تولید محتوای صوتی و تصویری؛ ابزارهای قدرتمند کسب‌وکار شما
0 (0)

کاتالیزوری به اسم تولید محتوای صوتی و تصویری!

سال‌های اخیر شاهد رشد چشم‌گیر این حوزه در کسب‌وکارهای دیجیتال بودیم و مشاهده کردیم که چگونه چنین محتواهایی می‌توانند سرعت پیشرفت شما و همچنین افزایش آمار فروش را به‌طرز باورنکردنی افزایش دهد. اما چگونه و چطور؟

آیا محتوای صوتی و تصویری بهتر از متن است؟ منظور از این نوع محتواها چیست؟ چه مزایایی برای بیزینس شما دارند؟ کدام‌یک بهتر است؟

با پلتفرم توسعه کسب‌وکار نردبون همراه باشید تا پاسخ سوالات مطرح‌شده را مشخص کنیم و شما را به اهرم‌های قدرتمند رشد و توسعه بیزینس مجهز کنیم.

 

آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند!

شاید تصور کنید تاکید روی اهمیت تولید محتوای صوتی و تصویری تنها جنبه تبلیغاتی دارد. تنها کافی است کمی آمار و ارقام مربوط به بازخوردهای این نوع محتواها را طی سال‌های اخیر بررسی کنید تا شگفت‌زده شوید.

 

اهمیت تولید محتوای صوتی و تصویری

اهمیت تولید محتوای صوتی و تصویری

 

این رشد به‌اندازه‌ای است که نمی‌توانید بیخیال این نوع محتواها بشوید؛ که اگر بشوید نباید انتظار رشد چندانی در کسب‌وکارتان داشته باشید. حواستان باشد انتقال مفاهیم از طریق محتواهای مبتنی بر صوت یا تصویر از آن جهت که ساده‌تر است، محبوب‌تر نیز  هست.

یعنی بیخیال محتوای متنی شویم؟

همین ابتدای کار خیالتان را راحت کنم؛ توجه بیشتر به محتوای صوتی و تصویری اصلا به معنی فراموش کردن تولید محتوا براساس متن نیست؛ هنوز حتی باوجود چنین ابزارهای قدرتمندی محتوای متنی اهمیت منحصر به خود را دارد و نمی‌توان آن را حذف کرد.

وقتی می‌گوییم صوت و تصویر جواب می‌دهد؛ یعنی آن‌ها را در کنار محتوای متنی خود بگنجانید و از مزایای فراوان آن برای کسب‌وکار خود بهره ببرید. حتما مثل معروف را شنیده‌اید که محتوا پادشاه است؛ پس بهتر است این جمله را کمی آپدیت کنیم. محتوای صوتی و تصویری پادشاه است!

 

محتوای صوتی و تصویری شما را ثروتمند می‌کند!

اصلا و ابدا. این عنوان اغراق‌آمیز نیست؛ اگر راه‌های بهره‌مندی از این محتواهای موثر را بیاموزید می‌توانید راه هزار ساله را یک‌شبه بروید و زودتر از حالت معمولی به موفقیت دست یابید. اما چگونه تولید محتوای صوتی و تصویری شما را محبوب دل مخاطبان می‌کند؟

 

تسخیر مغز مشتریان در چند ثانیه

انسان‌ها بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید به حواس پنجگانه خود وابسته هستند و درواقع این حواس راه‌های ارتباطی بشر با دنیای اطراف است. پس حتما می‌توانید حدس بزنید رقابت و جنگ کسب‌وکارهای مختلف تصاحب این حواس است.

 

توان حداکثری برای جذب مخاطب بیشتر

توان حداکثری برای جذب مخاطب بیشتر

 

از تبلیغات رنگارنگ و پر زرق‌وبرق تا صوت‌های جذاب گویندگان همگی در پی آن هستند که شما لذت مصرف یا بهره‌مندی از یک خدمت یا کالا را با بیشترین تعداد حواستان درک کنید؛ بنابراین اگر بتوانید با ابزارهایی این حواس را به بیزینس و خدمات خود معطوف کنید، بازی را برده‌اید. چه چیزی بهتر از محتوای صوتی و تصویری؟

صوت و تصویر بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای ارسال اطلاعات به مغز هستند و زمانی‌که خوراک موردنظر خود را از طریق تصویر و صوت جذاب به مخاطبان موردنظر برسانید، کار تمام است! درنهایت این سرعت بالای تصاویر و صوت در انتقال مفاهیم و جذابیت منحصربه‌فرد آن‌ها باعث افزایش بازدید و خرید خواهد شد.

 

صوت صمیمی‌ترین رسانه موجود دنیاست!

این گفته من نیست؛ برایان پیترز که یک استراتژیست حرفه‌ای و مشهور است این‌گونه به راز پشت‌پرده تولید محتوای صوتی و تصویری اشاره کرده است.

 

رابطه احساسی با صوت‌های جذاب

رابطه احساسی با صوت‌های جذاب

 

او عنوان کرده است که با صوت می‌توان ارتباطات عاطفی و عمیقی با افراد برقرار کرد؛ حال اگر این اصوات با تصاویری مناسب و مرتبطی ادغام شوند، اثرگذاری دوچندانی خواهند داشت.

ایجاد چنین ارتباط عاطفی و احساسی با مخاطبان‌تان را دست‌کم نگیرید؛ نه‌تنها در کوتاه‌مدت فروش شما را افزایش می‌دهد، بلکه باعث تقویت برند شما خواهد شد که ثمرات آن به مراتب برای آینده کاری شما بیشتر است.

 

در دوئل زمان پیروز باشید

دوئل تایم یا زمان اقامت اصطلاحی است که نشان می‌دهد مخاطبان چه میزان در وب‌سایت شما مانده‌اند و از نظر موتورهای جست‌وجو این زمان اهمیت کلیدی دارد. هر ترفندی که به شما کمک کند این زمان بیشتر شود نباید لحظه‌ای آن را رها کنید.

 

پیروزی در رقابتی نفس‌گیر

پیروزی در رقابتی نفس‌گیر

 

جذابیت و محبوبیت بالای تولید محتوای صوتی و تصویری دقیقا همین کار را می‌کند و بازدیدکنندگان بیشتری را در مدت زمان بیشتر در سایت شما نگه می‌دارد. درنتیجه باید گفت به‌کارگیری این قبیل تولید محتوا سودمندی زیادی دارد و در رتبه‌بندی گوگل و همچنین افزایش فروش نتیجه باورنکردنی خواهد داشت.

صدای برند خود باشید

در مقوله برندسازی و ترفندهای آن، مبحثی تحت‌عنوان محبوبیت برند و ایجاد اعتماد مطرح می‌شود. محتوای صوتی و تصویری حتی در برندسازی نیز به شما کمک می‌کنند؛ چراکه صوت باعث ایجاد اعتمادی در مخاطبان می‌شود که شاید بای به‌دست آوردن آن باید هزینه‌هایی به‌مراتب گزاف‌تر را تحمل می‌کردید.

 

تبلیغ برند و برندسازی با تولید محتوای صوتی

تبلیغ برند و برندسازی با تولید محتوای صوتی

 

این یک حقیقت محض است که شنوندگان صدا را باور می‌کنند و این مساله کاملا غریزی است و شما تا جای ممکن باید از این مزیت به‌نفع کسب‌وکارتان استفاده کنید.

 

محتوای صوتی و تصویری در لباس‌های مختلف

این نوع محتوا نیز همانند انواع دیگر محتوا شکل و اقسام مختلفی دارد که هرکدام در بخش‌های متفاوتی کارایی دارند. به‌عنوان مثال باید بدانید صوت بیشتر در کجا استفاده می‌شود و کجا نباید؟ همینطور در مورد محتوای تصویری.

دسته‌بندی تولید محتوای صوتی:
پادکست
نریشن
کتاب صوتی
دسته‌بندی تولید محتوای تصویری:
موشن گرافی که به‌صورت دوبعدی یا سه‌بعدی انجام می‌شود و شامل سناریونویسی، اجرای موشن و نریشن موشن است؛
تیزر تبلیغاتی که این دسته نیز شامل قسمت‌های مختلفی مانند بلاگری در اینستاگرام یا یوتیوب و انواع دیگر است که برای اجرای این مدل‌ها به مواردی نظیر فیلم‌برداری و صدابرداری حرفه‌ای، تدوین، مونتاژ، دکوپاژ وغیره نیاز پیدا خواهید کرد.

حوزه محتوای صوت و تصویر در ابعاد بزرگ و گسترده‌ای درحال انجام است. باتوجه به هزینه‌های بسیاری که برای زیرساخت‌هایی نظیر فیلمبرداری، صدابرداری و مهارت‌هایی مانند موشن گرافی یا صدابرداری در استدیو پرداخت می‌کنید، این رقم مخصوصا در ابتدای راه اصلا مقرون‌به‌صرفه نیست.

 

تجهیزات و امکانات موردنیاز برای تولید محتوای صوتی و تصویری

تجهیزات و امکانات موردنیاز برای تولید محتوای صوتی و تصویری

 

در این موارد بهترین راه‌کار برون‌سپاری به‌معنای سپردن صفرتاصد پروژه به تیم‌های حرفه‌ای مانند تیم محتوا نردبون است. نردبون امکانات مناسبی در اختیار دارد و از سناریونویسی تا فیلمبرداری و تدوین را تحت نظارت تیمی حرفه‌ای پیگیری خواهد کرد؛ برای سفارش تولید محتوا صوتی و تصویری همین حالا به صفحه ثبت سفارش مراجعه کنید.

در ادامه برخی از این حوزه‌ها را بیشتر می‌شکافیم تا بدانید برای چه چیزی هزینه می‌کنید و چه ثمراتی برای کسب‌وکار شما دارد.

 

صنعت بزرگ پادکست

شاید اگر سه چهار سال پیش درمورد پادکست یا محتوای صوتی سخن می‌گفتیم، افراد انگشت‌شماری از خوانندگان مقاله متوجه منظور ما می‌شدند. اما این روزها این صنعت به‌اندازه‌ای رشد داشته است که اپلیکیشن‌ها و دنیای مختص‌به‌خود را دارند و هر روز نیز درحال پیشرفت است.

تولید پادکست از محتوای مقالات، کار کردن روی محتوای صوتی رسانه‌هایی مانند اینستاگرام بسیار سودمند است و نظرات بسیاری را به سوی شما جلب می‌کند. به‌طوکلی هر فرد صاحب‌فکری که ایده‌ای خلاقانه داشته باشد، می‌تواند از میکروفون و با صوتی جذاب و زیبا با مخاطبان سخن بگوید و همگان را شیفته برند خود کند.

 

قدرت معجزه‌آسای پادکست

قدرت معجزه‌آسای پادکست

 

به‌طور خلاصه پادکست محتوای صوتی است که توسط یک گوینده اجرا می‌شود و شامل بک‌گراند موسیقی و افکت‌های صوتی است که جذابیت بالایی برای مخاطبان دارد. تولید پادکست تقریبا در هر مسیری قابل استفاده است و برای ایجاد رابطه احساسی بین شما و مخاطبان بسیار کارآمد به‌حساب می‌آید.

 

آنچه گذشت…

تولید محتوای صوتی و تصویری یکی از بهترین ایده‌های افزایش بازدید و مخاطبان در هر منظری است. چه شما در وب‌سایت فعالیت گسترده دارید؛ چه اینستاگرام یا یوتیوب؛ درهرحال محتوای صوتی و تصویری با مزایای فراوان به داد شما می‌رسد.

صوت و تصویر می‌تواند در ذهن مخاطبان ماندگار باشد و با جذابیت بالای خود ذهن بازدیدکنندگان را تسخیر می‌کند. بهبود سئو، ایجاد صمیمیت و برندسازی از مهم‌ترین مزیت‌های این قبیل محتواهاست. برای سفارش تولید محتوای صوتی و تصویری تنها کافی است از طریق صفحه اصلی نردبون با ما در ارتباط باشید و باقی راه را به ما بسپارید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما