معرفی 10 نمونه از ابزارهای تولید محتوا کاربردی 2022
4.7 (3)

ابزارهای تولید محتوا

دنیای امروز به دنیای اطلاعات و محتوا معروف است و کسی که با بهترین ابزارهای تولید محتوا آشنا نباشد نمی‌تواند پیشرفت چندانی در زمینه کاری خود به دست آورد. ازآنجایی‌که تولید محتوا برای همه قشرهای جامعه و مشاغل به یک نیاز اساسی و مبرم تبدیل شده است ما در تیم بزرگ تولید محتوا تصمیم گرفته‌ایم تا برای شما اصلی‌ترین ابزارهای این کار را معرفی کنیم. درصورتی‌که قصد دارید تا به تولید و انتشار محتوا بپردازید به‌هیچ‌وجه این مقاله را از دست ندهید.

ابزارهای تولید محتوای تصویری

اولین قسمت از معرفی ابزار تولید محتوا را به محتواهای تصویری اختصاص می‌دهیم. این نوع از محتوا در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان حتی بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین پیام‌ها را ارسال کند. از همین جهت تولید محتوای تصویری باکیفیت و هدفمند کار بسیار حساس و دقیقی به شمار میاید. در ادامه مطلب اصلی‌ترین ابزارهای این کار را برایتان معرفی خواهیم کرد.

فتوشاپ: غول محتوای تصویری

اولین و بزرگ‌ترین مورد در میان ابزارهای تولید محتوا به‌خصوص محتوای تصویری فتوشاپ است. این برنامه مخصوص رایانه‌های شخصی تهیه شده است و شما با استفاده از آن قادر خواهید بود که تمام ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را تبدیل به تصویر کنید. معمولاً همه کارفرمایانی که سفارش محتوای تصویری دارند می‌خواهند که آن را با فتوشاپ تهیه کنید.

تولید محتوا با کمک فتوشاپ

تولید محتوا به کمک فتوشاپ

کانوا: ساده و حرفه‌ای

برنامه کانوا یکی از منعطف‌ترین و محبوب‌ترین ابزارها برای خلق محتوا به شمار می‌آید. شما می‌توانید این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کنید و هم‌زمان از نسخه آنلاین تحت وب آن نیز بهره‌مند شوید. کانوا برای شما طرح‌های لایه باز فراوانی آماده کرده است که با آنها می‌توانید پست و استوری برای اینستاگرام یا هر چیز دیگری بسازید. این ابزار بسیار گسترده بوده و شما را از سایر برنامه بی‌نیاز می‌کند.

کرلو: همه اعضا را یکجا جمع کنید

کرلو نیز یکی دیگر از ابزارهای طراحی گرافیکی است و مانند کانوا مناسب کسانی است که هم علاقه به بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی دارند و هم از دانش طراحی اطلاع کافی ندارند. بااین‌وجود Crello نسبت به کانوا مزایای دیگری نیز دارد.

کرلو نزدیک به 30000 قالب رایگان برای طراحی در اختیار شما قرار می‌دهد، این آمار در کنار 180 میلیون عکس، 32000 ویدئو و 15000 تصویر که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، باعث شده تا یک گام از کانوا پیش افتد. از همه جالب‌تر این است که به شما این امکان را می‌دهد تا 10 نفر از اعضای تیم خود را در این ابزار گرد هم جمع کنید و با کمک هم پویاسازی کرده یا از جداول موسیقی‌ استفاده کنید.

با کمک این ابزارها، حرفه‌ای تولید محتوا کنید

با کمک این ابزارها، حرفه ای تولید محتوا کنید

CapCut یا ViaMaker سابق

ابزارهای تولید محتوا که برای ویرایش تصاویر در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند، اغلب کیفیت مناسبی نداشته و ویژگی‌های بصری خاصی ندارند. بهترین گزینه‌ها عموماً برای استفاده در ویندوز تولید شده‌اند؛ اما کاپ کات برنامه ویرایشی است که رایگان بوده و می‌توانید در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس نیز از آن استفاده کنید. این برنامه نسخه پیشرفته برنامه ویامیکر است که اکنون در میان کاربران تیک تاک و بایت دنس بسیار محبوب شده است. فونت‌های جذاب، فیلترهای به‌روز و کتابخانه موسیقی، از جمله فاکتورهای جذاب آن است.

< div class=Nokte>/dv>

Pixlrبرای عاشقان فوتوشاپ

اگر شما هم یکی از طرف‌داران فوتوشاپ هستید، نگران نباشید، پیکسلر قابلیت‌های فوتوشاپ را به‌صورت رایگان و البته آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته نسخه پولی این برنامه با نام پیکسلر پرو است که ابزارهای بسیار بهتری را برای کاربران تدارک دیده است. بااین‌وجود بیشترین استفاده که ازاین‌قبیل ابزارهای تولید محتوا می‌شود، تغییر اندازه تصویر، اصلاحات سریع و حذف پس‌‌زمینه است. استفاده از فضای ابری، بهترین نکته برای جایگزینی این برنامه به‌جای فوتوشاپ است.

پیکسلر نمونه آنلاین فوتوشاپ

پیکسلر نمونه آنلاین فوتوشاپ

با ریموو بک‌گراند، پس‌زمینه را حذف کنید

اگر بتوانید برخی از ابزارهای تولید محتوا را با هم استفاده کنید، نتیجه شگفت‌انگیزی به دست می‌آورید. ترکیب کانوا و ریموو بک‌گراند، می‌تواند مهارت‌های جدیدی را در اختیارتان قرار دهد. ریموو بک‌گراند بیشتر مناسب زمانی است که احساس می‌کنید برخی موارد در تصویری که دارید اضافی بوده و نیاز است تا آنها را حذف کنید.
ریموو بک‌گراند ایرادات تصاویر را رفع می¬کند و به عکس‌های شما ظاهری بسیار حرفه‌ای می‌دهد. چنانچه این امکان برایتان وجود داشته باشد که از نسخه پولی آن استفاده کنید، می‌توانید آن را با سایر ابزارها ادغام کرده و قابلیت‌های بیشتری به دست آورید.

پیکس آرت و دنیای ادیت تصاویر

شاید شما هم به دنبال یک ابزار ویرایش تصاویر هستید که با آن بتوانید یک عکس معمولی را به یک تصویر تبلیغاتی و بسیار چشمگیر تبدیل کنید. در میان همه ابزارهای ادیت و ویرایش پیکس آرت یکی از بهترین و نام‌آشناترین برنامه‌ها بوده که به‌راحتی روی تلفن همراه نصب می‌شود و به شما ابزارک‌ها و فیلترهای بی‌نظیری می‌دهد. درصورتی‌که شما برای بازاریابی دیجیتال به ابزارهای تولید محتوا نیاز دارید حتماً باید پیکس آرت را در موبایل خود داشته باشید.

تولید محتوای ویدئویی و ساخت تیزر

یکی دیگر از بخش‌های بسیار مهم و حیاتی در تولید محتوا ساخت ویدئو است. در ویدئو شما این امکان را دارید که با جلب نظر مخاطب آن را برای مدتی پای رسانه خود نگه دارید. ویدئوها می‌توانند پیام را به‌صورت آهسته‌تر اما با تأثیر بیشتری به مخاطب ارسال کنند. در ادامه مطلب با ابزارهای تولید محتوا و ساخت ویدئو آشنا خواهیم شد.

ابزارهای تولید محتوا که در این راستا مورداستفاده قرار می‌گیرند، به‌اندازه‌ای قابلیت دارند که از شما یک کارگردان تمام‌عیار می‌سازند. نیازی نیست تا تجهیزات بسیار حرفه‌ای داشته باشید، همین‌قدر که بتوانید از این نرم‌افزارها کمک بگیرید، کار شما ساده خواهد بود.

با این ابزارها نیاز به تجهیزات ندارید

با این ابزارها نیاز به تجهزیات ندارید

ادوب پریمیر و ساخت رؤیاها

هر ایده یا نظری که در ذهن خود دارید را می‌توانید با ادوب پریمیر بسازید. این برنامه آن‌قدر امکانات و تجهیزات دارد که می‌تواند به‌عنوان مادر همه برنامه‌های ساخت ویدئو شناخته شود. کار با این نرم‌افزار نیازمند داشتن یک سیستم تقریباً متوسط و رو بالا و ساعت‌ها آموزش است. یکی دیگر از مزیت‌های پریمیر آن است که شما می‌توانید ویدئوی خود را با اغلب فرمت‌های شناخته شده تولید کنید.

ساخت ویدئو با برنامه پریمیر

ساخت ویدئو با برنامه پریمیر

معلم‌ها به سراغ کمیستا استودیو بروند

از زمانی که آموزش‌های آنلاین رونق گرفت بسیاری از آموزگاران و کسانی که به تدریس مشغول هستند درس را از تخته سیاه به صفحه مانیتور منتقل کردند.

کمیستا استودیو یک نرم‌افزار تولید محتوا به‌صورت ضبط کردن صفحه است که به شما این امکان را می‌دهد تا اسلایدها و محتوای آموزشی را در رایانه خود اجرا کرده و آن را ضبط کنید. کیفیت صدای این برنامه قابل‌قبول است اما اگر بتوانید از یک میکروفون حرفه‌ای نیز در کنار آن استفاده کنید قطعاً نتیجه بهتری خواهید داشت.

ادیت ویدئوها با افتر افکت

یکی از جذاب‌ترین نرم‌افزارهای شرکت ادوبی در زمینه تولید محتوا افتر افکت است. اگر شما از استفاده ابزارهای تولید محتوای مختلف خسته شده‌اید و می‌خواهید برای ادیت همه چیز را یک جا داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سراغ افتر افکت بیایید. قبل از کارکردن با این نرم‌افزار شما باید حتماً آموزش کار با آن را فرا بگیرید.

بایت بل برای آنان که آموزش می‌دهند

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که وبینار تولید می‌کنید یا قرار است با کمک ویدئو مطلبی را به کسی آموزش دهید، حتماً نیازمند ویرایشگری داخلی هستید که با کمک افکت‌ها و قالب‌های زیاد، بتواند کار تولید محتوای ویدئویی شما را بسیار ساده و آسان کند. Biteable یکی از بی‌نظیرترین ابزارهایی است که کمک شایانی در این راه می‌تواند به شما کند. شاید نسخه پولی آن قالب‌های بیشتری داشته باشد؛ اما ورژن رایگان نیز دست‌کمی از آن ندارد.

با ویدئو پیل لایه‌برداری کنید

یکی از مواردی که می‌توانید به کمک آن مشتریان بیشتری جذب کنید، تولید محتوای ویدئویی است. اگر بتوانید از یک محصول، ویدئویی تولید کنید تا برخی خصایص آن را به مشتریان نشان دهید، احتمال جذب مخاطب شما چندبرابر خواهد شد. Video Peel یکی از ابزارهایی است که بیشتر مناسب گروهی بوده که قرار است ویدئوی خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند. البته این ابزار نیازمند پرداخت هزینه برای اشتراک است؛ اما می‌توان گفت که ارزش امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد را دارد.

ابزارهایی برای تولید محتوای صوتی و متنی

در این قسمت از مطلب می‌خواهیم شما را با بهترین و اساسی‌ترین ابزارهایی که می‌توانید با آنها محتوای صوتی و متنی تولید کنید آشنا کنیم. بهترین ابزارهای تولید محتوا گروهی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید محتوای صوتی یا پادکست تولید کنید.

ابزارهای تولید محتوا به‌صورت صوتی

در این بخش ما به شما دو مورد از بهترین برنامه‌هایی که شما می‌توانید با کمک آنها صدای خود را ضبط کرده و حتی پادکست تولید کنید را معرفی خواهیم کرد. هر دوی این برنامه‌ها برای شما صدای اضافی محیط و نویزها را حذف کرده و فایل صوتی با کیفتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. نام آنها را در قسمت زیر می‌توانید ببینید. علاوه‌برآن یک نمونه را نیز به‌صورت مختصر برای شما شرح خواهیم داد.

  • ادوب آدیشن
  • اسپیکر استودیو

با Audacity جسارت را امتحان کنید

یکی از مناسب‌ترین ابزارهای تولید محتوا برای راه‌اندازی پادکست این برنامه است. شاید در زمینه تولید محتوای صوتی، نرم‌افزارهای زیادی وجود نداشته باشد؛ اما همین یک نرم‌افزار می‌تواند بسیار به شما در این زمینه کمک کند. با کمک این Audacity می‌توانید صدای واقعی خود را به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر ضبط و ویرایش کنید. قابلیت‌های این نرم‌افزار کار را برای شما بسیار آسان می‌کند.

تولید محتوای صوتی با کمک ادوب آدیشن

تولید محتوای صوتی با کمک ادوب آدیشن

مایکروسافت آفیس ورد و دنیای کلمات

یکی از بهترین و پایه‌ای‌ترین ابزارهای تولید محتوا که لازم است روی هر رایانه‌ای نصب شود مجموعه نرم‌افزارهای آفیس است. برنامه ورد به شما این امکان را می‌دهد که بدون محدودیت به تولید محتوای متنی بپردازید. در این نرم‌افزار فونت‌ها و سایزهای متنوعی در نظر گرفته شده است و با کمک آنها می‌توانید به متن جلوه ویژه‌ای بدهید.

برنامه پاک‌نویس و ادیت متن

یکی از قدرتمندترین برنامه‌هایی که امروزه به‌صورت رایگان در اختیار همه تولیدکنندگان محتوای متنی قرار گرفته است پاک‌نویس نام دارد. این ابزار تصحیح نگارش برای شما ایرادات متن را پیدا می‌کند و شیوه صحیح نوشتن را به شما نشان می‌دهد. شما با پاک‌نویس همچنین می‌توانید نیم‌فاصله‌ها را نیز به‌خوبی تغییر داده و ادیت کنید.

ابزارهای ایجاد اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب مخاطب است که می‌تواند در اقناع کردن آن‌ها نیز نقش مؤثری داشته باشد. برای تولید این نمونه نیز ابزارهای مختلفی وجود دارد که وقت بررسی آن‌ها است.

پیکتوچارت را بیشتر بشناسید

پیکتوچارت یکی از ابزارهای تولید محتوا است که به کاربران کمک می‌کند تا محتوا را بهتر به مخاطب انتقال دهند و همچنین برای زیباسازی محتوا میتوان از آنها استفاده کرد. قالب‌هایی که به‌سادگی قابل تنظیم هستند، تا کنون توانسته‌اند نظر 15 میلیون مخاطب را به خود جذب کنند. Piktochart برای ساخت گزارش و ارائه آن یا طراحی بروشور و پوستر بسیار کاربردی است؛ اما تنها 30 روز امکان استفاده رایگان از آن وجود دارد.

با Venngage از رقبای خود انتقام بگیرید

برای اینکه بتوانید داستان خود را به‌صورت بصری در اختیار سایر کاربران قرار دهید، می‌توانید از الگوهای منحصر به فرد این ابزار استفاده کنید. با انتخاب یک الگو و افزودن نمودار، متن یا تصاویر اینفوگرافیک خود را تولید و آن را شخصی سازی کنید. لوگو و خبرنامه یا نقشه‌ها و طرح‌های تجاری را نیز می‌توانید با استفاده از این ابزار ایجاد کنید.

Easelly به همین راحتی

اگر اهل استفاده از قابلیت‌های پیچیده نیستید با ایزیلی می‌توانید رویکردی ساده را انتخاب کنید و با کمک صدها هزار قالب مختلف موارد اضافی را که نیاز دارید، به مطالب خود بیفزایید. چنانچه از نسخه پولی استفاده کنید، می‌توانید از تیم طراحی کمک بگیرید یا حساب اجرایی اختصاصی برای خود داشته باشید.

کدام ابزار مناسب شما است؟

کدام ابزار مناسب شما است؟

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما به بهترین قدرتمندترین ابزارهای تولید محتوا اشاره کردیم. همان‌طور که می‌دانید محتوا می‌تواند به ‌صورت‌های مختلفی ساخته و انتشار یابد. از همین رو شناخت ابزارهای متنوع برای هرکدام از انواع محتواهای تصویری، ویدئویی، صوتی و متنی امری بسیار واجب و ضروری است. شما می‌توانید بسته به نیاز خود این نرم‌افزارها را دانلود کرده و از آنها استفاده کنید. همان‌طور که بارها در طول متن نیز اشاره شد برخی از این ابزار آنالیز محتوا و ساخت محتوا نیاز به آموزش دارند تا بتوانید بهره کافی را از آنها ببرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
4.7

دیدگاه شما