همه چیز درباره سرچ کنسول
0 (0)

همه چیز درباره سرچ کنسول

اگر فعالیت خود را در بستر اینترنت به‌تازگی آغاز کرده‌اید، پس حتماً نام گوگل سرچ کنسول را شنیده‌اید. این سرویس رایگان به کاربران گوگل کمک می‌کند تا سایت خود را در نتایج جستجو گوگل بررسی کنند؛ ازاین‌رو این ابزار قدرتمند یکی از برترین ابزارهای سئو محسوب می‌شود که می‌توان به‌سادگی از داده‌های آن در جهت ارتقا سایت استفاده کرد.

هرکسی که یک وبسایت دارد، چه برای اهداف تجاری و چه برای اهداف غیرتجاری می‌تواند از سرچ کنسول به‌راحتی بهره‌ ببرد. فراموش نکنید حتی اگر شما به‌عنوان مالک حقیقی یک وب‌سایت از این ابزار استفاده نمی‌کنید بازهم باید از چگونگی عملکرد آن آگاه باشید. اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از این سرویس کاملاً رایگان و کارآمد هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا آموزش سرچ کنسول را به‌سادگی فرا بگیرید.

تحلیل ابزارهای گوگل در گوگل آنالیتیکس

تحلیل ابزارهای گوگل در گوگل آنالیتیکس

نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول

بله! ثبت سایت در سرچ کنسول و استفاده از خدمات این ابزار پراهمیت رایگان است. شما به‌سادگی می‌توانید از آن در جهت بهره‌وری سایت خود استفاده کنید. اما فراموش نکنید برای کار با گوگل سرچ کنسول بایستی دو مرحله مهم ثبت سایت و تأیید هویت را با موفقیت پشت سر بگذارید.

برای اتصال سایت خود به کنسول جستجو گوگل ابتدا باید وارد آن شوید، و بر روی گزینه Add Property کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید آدرس اینترنتی خود را در بخش  Domain field وارد کنید. سپس برای آنکه گوگل بتواند از مالکیت شما بر سایت وارد شده اطمینان پیدا کند، باید کد تأییدیه گوگل را دریافت کرده و در پنجره باز شده وارد کنید.

این کد تأیید را از طریق روش‌های مختلفی می‌توانید به دست آورد، اما مهم‌ترین و پرکاربردترین آن، بارگذاری فایل HTML در سایتتان است. البته این روش برای سایت‌های وردپرسی به‌راحتی قابل‌استفاده است. در غیر این صورت می‌توانید از پشتیبان سایت خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

درست بعدازاین مرحله باید مجدداً به پنل سرچ کنسول خود بازگشته و بر روی دکمه Verify را کلیک کنید. درصورتی‌که همه مراحل را دقیق و درست انجام داده باشید و مشکلی نباشد، از همین لحظه قادر هستید اطلاعات و داده‌های مختص به آمار سایتتان را به دست آورده و تحلیل کنید. پلتفرم نردبون با دارابودن سوابق درخشان در حوزه سئو قادر است پشتیبانی سایت شما را با بالاترین بازده انجام دهد. برای این کار با مسئولان پلتفرم نردبون در تماس باشید.

محبوبیت کنسول جستجو در بین کاربران گوگل

محبوبیت کنسول جستجو در بین کاربران گوگل

استفاده از سرچ کنسول و 7 مزیت آن

بد نیست یک‌بار دیگر یادآوری کنیم که ابزار رایگان و مفید کنسول جستجو به عملکرد مفید وب‌سایت شما کمک بزرگی خواهد کرد. شاید جالب باشد که بدانید کنسول جستجوی گوگل در سال‌های گذشته به‌عنوان ابزاری برای وب‌مستر گوگل شناخته می‌شد. اکنون برای درک بهتر هفت مزیت استفاده از این ابزار مؤثر در سئو تکنیکال وب به خواندن این مقاله ادامه دهید.

1. بهبود ظاهر جستجوی وب‌سایت

استفاده از سرچ کنسول گوگل برای بهبود یافتن ظاهر جستجوی وب‌سایت شما، کلید موفقیت در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. سرچ کنسول قادر خواهد بود، شکل ظاهری صفحات وب‌سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، همان‌طوری که دیده می‌شود، به شما نشان دهد.

وقتی صاحب یک وب‌سایت هستید، بسیار مهم است که بدانید صفحات سایت شما در صفحه جستجوی استاندارد، در مقابل مخاطبان چگونه به نظر می‌رسند. زمانی که بر روی ظاهر جستجوی سایتتان کار می‌کنید، قادر خواهید بود با استفاده از این ابزار نتایج موردنظر را به‌خوبی ارزیابی کنید.

مطمئن باشید که عناوین، URL، توضیحات متا، پیوندهای سایت و موارد دیگر همگی صحیح و درست هستند. این شرایط باعث می‌شود، به‌عنوان صاحب وب‌سایت بتوانید، نتایج را همان‌طور که سایر بازدیدکنندگان بالقوه در صفحه نتایج موتور جستجو می‌بینند، مشاهده کنید.

تلاش برای بهبود سئو با کنسول جستجوی گوگل

تلاش برای بهبود سئو با کنسول جستجوی گوگل

    • 2. بهبودهای HTML

    • از سرچ کنسول برای بهبود بخشیدن به  HTML خود استفاده کنید. درصورتی‌که فراموش کرده‌اید که توضیحات متا را به صفحه وب خود اضافه کنید، اکنون قادر خواهید بود، آن را بیفزایید و با کلمات کلیدی مناسب بهینه‌سازی کنید. باتوجه‌به این نکته که صفحات سایت شما باید طبق اصول، بر اساس تگ عنوان مناسبی تنظیم شوند می‌توانید تنها با یک تگ عنوان H1 آن را در صفحه خود مشخص کنید.
    • 3. افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک

    • اگر از گوگل سرچ کنسول استفاده می‌کنید، روشن است که به افزایش ترافیک وب‌سایت خود علاقه دارید. بخش عظیمی از این ابزار رایگان به ترافیک جستجو می‌پردازد. این بخش از ابزار سرچ کنسول حاوی گزارش‌های مفیدی در خصوص نحوه دسترسی کاربران به وب‌سایت شما از طریق نتایج جستجوی ارگانیک گوگل است. اگر تصور می‌کنید به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، سعی کنید به گزارش‌های سرویس گوگل آنالیتیکس هم نگاهی بیندازید. با بهره‌وری از این دو ابزار رایگان، شما درک قدرتمندی از عملکرد کلی وب‌سایت خود خواهید یافت.
    • 4. نظارت بر گزارش‌های پیوند

    • سرچ کنسول همچنین می‌تواند جزئیات پیوندهای وب‌سایت شما را نشان دهد، جزئیاتی چون متن لنگر استفاده شده و صفحات وب‌سایت‌هایی که بیشترین پیوند را داشته اند. اگر روی استراتژی ساخت لینک تمرکز می‌کنید، بد نیست بدانید لینک بیلدینگ عنصری در استراتژی سئو تکنیکال است که در آن باید بر افزایش پیوندها به وب‌سایت خود از سایر منابع باکیفیت تمرکز کنید.
    • وقتی از وب‌سایت‌های باکیفیت به سایت خود پیوند می‌دهید، یک سیگنال به گوگل ارسال می‌شود که سایت شما دارای محتوای مفید و ارزشمندی است. افزایش لینک‌های داخلی و خارجی در سایت شما یک روش بسیار عالی برای بهبود یافتن رتبه سئو شما است.

ارائه ابزارهای مبتنی بر گوگل در ارتقا سئو سایت

ارائه ابزارهای مبتنی بر گوگل در ارتقا سئو سایت

5. درک فهرست گوگل

اگر کنجکاو شدید بدانید، چند صفحه توسط گوگل ایندکس می‌شوند، بهتر است بدانید سرچ کنسول می‌تواند در این زمینه برای شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد. از این ابزار برای ردیابی تعداد صفحات وب‌سایت خود که در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند استفاده کنید. همچنین قادر خواهید بود، از کنسول سرچ گوگل در جهت نظارت بر URLهایی که تمایلی ندارید، ایندکس شوند استفاده کنید.

اطلاعات گزارش Google Index را بگیرید و URL های ناخواسته را از فهرست شدن حذف کنید یا روی افزودن URLهای فهرست نشده به Google کار کنید. این گزارش همچنین کلمات کلیدی محتوا و منابع مسدود شده را به شما نشان می‌دهد. این اطلاعات به افزایش استفاده از کلمه کلیدی خاص و همچنین رفع منابع مسدود شده ناخواسته در وب‌سایت شما کمک می‌کند.

6. خزیدن وب‌سایت شما

تاکنون در مورد خزیدن وب‌سایت چیزی شنیده‌اید؟ خزیدن یک وب‌سایت یکی از عملکردهای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. خزنده به رباتی گفته می‌شود که قادر است، محتوای آنلاین را در کل بستر اینترنت نمایه کند. به‌این‌ترتیب اطلاعات به‌وسیله موتورهای جستجو پیدا می‌شود.

خزیدن چیزهای زیادی را در مورد وب‌سایت شما مشخص می‌کند. مطمئن باشید که آمار خزیدن سایت خود را دارید. شما می‌توانید هرگونه خطای خزیدن را از طریق کنسول جستجوی Google برطرف کنید. حتی می‌توانید اطلاعات خود را در اینجا وارد کنید تا به گوگل کمک کنید تا قسمت‌هایی از وب‌سایت شما، مانند پارامترهای URL  شما را بهتر درک کند.

استفاده از نسخه موبایلی وب‌سایت با ابزار محبوب کنسول جستجو

استفاده از نسخه موبایلی وب‌سایت با ابزار محبوب کنسول جستجو

7. دریافت پیام‌های وب‌سایت

تصور کنید زمانی که وب‌سایت شما دچار مسئله‌ای می‌شود، گوگل بتواند به شما خبر دهد. به نظر شما این امکان چقدر واقعی است؟ در حقیقت با استفاده از سرچ کنسول جمله بالا واقعی است. وقتی صفحات شما به‌درستی لود نمی‌شوند، یا وجود برخی از خطرات امنیتی در وب‌سایت شما به نظر برسد، این پلتفرم برای شما پیامی مبنی بر اعلام وضعیت ارسال می‌کند.

مقایسه سرچ کنسول گوگل با نسخه قدیمی

سرچ کنسول امروزه دچار تغییراتی شده است و با نسخه قدیمی آن کمی متفاوت است. کنسول جستجوی جدید گوگل نسبت به ورژنی که در سال‌های گذشته قابل‌استفاده مالکان سایت‌ها قرار می‌گرفت در معرض  تغییرات عمده‌ای قرار گرفته است که در اینجا به شرح این تغییرات خواهیم پرداخت.

بدیهی است با ظهور نسخه جدید تمامی ابزارهای کنسول پیشرفته‌تر شدند و با استفاده از آن می‌توان با سهولت بیشتری روی نسخه موبایلی وب‌سایت فعالیت کرد. کنسول جستجو جدید اطلاعات لازم در خصوص سایت را نیز به طور کامل‌تری به مالک حقیقی سایت ارائه می‌دهد. برای مثال با استفاده از این نسخه جدید شما قادر هستید اطلاعاتی مانند Index coverage، Canonical URL، mobile usability  را به‌راحتی در اختیار داشته باشید. همچنین با استفاده از آن می‌توان تمامی ایرادات را مشاهده کرد و در صدد رفع آن‌ها بر آمد.

 کنسول جستجوی جدید که امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرد، اطلاعات سایت را تا حدود 16 ماه به شما نشان خواهد داد. اما در گذشته امکان دیدن اطلاعات در این بازه زمانی وجود نداشت و در مدت‌زمان بسیار کمتری اطلاعات مرتبط با سایت قابل‌دسترسی بودند.

لذت‌بخش بودن استفاده از ابزارهای گوگل

لذت‌بخش بودن استفاده از ابزارهای گوگل

کلام پایانی

با خواندن مطالب بالا متوجه خواهید شد که این ابزار کارآمد، برای هر کسب‌وکار و وبسایتی که بر بستر اینترنت مهیا شده است، همان‌طور که بارها در خلال مقاله اشاره کردیم، لازم و ضروری است. پس سعی کنید همین امروز آموزش سرچ کنسول را یاد بگیرید. اطمینان داشته باشید یادگیری چنین ابزاری برای شما یک گام مثبت به شمار خواهد آمد.

در این مقاله تلاش کردیم درباره سرچ کنسول اطلاعات مهمی را در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم. واضح است در ابتدای راه، سپری کردن مراحل بهره‌وری از این ابزار مهم، در جهت ارتقا سایت تجاری شما، می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد. نگران نباشید و با کارشناسان سئو در مؤسسه نردبون تماس بگیرید. کارشناسان زبده ما با استفاده از مباحث اساسی سرچ کنسول در سئو قادر هستند ابعادی از پیشرفت سایت را به شما نشان دهند که شگفت‌زده شوید. برای شروع همین امروز با نردبون تماس بگیرید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما