چه زمانی نیاز به استفاده از سئو خارجی داریم؟
0 (0)

چه زمانی نیاز به استفاده از سئو خارجی داریم؟

وقتی حرف از سئو و بهینه‌سازی موتور جستجو به میان می‌آید، اولین گزینه‌ای که به ذهن همه ما متبادر می‌شود، سئوی داخلی سایت است. به همین دلیل است که وقتی از گوگل برای جستجو کمک می‌گیرید، نامی از سایت خود را پیدا نمی‌کنید. می‌دانید چرا؟ چون یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل را برای رتبه‌بندی نادیده گرفته‌اید. سئو خارجی دقیقاً همان فاکتوری است که سایتتان را به اوج می‌برد.

در واقع، سئوی خارجی به گوگل خبر می‌دهد که نظر سایر سایت‌ها درباره سایت شما چیست. زمانی که تعداد زیادی لینک به صفحات شما می‌رسد، به معنای آن است که محتوایی که قرار داده‌اید، عالی است و کاربران آن را می‌پسندند. گوگل عقیده دارد، زمانی که محتوا برای کسی جذاب باشد، آن را در محتوای خود جای می‌دهد و با دیگران به اشتراک می‌گذارد. برای گوگل فرقی نمی‌کند که محتوای شما درباره آخرین تکنولوژی است یا آجر می‌فروشید، باید همه آن را دوست داشته باشند تا گوگل هم دوستتان داشته باشد.

اکنون که تا حدودی با سئو Off Page  آشنا شدید، وقت آن رسیده است که اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید. این مقاله شما را با همه جزئیات این مقوله آشنا می‌کند، پس با ما همراه باشید.

با سئو خارجی بیشتر آشنا شوید

سئو خارجی یا سئوی خارج از سایت به روش‌هایی گفته می‌شود که انجام می‌دهید و البته در ارتباط با خارج از سایت شما است. این روش‌ها باعث می‌شوند تا بتوانید بر موتور جستجوی گوگل تأثیر مثبت بگذارید و رتبه خود را ارتقا دهید. این روش در کنار سئو داخلی دو بالی هستند که برای پرواز سایت به قله‌های موفقیت به شما کمک می‌کنند.

زمانی که حرف از سئوی خارجی سایت می‌شود، منظور این است که هم موتور جستجو و هم سایر کاربران متوجه شما و محبوبیتی که دارید، بشوند و بتوانند با برقراری ارتباط با سایت، اعتبار سایت شما را بیشتر افزایش دهند. این کار زمانی انجام می‌شود که سایر بخش‌های محیط تحت وب مانند صفحات، سایت‌ها یا افراد دیگر لینکی را از سایت شما در صفحات خود قرار دهند یا آن را تبلیغ کنند. این کار به گوگل نشان می‌دهد که چقدر سایت شما معتبر است.

آیا آماده این حجم از اعتبار هستید؟

گوگل، دائماً در حال تغییر الگوریتم‌ها و فاکتورهایی است که به واسطه آن سایت‌ها را رتبه می‌کند. این تغییر حول یک محور مشخص در حال چرخش است. همه عقیده دارند که ارتباط داشتن، قابل اعتماد بودن و اعتباری که سایر سایت‌ها برای شما فراهم می‌کنند، همان محوری است که هرگز در الگوریتم‌ها نادید گرفته نمی‌شود.

هیچ کس دقیقاً نمی‌داند که گوگل از چه الگوریتمی برای این رتبه‌بندی استفاده می‌کند. آمار نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از عواملی که باعث بهبود رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل می‌شود، همین سئو خارجی است.

افزایش ترافیک با سئوی خارجی

افزایش ترافیک با سئوی خارجی

لینک‌هایی که باید جدی بگیرید

در واقع، نقطه مرکزی سئوی خارج از سایت، بک لینک است. وقتی حرف از این لینک‌ها می‌شود، گوگل از خود بی‌خود می‌شود. این لینک‌ها نشان می‌دهند که محتوای بارگذاری شده بسیار با کیفیت است؛ بنابراین، گوگل نتیجه می‌گیرد که سایتی با چنین لینک‌هایی حتماً ارزش بسیار زیاد دارد. در این حالت، آنچه اتفاق می‌افتد، افزایش رتبه شما در موتور جستجو خواهد بود. این همان هدفی است که شما را تا پای این مقاله کشانده است.

با این حال، همه چیز به همین سادگی نیست. پیوندهایی که نقش اصلی را در سئو خارجی سایت شما بازی می‌کنند، در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند. این سه دسته به شرح زیر هستند:

  • پیوند طبیعی:

  • در واقع، نوعی از پیوند یا لینک است که شما هیچ تلاشی نکرده‌اید تا لینکی از آن در سایتی دیگر گذاشته شود. اگر شخصی خود به خود لینکی را از سایت شما در صفحه خود بگذارد، لینک طبیعی را برایتان فراهم کرده است.
  • لینک‌های دستی:

  • در واقع، نوعی از لینک است که شما تلاش کرده‌اید تا در سایت‌های دیگر قرار دهید. به عنوان مثال، شما فردی را مجبور کرده‌اید یا پولی را هزینه کرده‌اید که لینکی از سایت شما را در سایت خود قرار دهد. رپورتاژ آگهی هم در این دسته قرار می‌گیرد.
  • پیوند ایجاد شده:

  • همان لینک بیلدینگ است که به عنوان مثال، شما در یک فهرست آنلاین، انجمن یا بخش نظرات یک وبلاگ از آن استفاده کرده‌اید. حتی امضای زیر یک بیانیه مطبوعاتی هم می‌تواند در این لیست قرار بگیرد. این روش با سئوی کلاه سیاه متفاوت است و دست شما را بسیار باز می‌گذارد.

لینک ارزشمند را از دور بشناسید

تفاوتی ندارد که چگونه لینک خود را در مسیر سئو خارجی در سایت‌های دیگر قرار می‌دهید. مهم این است که سعی کنید لینک‌هایی که می‌گذارید، ارزشمند باشند. زمانی یک لینک می‌تواند ارزشمند باشد که سایتی که پیوند شما را درج کرده است، از جمله سایت‌های محبوب باشد. از طرف دیگر، مهم است که محتوای سایت شما و سایت پیوند دهنده با هم ارتباط داشته باشند.

البته اگر لینک تازه باشد، بد نیست. لینک از محتوای قدیمی خیلی دل گوگل را نمی‌برد. انکر تکست را فراموش نکنید که یکی از نکات خیلی مهم برای سئوی خارجی است. البته سایتی که پیوند شما را می‌گذارد، باید محبوب و قابل اعتماد باشد. همه این عوامل باعث می‌شوند تا لینک شما برای گوگل مهم و ارزشمند تلقی شود.

سئو به دیده شدن سایت کمک می‌کند

سئو به دیده شدن سایت کمک می‌کند

راه‌های دیگری به جز بک لینک!

هدف شما از سئو کاری سایت این است که باعث افزایش ترافیک آن شوید. پس باید قوانین گوگل را هم جدی بگیرید. گوگل به این عقیده پایبند است که اگر بتوانید لینک خود را در سایت دیگری قرار دهید، در واقع، از استراتژی سئو خارجی استفاده کرده‌اید.

به عبارت دیگر، همه فعالیت‌هایی که در محدوده سایت شما انجام نشوند، اما به سایت شما ارتباط داشته باشند و منجر به بهبود رتبه آن شوند، فرآیندی است که گوگل آن را به عنوان سئوی خارج از صفحه نام‌گذاری کرده است. این فعالیت‌ها می‌توانند در قالب بازاریابی باشند که از طریق رسانه اجتماعی انجام می‌شود. نام بردن از برند شما، وبلاگ مهمان یا اینفلوئنسر مارکتینگ نیز جزء این روش‌ها محسوب می‌شوند.

با این حال باید یک نکته مهم را بدانید. هر فعالیتی که باعث شود مخاطب به سایت شما ارجاع داده شود، همان کاری را می‌کند که برای ارتقای رتبه سایت ارزش دارد. تفاوتی ندارد که نام برندتان فقط ذکر شود یا یک لینک از سایت شما در سایت دیگری گذاشته شود، در هر صورت، مهم این است که مخاطب به هر طریقی سری به سایت شما بزند.

ارتقای رتبه‌بندی خود در موتور جستجوی گوگل

ارتقای رتبه‌بندی خود در موتور جستجوی گوگل

چه زمانی نیاز به استفاده از سئو خارجی داریم؟

اهمیت سئو بر هیچ کس پوشیده نیست. همه سایت‌ها همیشه نیازمند این هستند که از سئو خارجی استفاده کنند. این فرآیند برگرفته از رفتار انسان است. همه افراد فقط از چیزی نام می‌برند یا یاد می‌کنند که به آن علاقه دارند. پس شما هم برای اینکه به گوگل نشان دهید چقدر سایت با ارزش و محبوبی دارید، باید همیشه سایت خود را سئو کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

با این کار گوگل شما را سایت معتبری تلقی می‌کند و در نتیجه، نام شما در ابتدای فهرست جستجو می‌آید. همه چیز به همین‌جا ختم نمی‌شود. کاربران بیشتری به سایت شما سر می‌زنند و ترافیک سایتتان افزایش می‌یابد. بالا رفتن ترافیک تنها یک بخش داستانی است که می‌خوانید. فروش محصول یا ارائه خدمات و در نتیجه، ارتقای کسب و کارتان تنها با همین روش کوچک انجام خواهد شد.

باید به گوگل نشان دهید سایت محبوبی دارید

باید به گوگل نشان دهید سایت محبوبی دارید

کلام پایانی

زمانی که تصمیم گرفتید سایتتان رتبه بالایی داشته باشد، باید از روش‌هایی استفاده کنید که در عین سادگی پیچیده هستند. باید سایت خود را سئو کرده و البته از روش‌های مختلفی مثل سئوی داخلی و سئو خارجی نیز استفاده کنید. باید تلاش کنید از هر طریقی که می‌توانید مخاطبان سایت‌های دیگر را به سمت سایت خود جذب کنید.

می‌توانید از کسی بخواهید تا لینک شما را در سایتش قرار دهد یا اینقدر محتوای کافی و جامعی بنویسید که ناخودآگاه دیگران مجبور شوند به عنوان منبع از شما یاد کنند. در هر صورت، این شما هستید که سایت خود را ارتقا می‌دهید. همین الان شروع کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما