معیارهای انتخاب و طراحی استراتژی سئو سایت
0 (0)

همه کسانی که به نحوی کسب‌وکارشان با سایت و فضای تحت وب گره ‌خورده است، به‌خوبی با مفهوم سئو آشنایی دارند. همه می‌دانند که برای دیده‌شدن باید از فرایندهای بهینه‌سازی موتور جستجو استفاده کنند. این فرایند که با عنوان استراتژی سئو شناخته می‌شود، هر روز در حال تغییر است. آنچه شما در طی دو سال پیش انجام می‌دادید، امروز دیگر نمی‌تواند شما را به اوج برساند؛ به همین دلیل لازم است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید و اطلاعات بیشتری را درباره ‌طراحی استراتژی به دست بیاورید.

سئوی خود را با استراتژی درست، غنی کنید

آنچه به‌عنوان استراتژی سئو شناخته می‎شود، در واقع همان پروسه‌ای است که به شما کمک می‌کند محتوای وب‌سایت خود را سازماندهی کنید و به‌این‌ترتیب بتوانید رتبه برتر موتور جستجو را از آن خود کنید. این فرایند به شما و وب‌سایتی که دارید کمک می‌کند تا میزان رقابت  خود را با دیگران به شکل درستی افزایش دهید و بتوانید همه رقبا را از سر راه بردارید.

بدون طراحی استراتژی  همه راهی که می‌روید به ناکجاآباد ختم خواهد شد؛ اما اگر بدانید کدام استراتژی بیشتر به کمک شما می‌آید می‌توانید در مسیر درستی گام بردارید و دقیقاً همان محتوایی را ایجاد و تولید کنید که مخاطبان شما به دنبال آن هستند. در بازاریابی محتوا، استراتژی که انتخاب می‌کنید شما را قادر می‌سازد تا تکه‌های پازل را درست سر جای خود قرار دهید. با این کار گوگل را مجبور می‌کنید شما را ببیند و او را ترغیب می‌کنید که به دیگران هم شما را نشان بدهد.

رتبه سایت خود را انتخاب استراتژی درست افزایش دهید

رتبه سایت خود را انتخاب استراتژی درست افزایش دهید

گوگل و انواع استراتژی‌ها

قبل از اینکه معیارهای درست سئوکاری را بدانید، باید بدانید که سئوکاران می‌توانند از چندین نوع استراتژی استفاده کنند تا به هدف خود برسند. بسته به شرایطی که دارید این استراتژی‌ها متفاوت هستند. البته گاه می‌توانید ترکیبی از انواع استراتژی داشته باشید تا زودتر به مقصد برسید. استراتژی‌های 12 گانه گوگل به شرح زیر هستند:

  • سئوی خارجی
  • سئوی داخلی
  • سئوی کلاه سفید
  • سئوی کلاه‌سیاه
  • سئوی کلاه خاکستری
  • سئوی فنی
  • سئوی بین‌المللی
  • سئوی محلی
  • سئوی تجارت الکترونیک
  • سئوی محتوا
  • سئوی موبایل

معیارهایی به قدرت گوگل

اگر قرار است با کمک استراتژی سئو سایت خود را قدرتمندتر از همیشه کنید، باید قبل از هر کار بدانید که این روزها معیارهای الگوریتم گوگل چیست؟ با این حساب به‌خوبی می‌توانید گام مهمی را که برداشته‌اید به‌سلامت به سرمنزل مقصود برسانید.

سابق‌براین، کلمات کلیدی حرف اول را می‌زدند؛ به همین دلیل تمامی سایت‌ها بی‌ربط و با ربط پر از تکرار این کلمات بود؛ اما اکنون، کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آن، خود یکی از چالش‌های بزرگ فرایند سئو است. بهترین اقدام این است که بتوانید با کمک این معیار، کلمه کلیدی درست را انتخاب کنید. این بزرگ‌ترین گام برای داشتن استراتژی درست است.

کدام نوع استراتژی مناسب شما است

کدام نوع استراتژی مناسب شما است

هدف کاربر

مخاطبان شما به دنبال چه هستند؟ این اولین معیاری است که باید روی آن تمرکز کنید. البته این خود مستلزم آن است که مخاطبان هدف خود را به‌خوبی بشناسید. به‌ همین ترتیب می‌توانید دریابید که آن‌ها از شما چه می‌خواهند؟ باید به‌خوبی بدانید آن‌ها چه پرسشی دارند و کدام نیاز آن‌ها را باید برطرف کنید؟ از همه مهم‌تر بدانید کدام روش را برای کسب اطلاعات انتخاب می‌کنند؟ با کمک این معیار می‌توانید یک گام به انتخاب درست استراتژی سئو نزدیک‌تر شوید.

آگاهی از مخاطبان و هدف آن‌ها به شما کمک می‌کند هم کلمات کلیدی درست‌تری را انتخاب کنید هم بدانید از کدام پلتفرم باید برای محتوای خود بهره ببرید. به‌این‌ترتیب بخشی از راه برای شما مشخص می‌شود. می‌توانید از SERP استفاده کنید و به‌این‌ترتیب کاملاً دریابید که هدف مخاطب دقیقاً با کدام یک از خدمات شما هماهنگی دارد.

کلماتی مانند خوشه‌های انگور

یکی از معیارهای اساسی برای انتخاب درست استراتژی محتوا این است که بتوانید پیوند داخلی را نیز در میان سایت خود ایجاد کنید. پیلار کلاستر دقیقاً همان کاری است که باید انجام دهید. منظور از این اصطلاح که با خوشه‌های موضوعی نیز شناخته می‌شود، این است که تعدادی محتوا حول یک کلمه کلیدی ایجاد کنید. برای ارتباط میان این موضوعات نیز می‌توانید از صفحات ستونی در وب‌سایت خود استفاده کنید.

در واقع خوشه‌های موضوعی باعث می‌شود به‌واسطه چندین موضوع با یک محور، خواننده چند ساعتی را در سایت شما وقت بگذراند و از یک موضوع به موضوع دیگر سفر کند. نکته اساسی شروع محکم و قوی شما است که باعث می‌شود خواننده ترغیب شود به صفحات کلاستر ارجاع داده شود. ستون در این صفحات به معنی مرکزی بوده که به‌صورت عمومی و گسترده است و چندین صفحه خوشه آن را پشتیبانی می‌کنند. صفحات کلاستر نیز سؤالاتی که از خلال این موضوع عمومی به وجود می‌آید را بسیار ریزتر و جزئی‌تر بررسی می‌کند.

بسته به هدفتان باید از معیارهای دقیق استفاده کنید

بسته به هدفتان باید از معیارهای دقیق استفاده کنید

کدام پلتفرم مدنظر شما است؟

برای اینکه بتوانید استراتژی سئو خود را قدرتمندتر از گذشته کنید، لازم است تا از ابزارها و منابع درستی برای سایت خود استفاده کنید. این دقیقاً همان هاب اسپات است که ممکن است نامش را شنیده باشید. این پلتفرم که در بیش از 120 کشور جهان به‌صورت فعال در حال استفاده بوده، برای سئوی شما بسیار مناسب است. ویژگی اصلی این اکوسیستم داشتن ابزارهای مناسب سئو است که بسیاری از صاحبان سایت برای پیشبرد اهداف خود از آن استفاده می‌کنند.

بهترین ویژگی‌ها و ابزارهای مناسب سئوکاری سایت را در این پلتفرم می‌یابید. با کمک آن می‌توانید هر صفحه را برای نتایج بهتر جستجو بهینه کنید و اگر هنوز در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارید از منابع رایگان آن برای یادگیری استفاده کنید. سئوی داخلی خود را با کمک این اکوسیستم غنی‌سازی کنید.

تصاویر را دست‌کم نگیرید

البته درست است که با درج تصویر در مقاله خود می‌توانید خواننده را بیشتر مجذوب کنید و گاه مفهوم خود را با عکس به خواننده بفهمانید، اما این در مورد گوگل صدق نمی‌کند. گوگل متوجه عکس شما نمی‌شود و البته آن را برای رتبه دهی به‌حساب نمی‌آورد. تنها کلمات است که برای الگوریتم گوگل قابل‌فهم هستند. بهترین کار سئوی تصاویر است. یعنی چه؟ یعنی برای هر عکس یک جمله بنویسید و از کلمات کلیدی استفاده کنید تا گوگل بتواند متوجه منظورتان شود. به همین راحتی!

با کمک سئوی سایت خود به رتبه یک موتور جستجو پرتاب شوید

با کمک سئوی سایت خود به رتبه یک موتور جستجو پرتاب شوید

کلام پایانی

سایت شما، ویترین کار شما است. پس لازم است قبل از هر کار بتوانید کمی سروسامان به آن بدهید و آن را با معیارهای الگوریتم گوگل همسان کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که همه چیز درست سرجای خود قرار گرفته است و شما به‌سادگی در رتبه‌های نخست موتور جستجو ایستاده‌اید.

این دقیقاً همان استراتژی سئو  است؛ همان فرایندی که به شما در پیشبرد اهدافتان کمک می‌کند و نمی‌گذارد سایتتان از دید مخاطبان دور بماند. برای رسیدن به این هدف باید معیارهای درست را انتخاب کنید و بدانید گوگل از شما چه می‌خواهد. مخاطبان را بشناسید، از انواع مختلف استراتژی استفاده کنید و بهترین پلتفرم را در اختیار بگیرید. این دستور ساخت سایتی است که شما را به هدف نهایی‌تان می‌رساند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما