از سایت شما تهیه کند. راهکار تخفیف اگر با استراتژی همراه شود برای شما سود بسیار بالایی به همراه خواهد داشت. از بهترین راه‌های افزایش فروش در کنار اعمال تخفیف این است که در کمپین‌های تبلیغاتی شرکت کنید یا برای مناسبت‌های مختلف شرایط ویژه در نظر بگیرید. علاوه‌برآن اشاره به تخفیف برای گروه‌های مختلف مردم نیز می‌تواند بسیار سودمند باشد.

برای آنکه این موضوع را بهتر درک کنید برایتان چند مثال می‌زنیم. اگر شما خدمات فروش کتاب دارید می‌توانید برای افزایش فروش سایت تخفیف ویژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمان قرار بدهید. اگر در زمینه لوازم‌خانگی فعالیت دارید برای روز مادر یا برای تازه‌عروس‌ها تخفیف بگذارید.اگر در کار تولید لباس هستید می‌توانید برای اداره‌ها و شرکت‌ها تخفیف طراحی و دوخت لباس فرم روی سایت اعمال کنید.

تخفیف‌ها به بیشتر شدن فروش کمک می‌کنند.

تخفیف‌ها به بیشتر شدن فروش کمک می‌کنند.

کلام آخر

ما در این مقاله به شما تعدادی ترفند و راهکار معرفی کردیم که با اجرای صحیح آنها می‌توانید درآمد خود را بالا ببرید. نکته‌ای که در این جا لازم است ذکر کنیم این بوده که راه‌های اشاره شده مخصوص افزایش فروش سایت هستند و برخی از آنها شاید برای فروش حضوری چندان مناسب نباشد. شما باید یک استراتژی قوی داشته باشید و مخاطب هدف خود را نیز به‌خوبی بشناسید در کنار این موارد روی بهبود کیفیت محصولات و خدمات تمرکز کنید و از قدرت تبلیغات و تخفیف‌های مناسبتی نیز غافل نشوید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما