مزایای استفاده از قالب وردپرس و معرفی بهترین پوسته‌ها
0 (0)

مزایای استفاده از قالب وردپرس و معرفی بهترین پوسته‌ها

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای طراحی یک وب‌سایت است. وجود افزونه‌ها و هم چنین انواع قالب وردپرس، باعث شده که طراحی یک وب‌سایت با ظاهری مناسب و ویژگی‌های کاربردی در زمان کوتاهی انجام شود و کارایی بالایی نیز داشته باشد.

اگر قصد طراحی سایت با وردپرس را دارید، باید با انواع قالب‌ها و همچنین ویژگی‌های آنها آشنا بوده تا بتوانید بهترین قالب متناسب با نیازهای خود را انتخاب کرده و وب‌سایت موردنظر خود را راه‌اندازی کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع پوسته‌های وردپرس، مزایای استفاده از آنها و هم چنین معرفی بهترین قالب‌های وردپرس بپردازیم. تا انتها با همراه باشید.

بررسی قالب وردپرس و انواع دسته‌بندی‌های آن

برای آشنایی با انواع قالب‌های وردپرس، در ابتدا باید به شکلی دقیق، با پوسته و ویژگی‌های آن آشنا باشیم. قالب وردپرس، تم و پوسته وب‌سایت را تشکیل می‌دهد که با استفاده از آن، می‌توان ظاهر یک سایت را مدیریت کرد. با استفاده از پوسته، به‌راحتی می‌توانید بخش‌های مختلفی به سایت خود اضافه کرده، تایپوگرافی آن را تغییر داده، از رنگ‌ها و طرح‌بندی‌های مختلفی استفاده کنید و به‌طورکلی، امکان شخصی‌سازی سایت خود را داشته باشید.

قالب‌های وردپرس باتوجه‌به نیازهای مختلف، در انواع دسته‌بندی‌ها طراحی می‌شوند. به‌عنوان‌مثال قالب فروشگاهی، تفاوت‌های زیادی با قالب شخصی یا رزومه دارد؛ به همین دلیل هنگام انتخاب یک قالب مناسب، باید توجه زیادی به دسته‌بندی آن داشته باشید.

بررسی قالب وردپرس و انواع دسته‌بندی آن

بررسی قالب وردپرس و انواع دسته‌بندی آن

دسته‌بندی انواع قالب وردپرس

قالب‌های وردپرس به‌طورکلی در دسته‌بندی‌های چندمنظوره، فروشگاهی، شرکتی، شخصی و رزومه، دانلودی و خبری تقسیم می‌شوند. قالب‌های فروشگاهی مناسب برای انواع فروشگاه‌های اینترنتی ساخته می‌شوند و ویژگی‌های زیادی در معرفی و ایجاد محصول و به‌طورکلی، مدیریت یک فروشگاه اینترنتی را دارند.

قالب‌ شرکتی، برای معرفی خدمات و فعالیت‌های انواع شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف طراحی می‌شوند. در این قالب‌ها صفحه‌های نمونه کار، پروژه‌ها، تماس با ما و معرفی خدمات، از اهمیت بالایی برخوردارند. این موارد می‌توانند وجه اشتراک قالب‌های شرکتی و قالب‌های رزومه باشند. با این تفاوت که قالب‌های شخصی و یا رزومه، مختص یک شخص طراحی می‌شوند و امکان مشاهده رزومه و مهارت‌های مختلف در آن امکان‌پذیر است.

قالب‌های دانلودی نیز نوعی از قالب‌های فروشگاهی هستند که به‌جای محصولات فیزیکی، محصولات دانلودی را به کاربران ارائه می‌دهند. قالب‌های دانلود فیلم و آهنگ، دوره‌های مختلف آموزشی و … جزو این دسته از قالب‌ها قرار می‌گیرند.

دسته دیگر از انواع قالب وردپرس، مربوط به قالب‌های خبری است. این قالب‌ها دارای صفحات زیادی برای انتشار اخبار گوناگون هستند و بخش ارسال نظرات در آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. صفحه اول قالب‌های خبری، دارای بخش‌های مختلفی است که دسته‌بندی انواع خبر و لیست جدیدترین اخبار در هر حوزه در آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

قالب‌های چندمنظوره نیز از دیگر انواع دسته‌بندی قالب‌ها هستند که از ویژگی‌های بیشتر و کامل‌تری نسبت به دسته‌های دیگر برخوردارند. این قالب‌ها برای راه‌اندازی انواع وب‌سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، شخصی، آموزش دوره‌های آنلاین و … مناسب بوده و دارای تم‌ها و صفحات ازپیش‌ساخته شده زیادی هستند.

طراحی سایت‌های مختلف با استفاده از قالب وردپرس

طراحی سایت‌های مختلف با استفاده از قالب وردپرس

 مزایای استفاده از قالب وردپرس

طراحی سایت با وردپرس و استفاده از پوسته‌های مختلف، مزایای زیادی خواهد داشت. با استفاده از قالب‌ها می‌توانید بدون هیچ‌گونه دانش برنامه‌نویسی و تنها در صورت آشنایی با بخش‌های مختلف تنظیمات قالب، به‌راحتی انواع سایت را راه‌اندازی کرده و آنها را مدیریت کنید. در ادامه به بررسی برخی از بهترین مزایای استفاده از قالب وردپرس می‌پردازیم.

    • نصب ساده و راحت

    • طراحی سایت با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی، نیازمند تخصص بالا و صرف زمان نسبتاً زیادی خواهد بود، اما راه‌اندازی یک وب‌سایت با وردپرس و استفاده از قالب، به‌راحتی و تنها در چند دقیقه امکان‌پذیر است. بیشتر قالب‌های وردپرس که در فروشگاه‌های اینترنتی عرضه شده‌اند، دارای نصب ساده بوده و تنها با چند کلیک روی وب‌سایت پیاده‌سازی می‌شوند.
    • سازگاری با انواع صفحه‌نمایش

    • طراحی قالب وردپرس، به‌گونه‌ای انجام می‌شود که با تمام نمایشگرها سازگاری داشته باشد. این قابلیت که ریسپانسیو بودن نام دارد، باعث می‌شود که وب‌سایت طراحی شده در انواع نمایشگرهای دسکتاپ، موبایل و تبلت، به‌صورت مناسب نمایش داده شود و کاربر در صورت ورود به سایت با دستگاه‌های مختلف، با مشکلات ظاهری مواجه نشود.
    • بهینه‌سازی‌شده با سئو

    • بیشتر قالب‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای طراحی می‌شوند، با سئو بهینه‌سازی‌ شده‌اند و افزونه‌های کاربردی این زمینه را همراه خود، روی وب‌سایت وردپرسی نصب خواهند کرد. از طرفی کدنویسی بهینه و حرفه‌ای آنها باعث می‌شود خزنده‌های گوگل به‌راحتی به ایندکس صفحات بپردازند و این موضوع، باعث بهترشدن رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد شد.
  • آپدیت و به‌روزرسانی مداوم

  • درصورتی‌که انواع قالب وردپرس را از وب‌سایت‌های معتبر دانلود و خریداری کنید، می‌توانید از به‌روزرسانی‌ها و آپدیت منظم آنها بهره‌مند شوید. این به‌روزرسانی‌ها شامل اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید و کاربردی‌تر به قالب و یا رفع مشکلات گزارش داده شده می‌شوند و باعث بهبود کارایی سایت خواهند شد. از طرفی با برخورداری از پشتیبانی قالب، می‌توانید مشکلاتی که هنگام کار با سایت به وجود می‌آید را سریعاً برطرف کنید.
  • متن‌باز بودن

  • از دیگر مزایای قالب‌های وردپرس، متن‌باز (open source) بودن آنهاست. درصورتی‌که با زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید کدهای قالب را مطابق با سلیقه خود تغییر داده و یا با استفاده از قابلیت افزودن CSS سفارشی، بخش‌های مختلف ظاهر قالب را به‌صورت تخصصی‌تر تغییر دهید.

بخش css سفارشی در قالب‌های وردپرس

بخش css سفارشی در قالب‌های وردپرس

لیست بهترین قالب‌های وردپرس

برای انتخاب قالب وردپرس و نصب و راه‌اندازی آن، باید با برخی از بهترین و بهینه‌ترین قالب‌ها آشنایی داشته باشید. عوامل زیادی در انتخاب یک قالب مناسب وجود دارند که شامل طراحی جذاب، سرعت بالا، بهینه شده با سئو، به‌روزرسانی‌های مداوم، سازگاری با انواع افزونه وردپرس، امکان سفارشی‌سازی بالا و … می‌شوند. در ادامه قصد داریم چند مورد از قالب‌های وردپرس که بهترین گزینه برای استفاده هستند را معرفی کنیم.

قالب وردپرس وودمارت

اولین قالب وردپرس که در این لیست معرفی خواهیم کرد، قالب وودمارت است. قالب Woodmart جزو بهترین و کامل‌ترین قالب‌های چندمنظوره وردپرس است که به دلیل کدنویسی بهینه، سرعت بالا و هم چنین تنوع در دموهای ازپیش‌ساخته شده، دانلود بالایی توسط کاربران داشته است.

در این قالب بیش از 76 وب‌سایت و دمو ازپیش‌ساخته طراحی شده که انواع کسب‌وکارها می‌توانند از آنها برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کنند. قابلیت سفارشی‌سازی بالا به‌صورت آسان، از دیگر امکانات این قالب به شمار می‌رود.

قالب وودمارت، از بهترین قالب‌های وردپرس

قالب وودمارت، از بهترین قالب‌های وردپرس

قالب Uncode

یکی از قالب‌های خلاقانه و جذابی که برای وردپرس می‌توانید استفاده کنید، قالب Uncode است. دموهای این قالب با خلاقیت بسیار بالایی طراحی شده و برای استفاده در انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، وبلاگی و … مناسب هستند.

این قالب چندمنظوره ویژگی سفارشی‌سازی کامل را داشته و می‌توان مدیریت کاملی روی بخش‌های مختلف آن داشت. تعداد فروش قالب وردپرس وودمارت تا کنون بیش از 90 هزار مورد بوده که نشان از محبوبیت بالای آن دارد.

قالب Flatsome

قالب دیگری که در این لیست قصد معرفی آن را داریم، قالب فلت سام است. این پوسته برای انواع وب‌سایت‌های شرکتی و فروشگاهی مناسب بوده و طراحی ساده با واکنش گرایی بسیار بالایی دارد. بخش‌های UX Blocks و UX Builder این قالب، برای ساخت و ایجاد انواع صفحات، هدر و فوتر سایت، مناسب بوده و باعث شده است که از این قالب به‌عنوان یک صفحه ساز حرفه‌ای نیز بتوان استفاده کرد.

قالب وردپرس Astra

باتوجه‌به مطالعات وب‌سایت hubspot، سریع‌ترین قالب وردپرس، Astra نام دارد. زمان بارگذاری سایتی که با استفاده از این قالب طراحی شده است توسط وب‌سایت WebPageTest، 60 میلی‌ثانیه اندازه‌گیری شده که نشان از سرعت بالای  آن دارد. دلیل سرعت شگفت‌انگیز این قالب نیز، عدم استفاده از جی کوئری در کدنویسی آن است. ویژگی‌های نمایشی این قالب تماماً با جاوا اسکریپت نوشته شده و برای لود شدن صفحات آن، تنها به کمتر از 50 کیلوبایت حجم نیاز خواهد بود.

قالب وردپرس وودمارت سازگاری کامل با تمام افزونه‌ها و صفحه سازهای مختلف را داشته و دارای عملکردی سوپر حرفه‌ای است؛ بنابراین اگر سرعت بارگذاری وب‌سایت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد می‌کنیم از این قالب وردپرسی استفاده کنید.

قالب آسترا، سریع‌ترین قالب وردپرس

قالب آسترا، سریع‌ترین قالب وردپرس

نکات مهم در انتخاب و خرید قالب وردپرس

هنگام انتخاب و دانلود قالب وردپرس، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا امنیت سایت به خطر نیفتد. نکته اول خرید قالب از یک مرجع معتبر است. دانلود انواع قالب رایگان وردپرس در بخش دایرکتوری این CMS موجود است که برای تست می‌توانید از آنها استفاده کنید.

درصورتی‌که قصد خرید نسخه حرفه‌ای قالب را داشتید، سعی کنید از قالب‌های نال شده به‌هیچ‌عنوان استفاده نکرده و تنها از سایت‌های معتبر، به‌صورت قانونی خرید خود را انجام دهید. کدهای قالب‌های حرفه‌ای که به‌صورت رایگان عرضه می‌شوند، با دست‌کاری و تغییرات نامناسب زیادی مواجه شده‌اند که می‌تواند مشکلات مختلفی برای انواع سایت به وجود آورد.

نکته دیگر، توجه به دسته‌بندی قالب است. قبل از خرید انواع قالب، می‌توانید با جستجوی آن در سایت themeforest، پیش‌نمایش قالب را مشاهده کرده و پس از اطمینان از ظاهر و بخش‌های مختلف، آن را خریداری کنید.

کاهش امنیت سایت با استفاده از قالب‌های نال شده

کاهش امنیت سایت با استفاده از قالب‌های نال شده

جمع‌بندی

طراحی سایت با استفاده از قالب وردپرس، در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و قالب‌های متنوعی برای انواع وب‌سایت‌ها، طراحی شده‌اند. استفاده از این قالب‌ها علاوه بر نصب و راه‌اندازی سریع، می‌تواند مزایای مختلف دیگری داشته باشد که در این مقاله به آنها بررسی شد. هم چنین بررسی انواع دسته‌بندی قالب‌ها، نکات مهم در انتخاب و خرید و معرفی بهترین و سریع‌ترین قالب‌های وردپرس، از دیگر مواردی بود که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته شد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما