روش تعیین کیفیت متن از روی نمونه تولید محتوا
0 (0)

روش تعیین کیفیت متن از روی نمونه تولید محتوا

امروزه ارزش تولید محتوا و اهمیت آن در رونق و توسعه هر کسب‌وکار بر کسی پوشیده نیست. محتوا و به‌خصوص محتوای متنی می‌تواند باعث بالارفتن رتبه سایت شما در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل شده و همچنین میزان رضایت مخاطبان از کارتان را نیز بالا ببرد. درصورتی‌که شما می‌خواهید برای سایت خود محتوای تخصصی و حرفه‌ای تولید کنید بهتر است این کار را به شرکت‌های تولیدکننده محتوا بسپارید. اولین قدم برای ثبت سفارش درخواست یک نمونه تولید محتوا است.

ساخت نمونه محتوای دیجیتال

ساخت نمونه محتوای دیجیتال

شما باید درخواست کنید که شرکت یک نمونه محتوا با تعداد کلمات محدود و در حدود 1000 کلمه برای شما ارسال کند و با بررسی آن متوجه شوید که آیا کار این شرکت خوب است یا خیر. اما شاید شما تخصص کافی نداشته باشید که بتوانید کیفیت یک متن را از روی نمونه تولیدی تعیین کنید! اصلاً نگران نباشید؛ چراکه ما در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور از روی نمونه کار تولید محتوا به کیفیت آن پی برده و برای ثبت سفارش خود تصمیم‌گیری کنید. با ما تا انتها همراه باشید.

به رعایت املا و اصول نگارشی دقت کنید.

اولین و بدیهی‌ترین چیزی که در هر متن باید رعایت شود املا و اصول نگارشی است. املا یعنی اینکه هر کلمه با حروف صحیح و طبق رسم‌الخط آن زبان نوشته بشود پس اگر متوجه شدید که در متن کلمات با حروف اشتباهی نوشته شده‌اند احتمالاً آن نمونه کار کیفیت چندانی ندارد. وجود غلط املایی در نمونه محتوا می‌تواند چند علت داشته باشد. اول اینکه اگر فقط یک مورد بوده و تکرار نداشته باشد احتمالاً اشتباه تایپی است یا اینکه از سمت ویراستاری، این نمونه تولید محتوا به‌دقت بررسی نشده است.

از طرفی اما اگر متوجه شدید که تعداد غلط‌های املایی زیاد و پرتکرار است و یا یک کلمه چندین بار اشتباه نوشته شده احتمالاً ضعف نویسندگی بوده و بهتر است سفارش خود را به شرکت دیگری بسپارید. مجموعه‌های تولید محتوا مانند نردبون که به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنند تمامی غلط‌های املایی متن را پیش از ارسال برای مشتری رفع می‌کنند. همچنین به اصول نگارشی هم باید دقت زیادی داشته باشید.

تولیدمحتوای باکیفیت برای سایت

تولید محتوای باکیفیت برای سایت

 مهم‌ترین نکات نگارشی استفاده درست و به جا از نقطه، ویرگول، علامت تعجب و علامت پرسش است. درصورتی‌که این علائم درست و به جا قرار داده نشوند متن نامفهوم خواهد شد. بهتر است زمانی که از تیم تولید محتوا نمونه کار را دریافت کردید، یک‌بار به‌صورت روزنامه‌ای آن را بخوانید تا متوجه شوید که آیا با علائم نگارشی به‌سادگی متوجه متن شده‌اید یا خیر.

کیفیت متن و جمله‌بندی‌ها را بسنجید.

متنی که به‌عنوان محتوای وبلاگی یا فروشگاهی روی سایت قرار می‌گیرد باید جمله‌بندی اصولی و درستی داشته باشد. این جملات با جملاتی که ما به‌صورت روزانه در محاوراتمان به کار می‌بریم بسیار متفاوت هستند و نباید عامیانه نوشته شوند. جمله‌های موجود در نمونه تولید محتوا با فاعل شروع می‌شوند و در آنها قید، مفعول، صفت‌ها و… به کار می‌رود. در نهایت نیز جمله باید با فعل به آخر برسد که رعایت زمان و شخص آن اهمیت فراوانی دارد. همچنین بهتر است بدانید که برای جمع‌های غیر عاقل می‌توان از فعل مفرد بهره برد.

مورد بعدی در سنجش کیفیت جمله‌بندی بررسی طول جمله است. نویسنده محتوا باید بتواند جمله را با طولی بین یک تا یک و نیم خط به آخر برساند. هرچند مقادیر بیشتر از آن نیز در مواردی که هنوز مفهوم جمله کامل نشده قابل‌پذیرش است؛ اما به‌هیچ‌وجه نباید جمله‌های طولانی‌تر از 2 خط در نمونه ارسالی از شرکت تولید محتوا وجود داشته باشد. جمله‌های بسیار کوتاه و کوتاه‌تر از 0.7 خط (مثلاً به طول نصف خط) نیز قابل‌پذیرش نیستند و تکرار بی‌رویه آنها متن را بچگانه و نامفهوم می‌کند.

از دیگر نکات اساسی در بررسی متن به لحاظ جمله‌بندی این است که توجه داشته باشید که جمله‌های پشت‌سرهم حتماً با یکدیگر ارتباط معنایی داشته باشند. اینکه در یک پاراگراف چند جمله آورده شده باشند که هیچ‌کدام به هم ربطی نداشته باشند یکی دیگر از نشانه‌های ضعف نمونه تولید محتوا بوده و باید رفع شود. آخرین موردی که در بخش جمله‌بندی نیز باید برایتان اشاره کنیم طول هر پاراگراف بوده و مقدار ایده آن بین 2.5 الی 4.5 خط است. بهتر است هر 3 پاراگراف برای یک تیتر با موضوع یکسان آورده شود.

بررسی کیفیت جمله‌بندی در محتوا

بررسی کیفیت جمله‌بندی در محتوا

تحلیل و بررسی مقدمه و نتیجه نمونه محتوا

وقتی که از شرکت تولیدکننده محتوا، یک نمونه کار درخواست می‌کنید حتماً به مقدمه و نتیجه آن دقت لازم را داشته باشید. مقدمه از مهم‌ترین بخش‌های هر محتوا بوده و تأثیر زیادی روی سئو تکنیکال و سئوی محتوایی خواهد داشت. علاوه‌برآن باید توجه داشته باشید که زمانی که مخاطب مقاله سایت شما را باز می‌کند اول‌ازهمه مقدمه را مطالعه می‌کند. تولید محتوای حرفه‌ای به این صورت است که در اولین بند از مقدمه یک‌بار کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما آورده شود تا سئو بهبود پیدا کند.

همچنین طول مقدمه نیز باید متعادل باشد. برای هر 1000 کلمه مقاله باید حدود 100 کلمه یا یک بند نوشته شود، هرچند برای این مقدار تا 150 کلمه نیز قابل‌پذیرش است. نکته دیگر این است که حتماً در بخش اول متن باید به نکات جالب و اساسی محتوا اشاره شود تا خواننده به ادامه متن ترغیب شود. استفاده از مقدمه‌های بسیار کوتاه یا بسیار طولانی که حوصله مخاطب را سر ببرد نشانه ضعف نمونه محتوا است.

حال به بخش نتیجه‌گیری و نکات مربوط به آن می‌رسیم. نتیجه‌گیری باید خلاصه‌ای از همه اطلاعات موجود در متن باشد و باعث تثبیت اطلاعات در ذهن خواننده شود. بهتر است که در بخش نتیجه‌گیری اشاره ریزی به کسب‌وکار شما شده یا دعوت به انجام کار یا همان  CTA صورت بگیرد. اگر نمونه تولید محتوا را برای انتشار رپرتاژ می‌خواهید باید در نظر داشته باشید که حداقل نیمی از متن نتیجه باید در خصوص ویژگی‌های کسب‌وکار شما و دعوت مخاطب به برقرار ارتباط یا خرید از محصولات باشد.

تهیه متن با مقدمه و نتیجه اصولی

تهیه متن با مقدمه و نتیجه اصولی

ارزیابی متن و کیفیت ایده

اصلی‌ترین قسمت مقاله بدنه آن یا متن اصلی بوده که از چند تیتر و تعدادی پاراگراف به وجود می‌آید. دقت کنید که حتماً درون متن از تیترهای جذابی استفاده شود که مخاطب را به خواندن ادامه متن مشتاق کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که متن علاوه بر گیرایی و خوانایی حتماً ارزشمند نیز باشد. در آن به‌جای حشو اطلاعاتی با موارد بی‌ارزش به نیازهای مخاطب اشاره شده باشد. از دیگر موارد مرتبط با متن اصلی در نمونه محتوا دقت در عدم وجود کپی است.

اگر نویسنده متن را از جای دیگری کپی کرده باشد قطعاً به سایت شما آسیب وارد خواهد کرد و سبب مسدود شدن آن خواهد شد. از دیگر موارد مهم مرتبط با متن اصلی بررسی کیفیت ایده آن بوده چرا که یافتن ایده تولید محتوا یکی از کارهای مهمی بوده که به عهده شرکت تولیدکننده محتوا است. محتوای شما باید علاوه‌برآن که یونیک و غیرتکراری و عاری از هرگونه کپی باشد، در برگیرنده ایده‌های نوین و البته محتوی کلمات پر جست‌وجو و نزدیک به نیاز مخاطب باشد.

متن باکیفیت به‌سادگی درک می‌شود و برای مخاطب حاوی اطلاعات و نکات ارزشمندی است. همچنین این را در نظر داشته باشید که موتور جست‌وجوی گوگل می‌تواند تقدم‌وتأخر انتشار مطالب را متوجه شود! پس اگر متن کپی به همراه محتوای شما روی سایت قرار بگیرد آن را با نمونه‌های قدیمی‌تر روی بقیه سایت‌ها مقایسه کرده و در نهایت به شما امتیاز کمتری می‌دهد.

ارائه اطلاعات مفید در مقاله

ارائه اطلاعات مفید در مقاله

چک کردن سئو محتوایی در نمونه کار

آخرین موردی که در این مقاله می‌خواهیم به آن اشاره کنیم و البته قدری هم تخصصی است، بررسی سئو محتوایی در نمونه تولید شده است. کلمه کلیدی که متن شما دررابطه‌با آن نوشته خواهد شد باید به‌صورت یکنواخت و در تعداد معینی در سطح نمونه تولید محتوا پراکنده شده باشد. همچنین باید تیترهای شما بولد و بزرگ‌تر از متن شود تا گوگل راحت‌تر بتواند اطلاعات موجود در مقاله را برای مخاطبان نشان بدهد. از دیگر نکات سئویی می‌توان به درج کردن تصاویر مرتبط و باکیفیت در نمونه محتوا اشاره کرد.

بررسی هزینه‌های مربوط به دریافت نمونه کار محتوا

حال که شما تقریباً با همه ملاک‌های تعیین‌کننده ارزش و کیفیت نمونه کار تولید محتوا آشنا شده‌اید باید درمورد هزینه‌های مربوط به آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده محتوا برای شما نمونه کار اختصاصی تولید می‌کنند و ممکن است بابت آن از شما هزینه دریافت کنند. گاهی هم این هزینه را نمی‌گیرند یا روی سایت تعدادی نمونه از پیش نوشته شده درج می‌کنند که می‌توانید آنها را ببینید.

درصورتی‌که شما می‌خواهید حتماً محتوای خیلی خوبی روی سایت خود درج کنید تا علاوه بر گرفتن رتبه و بهبود سئو درآمدتان نیز بیشتر شود می‌توانید به سایت تولید محتوا نردبون مراجعه کنید. این مجموعه با بهره‌مندی از بهترین نویسندگان و ویراستاران به شما کمک می‌کند تا با تدوین استراتژی سئوی موفقیت‌آمیز به همه اهداف خود برسید.

عکس باکیفیت برای بهبود سئو

عکس باکیفیت برای بهبود سئو

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما به تعدادی از مهم‌ترین مواردی که کمک می‌کند تا بتوانید یک نمونه تولید محتوا را ارزیابی کرده و کیفیت آن را تعیین کنید بیان کردیم. شما متوجه شدید که در متن باید همه کلمات به شکل صحیح نوشته شوند. علامت‌های نگارشی برای بهبود خوانایی در جای درست به کار روند. همچنین جمله‌بندی باید اصولی نوشته شده و این مورد در تمام بخش‌ها باید رعایت شود. در کنار این موارد به اهمیت مقدمه، بدنه و نتیجه و ارزش اطلاعات به همراه رعایت سئو محتوایی اشاره کنیم.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما