چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم؟ راز ساخت لینک طبیعی چیست؟
0 (0)

چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم؟ راز ساخت لینک طبیعی چیست؟

حتماً شما هم تابه‌حال برایتان پیش ‌آمده است که از یک سایت یا یک لینک به سایت دیگری پریده باشید یا از یک صفحه در سایت شروع کرده باشید و وقتی به خودتان آمده‌اید دیده‌اید ساعت‌ها است که در سایت مشغول گشت‌وگذار هستید. این ترفندی است که لینک سازی برایتان تدارک دیده است تا بی‌آنکه بخواهید ترافیک یک سایت را افزایش دهید.

لینک بیلدینگ در وقع یکی از تکنیک‌هایی است که به کمک آن می‌توانید سئوی سایت خود را افزایش دهید یا به عبارت ساده‌تر سایت خود را به نحوی تنظیم کنید که گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری شما را به‌سرعت پیدا کند. این پیوندها اصلی‌ترین راهی است که به الگوریتم گوگل کمک می‌کنند تا بتواند ارتباطات یک صفحه سایت را با دیگر صفحات زیر نظر بگیرند. گوگل اغلب از صفحات منزوی به‌عنوان صفحات جذاب یاد نمی‌کند. برای همین این ترفند نیز می‌تواند برایش دلگرم‌کننده باشد.

عقیده‌ای که گوگل درباره لینک‌سازی دارد

به عقیده گوگل، زمانی که در یک سایت تعداد بسیار زیادی لینک وجود داشته باشد، یعنی محتوایی که در اختیار کاربران قرار داده است هم به همان اندازه جالب‌توجه است. چه خارجی و چه داخلی، هر پیوندی می‌تواند برای گوگل مهم باشد. با این کار راه را برای تیم خزندگان گوگل هموار می‌کنید و رتبه خود را ارتقا می‌دهید؛ اما اگر محتوایی بدون هیچ لینکی رها شود، باید فراموشش کنید. گوگل سرپرستی محتوای یتیم را بر عهده نخواهد گرفت.

بک لینک ها شامل لینک خارجی و داخلی

بک‌لینک‌ها شامل لینک خارجی و داخلی می‌شوند

از ما بپرسید چرا داخلی‌ها مهم‌اند؟

حتماً به‌خوبی می‌دانید که پیوندهای داخلی و خارجی یکسان نیستند. داخلی‌ها مانند تورلیدر‌هایی هستند که شما را از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر سایت هدایت می‌کنند؛ اما لینک‌ خارجی اغلب مانند آژانس‌های مسافرتی، شما را به سرزمین و سایت دیگری می‌برد. اغلب وب‌مسترها ترجیح می‌دهند از لینک سازی خارجی استفاده کنند و کمتر به این پیوندهای داخلی اهمیت می‌دهند. همین، نقطه عطف اشتباهات آنان را می‌سازد.

اگر شما بتوانید روی این پیوندهای درونی تمرکز بیشتری کنید، در واقع از گرفتار شدن در این دام‌ها اجتناب کرده‌اید. مهم‌تر از آن با یک استراتژی قوی توانسته‌اید برای سایت خود لینک دهی قوی و درستی ایجاد کنید. این لینک‌های داخلی با اینکه شما را درون خود سایت می‌گردانند، اما به‌اندازه لینک‌های خارجی برای سئوی سایت شما مفید هستند. این اهمیت آن‌ها تنها مطلبی نیست که باید بدانید. مهم‌تر از آن این است که بدانید چگونه باید این لینک‌ها را بسازید و از وجودشان بهره‌مند شوید.

تقویت سئو با لینک های داخلی

لینک‌های داخلی سئو را تقویت می‌کنند

بیایید لینک‌های داخلی خود را تقویت کنید

برای این‌که لینک سازی داخلی شما بتواند دل الگوریتم گوگل ما را ببرد، باید بتوانید آن را با ترفندهای خاصی تقویت کنید. تنها این شیوه است که می‌تواند شما را به آنچه در سر می‌پرورانید به‌سادگی برساند.

اطمینان از بهینه بودن متن لنگر

اول از بهینه بودن متن لنگر مطمئن شوید

قبل از هر کار، متن لنگرتان باید دلربا باشد

وقتی تصمیم دارید لینک‌های خود را داخلی کنید، باید اول ببینید متن لنگر یا همان متنی که قرار است به آنجا برسید، بهینه‌سازی‌شده است یا خیر. در غیر این صورت، ارزش این لینک تنها به‌اندازه همان یک جمله است. در واقع می‌توان به عبارت ساده‌تر گفت که اصلاً ارزش خاصی ندارد.

بهترین محتوای لنگر در واقع محتوایی است که به‌درستی چکش‌کاری سئو به تنش خورده شده باشد. درصورتی‌که صفحه سایت شما که لینک در آن جای گرفته قرار است رتبه بالایی داشته و برای کلمه کلیدی خاصی سئو شده باشد، لازم است تا حتماً کل متن لنگر یا بخشی از آن برای این همین کلمه کلیدی سئو شده باشد. با این روش بیشتر با گوگل ارتباط برقرار می‌کنید

استراتژی خاصی به نام dofollow/nofollow

اگر تصمیم دارید تا رتبه را به دست آورید، dofollow بودن پیوند شما، غیرقابل‌انکار است. این نوع از استراتژی دستورالعملی است که ربات‌های جستجوگر به خزندگان گوگل می‌دهند و به آن‌ها اعلام می‌کنند که آیا می‌توانند پیوندهای این صفحه را بررسی کنند یا بهتر است خود را خسته نکنند.

اما nofollowها بیشتر از آن دست برچسب‌هایی هستند که خیلی در رتبه‌بندی اثر ندارند. برخی صفحات مانند صفحه‌ای که فقط در آن نوشته شده متشکرم یا مواردی ازاین‌دست، اغلب این نوع لینک هستند؛ در نتیجه خیلی برای گوگل مهم نیستند. رتبه خود را باید با dofollowها ارتقا دهید.

ارتقا رتبه سایت با کمک لینک سازی

با کمک لینک سازی ارتقا به رتبه سایت خود بدهید

پست قدیم‌ها را دوباره از صندوق درآورید

این دیگر تقریباً یک قانون است که پست‌های جدیدی که منتشر می‌شوند نباید بدون لینک سازی به دست مخاطب برسد. بهتر است پست‌های قدیمی را برای این کار گزینه کنید تا دوباره جانی تازه بگیرند. با این روش یک تیر و دو نشان زده‌اید. یک نکته که باید حتماً به‌خاطر داشته باشید ارتباط معنایی و محتوایی به‌صورت طبیعی میان دو صفحه است. این بهترین روش برای لینک سازی طبیعی است. اگر ارتباط وجود نداشته باشد دود آن توی چشم سئوی سایت خواهد رفت.

درصورتی‌که چنین محتوایی را در اختیار ندارید آن را به تقویم محتوایی سئوی خود اضافه کنید. فقط باید بدانید اگر هیچ لینکی به پست‌های قدیمی داده نشود، گوگل هم آن‌ها را از یاد خواهد برد. در این مواقع اغلب لینک سازی در وردپرس می‌تواند به دادتان برسد. بازگرداندن ترافیک با سایت شما، تنها از همین راه میسر است.

می‌توانید یک چک‌لیست داشته باشید و مدام سعی کنید پست‌های قدیمی را به محتوای جدید و مرتبط پیوند دهید. اگر پستی بی پیوند بماند، پستی جدید برایش ایجاد کنید. با این کار صفحات قدیمی هم در نقشه سایت بالاتر می‌آیند و این باعث می‌شود تا خزنده‌ها آن را راحت‌تر پیدا کنند.

به داد لینک‌های شکسته برسید

زمانی که عمر زیادی از بارگذاری محتوای قدیمی می‌گذرد و محتوای جدیدی قرار می‌دهید یا اگر آدرس‌های قدیمی تغییر مسیر بدهند، این اتفاق می‌افتد؛ یعنی لینک‌ها و پیوندهای داخلی شکسته می‌شوند. زمانی که این عناصر تغییر کنند سیستم مدیریت محتوا برخی مواقع به‌صورت خودکار تغییر مسیر را نیز اضافه می‌کنند. اینکه مداوم این لینک‌ها را بررسی کرده و آن‌ها را تعمیر کنید یکی از کارهای مهم برای سئو کردن سایت است.

اگر این کار را انجام ندهید، کاربران و حتی خزنده‌ها را به سایت‌هایی می‌فرستید که اساساً وجود ندارند. با این کار هم کاربران به شما بی‌اعتماد می‌شوند و سایر لینک‌ها را نادیده می‌گیرند و هم به خزنده‌ها اعلام می‌کنید که به طور منظم به سایت خود رسیدگی نمی‌کنید. این امر باعث می‌شود اصلاً در رتبه‌بندی جایی نداشته باشید.

از تب جدید دوری کنید

برای لینک سازی به‌صورت داخلی این بهترین گزینه است که تأیید کنید لینک در همان صفحه باز شود و از رفتن به تب یا صفحه جدید خودداری کنید. با این کار کاربران دوباره با زدن یک دکمه بازگشت به صفحه شما برمی‌گردند. تب‌های جدید گزینه مناسب برای لینک سازی خارجی هستند؛ زیرا باعث می‌شوند کاربران از شما دور شوند‌.

گنجاندن موضوعات خوشه ای در سایت

موضوعات خوشه‌ای را در سایت بگنجانید

استراتژی‌های خود را نیز تقویت کنید

شاید اکنون که این مقاله را می‌خوانید سایتی که دارید پر از لینک سازی، چه به‌صورت داخلی و خارجی، است؛ اما چون پراکنده و بی‌برنامه هستند، دسترسی برایتان کمی دشوار است. این استراتژی را استفاده کنید تا بتوانید آن‌ها را سروسامانی دهید.

خوشه، خوشه موضوعات را بچینید

یکی از انواع محتوانویسی که سطح بالایی در طراحی سایت دارد و البته اطلاعات گسترده‌ای را به کاربر در خصوص موضوعی خاص ارائه می‌دهد صفحات ستونی هستند. در کل صفحات ستونی پیوند داخلی وجود دارد که کاربر را به مقالات جامعی در مورد موضوعات فرعی می‌رساند. باید بدانید که ایجاد این صفحات بسیار وقت‌گیر بوده و نیازمند منابع فشرده است؛ اما اگر چند خوشه موضوعی داشته باشید می‌توانید پیوندهای داخلی را تقویت کنید و قدرت خود را به رخ خزنده‌ها بکشانید.

پیج رنک استراتژی دوم

فرایندی که به کمک لینک داخلی و تگ nofollow از صفحه رتبه سایت شما، انجام می‌شود پیکربندی برای پیج رنک است. با یک توضیح ساده بیشتر متوجه خواهید شد. بسیاری از وب‌مسترها از صفحات لنگری برای لینک سازی استفاده می‌کنند که نیازی به رتبه‌بندی ندارند.

شما هم به‌خوبی می‌دانید که کسب رتبه بالا در سئو سخت است؛ پس این کار واقعاً ارزشی برای سایت ندارد و هیچ محتوای مفیدی را برای کاربر به ارمغان نمی‌آورد. کاربران پیج رنک شما را نمی‌توانند ببینند، ولی گوگل به‌خوبی آن را می‌بیند و از آن برای اعتباردهی شما استفاده می‌کند. پیج رنک اغلب صفحه اصلی است و پیوندهای موجود در آن بسیار اهمیت دارند.

مشاهده رنک توسط گوگل

پیج رنک را شما نمی‌بینید اما گوگل می‌بیند

خزیدن‌ها را هم بهینه کنید

هر سایت تنها سهم اندکی و خاصی دارد که به‌اندازه آن خزیدن در سایت انجام می‌شود. سایت‌های بسیار بزرگ و سازمانی که چندین صفحه فرود برای آن‌ها تعبیه شده است، در واقع سهم خود را از این بودجه افزایش داده‌اند. برای این‌که چکش‌کاری سئوی شما افزایش پیدا کند، بهتر است از ترکیب معجزه‌آسای لینک داخلی، نقشه سایت و برچسب ربات استفاده کنید.

با این کار می‌توانید مطمئن شوید که خزندگان صفحات ارزشمند‌تر و دارای رتبه برتر را در اختیار رتبه‌بندی قرار می‌دهند. این کار بیشتر مناسب وب‌سایت‌های بزرگ است و سایت‌های کوچک نگران خاصی در مورد این بهینه‌سازی ندارند.

کلام پایانی

این روزها دیگر همه می‌دانند که سئو و بهینه‌کردن سایت برای موتورهای جستجو امری اجتناب‌ناپذیر است و همه سایت‌ها برای دیده‌شدن به آن نیاز دارند. سئو کردن، راه‌های زیادی دارد که ترکیب آن‌ها برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که لینک سازی یکی از اصلی‌ترین این کارها است‌.

لینک‌ها، چه داخلی و چه خارجی، برای سئو اهمیت دارند؛ اما مهم این است که اغلب تصور می‌کنند فقط پیوندهای خارجی توجه گوگل را جلب می‌کند و از داخلی‌ها چشم‌پوشی می‌کنند. تجربه ثابت کرده که این یک اشتباه بزرگ است که بر پیکره سایت شما لطمه زیادی وارد می‌کند. اکنون که متوجه اهمیت لینک سازی شدید، یکبار دیگر مقاله را بخوانید تا بتوانید هم استراتژی‌های مفید را بیاموزید هم نکات مهمی را در این زمینه کسب کنید. این راه‌ها را از دست ندهید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما