رپورتاژ آگهی غیر اصولی چگونه می‌تواند باعث افت رتبه سایت شود؟
0 (0)

زمانی که صحبت از رپورتاژ آگهی به میان می‌آید، همه ما ناخودآگاه به یاد تیزرهایی تبلیغاتی تلویزیونی یا بیلبوردهایی می‌افتیم که در خیابان می‌بینیم. اما گاه تبلیغات به این صورت نیستند. گاه تبلیغات به‌گونه‌ای در قالب یک محتوای بسیار معمولی به شما ارائه می‌شود که هرگز فکرش را هم نمی‌کنید. اما واقعیت این است که صاحبان کسب‌وکار، گاه مبلغی را پرداخت می‌کنند تا محصول یا خدمات آن‌ها در روزنامه، مجله یا حتی وب‌سایت منتشر شود.

برخلاف نمونه‌های سنتی که همیشه با آن سروکار داشتید، رپورتاژ نویسی امروزه به شکلی توسعه‌یافته است که شما بدون آنکه بدانید، در معرض ویژگی‌های یک محصول قرار می‌گیرید. رپورتاژ نویسان، بیشتر شبیه به متخصصان یک صنعت یا کسب‌وکار هستند که در مورد نمونه موردنظر، جزئیات را به نحوی جذاب بیان می‌کنند تا شما مطمئن شوید تنها از همین برند می‌توانید بهترین خدمات را دریافت کنید. این هنر رپورتاژ نویسی است. اگر شما هم برای محصولات و خدمات خود نیاز به این نوع از تبلیغات دارید، اینجا جای شما است!

برخی از انواع تبلیغات بر روی سایت تاثیر منفی دارد

برخی از انواع تبلیغات بر روی سایت تاثیر منفی دارد

رپورتاژها را بیشتر بشناسید.

رپورتاژ آگهی یا همان آگهی تبلیغاتی در واقع بیان ویژگی‌های یک محصول یا خدماتی است که در روزنامه، مجله یا وب‌سایت منتشر می‌شود، اما از نظر ظاهر بیشتر شبیه به یکی از مقالات همان وب‌سایت است. این آگهی‌ها اغلب پولی هستند و می‌توان آن‌ها را ترکیبی از آگهی و مقاله دانست.

نکته جالب‌توجه برای کسانی که نمی‌دانند رپورتاژ چیست این است که این آگهی‌ها، اطلاعات بسیار مفید و جامعی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند. بااین‌حال، هدف اصلی آن‌ها ترغیب خواننده به خرید محصول موردنظر و البته از برند موردنظر است. این نوع از تبلیغات، برخلاف آنچه شما از بازاریابی سنتی می‌شناسید، دیگر رنگ و بویی از موسیقی‌های شاد یا شعارهای جذاب ندارند. تنها هدف، دادن اطلاعات بدون توجه به اصول ژورنالیستی و حتی گاه اغراق‌آمیز است.

رپورتاژ برای صاحبان سایت منبع کسب درآمد است

رپورتاژ برای صاحبان سایت منبع کسب درآمد است

رپورتاژ، آری یا خیر؟

باگذشت زمان، کمتر وب‌سایتی را پیدا می‌کنید که در آن خبری از رپورتاژ آگهی نباشد. امروزه این کار نه‌تنها بهترین روش برای معرفی برندها و محصولات به مخاطبان، بلکه بهترین روش کسب درآمد برای صاحبان سایت‌ها است. اما سؤال اینجا است که آیا این تبلیغات بر سئوی سایت شما نیز تأثیر مثبتی دارند؟

شاید بد نباشد اگر بدانید که تعداد تبلیغاتی که در صفحات وب شما وجود دارد، اگر بیش از حد معمول باشد، می‌تواند رتبه سئوی سایت شما را به طرز چشمگیری کاهش دهد. رپورتاژها انواع مختلفی دارند. بسته به اینکه شما از کدام یک از انواع رپورتاژ استفاده می‌کنید، نه‌تنها سرعت سایت شما را کاهش می‌دهد بلکه تجربه مشتری از حضور در سایت شما را نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

اقبال روزافزون صاحبان سایت به سمت رپورتاژ نگاری باعث شد تا گوگل کمی در الگوریتم خود تجدیدنظر کند و سعی کند نحوه افزودن این رپورتاژها را نیز زیر نظر قرار دهد. آنچه برای گوگل حرف اول را می‌زند، تجربه‌ای است که مخاطبان از حضور در سایت شما دارند. پس اگر آن‌ها را نتوانید راضی کنید، گوگل نیز از شما ناراضی خواهد بود.

بهترین نوع رپورتاژ نوع خبری و محتوایی است

بهترین نوع رپورتاژ نوع خبری و محتوایی است

رپورتاژ بگذارید، رتبه را افزایش دهید

اگر همچنان تصمیم دارید تا از رپورتاژ آگهی  در سایت خود استفاده کنید، باید به نحوی این کار را انجام دهید که هم دل گوگل را به دست آورید هم بتوانید نظر مشتری خود را جلب کنید. بهترین شیوه این است که از تبلیغات درست در سایت خود استفاده کنید. باید تلاش کنید مخاطبان خود را راضی نگه دارید. این کار دل گوگل را هم با شما نرم خواهد کرد.

تبلیغات اگر به‌صورت ویدئویی باشد، اغلب باعث کاهش سرعت سایت، نارضایتی مخاطبان و در نتیجه کاهش ترافیک و سقوط رتبه سایت خواهد بود. شاید از این راه ارتزاق می‌کنید، اما باید بهترین شیوه را انتخاب کنید. یکی از بهترین انواعی که از رپورتاژ می‌توانید در سایت خود قرار دهید و گوگل هم بویی از آن نبرد، رپورتاژ خبری  است. رپورتاژ محتوایی که سرعت سایت شما را کاهش ندهد، می‌تواند برخی از قوانین الگوریتم مانند استفاده از کلمات کلیدی یا حتی بک‌لینک را نیز تحت پوشش قرار دهد. در نتیجه تأثیر رپورتاژ شما نیز چندبرابر خواهد شد.

نمونه رپورتاژ محتوایی، باعث می‌شود تا مخاطبان زیادتری به سمت سایت شما جلب شوند. اما اگر تبلیغات ویدئویی یا پاپ‌آپ‌ها استفاده کنید، در واقع تنها کاری که کرده‌اید این است که باعث شده‎‌اید مخاطب زمان کمتری را در سایت شما سپری کند. بستن مداوم این نوع رپورتاژها یا پایین آمدن سرعت سایت، باعث می‌شود هم مخاطبان از سایت شما فرار کنند هم گوگل شما را نادیده بگیرد.

رپورتاژ درست رتبه سئو را بالا می‌برد

رپورتاژ درست رتبه سئو را بالا می‌برد

صاحبان برندها بخوانند

اگر شما جزو صاحبان محصولاتی  که به دنبال خرید رپورتاژ هستید، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. فراموش نکنید رپورتاژ خود را در سایت‌هایی قرار دهید که بازدیدکنندگان آن، با محصول شما در ارتباط هستند. در این صورت مخاطبان بیشتری به سمت شما خواهند آمد. از طرف دیگر، نوشتن رپورتاژ آگهی کار ساده‌ای نیست. باید از افرادی کمک بگیرید که در این کار حرفه‌ای هستند.

اگر محتوایی که به‌عنوان رپورتاژ برای محصول خود می‌نویسید با قوانین رپورتاژ نویسی همخوانی نداشته باشد، قطعاً بیشتر از آن که سود کنید، به ضرر شما خواهد بود. فراموش نکنید امروزه تبلیغات عیان، به‌اندازه تبلیغاتی که نامحسوس است، تأثیر ندارد. باید بتوانید محتوایی را برای محصول خود در نظر بگیرید که نه‌تنها ویژگی‌های محصول شما را به مخاطبان معرفی می‌کند، بلکه می‌تواند آن‌ها را ترغیب کند که شما را برای خرید انتخاب کنند.

کلام پایانی

رپورتاژ آگهی این روزها تیری است که با یک‌بار پرتاب دو هدف را نشانه خواهد گرفت. البته اگر این تیر به‌درستی و بر اساس قوانین خود پرتاب شود، هم صاحبان محصول را به مخاطبان معرفی خواهد کرد، هم می‌تواند برای صاحبان وب‌سایت‌ها کسب درآمد ایجاد کند.

اگر از صاحبان محصول هستید، باید بهترین نوع رپورتاژ را برای محصول خود انتخاب کنید تا بتوانید محصول خود را به‌خوبی و البته باظرافت به مشتریان خود معرفی کنید. اما اگر از صاحبان وب‌سایت‌ها هستید، باید بتوانید به نحوی این تبلیغات را در سایت خود بگنجانید که هم کسب درآمد کنید هم بتوانید از این طریق رتبه گوگل خود را افزایش دهید.

تنها نکته این است که هرگز به‌تنهایی اقدام به کاری نکنید. کمک‌گرفتن از افراد حرفه‌ای تضمین می‌کند تا این تیر با موفقیت به هر دو هدف اصابت کند. با این کار هم شما و هم صاحبان محصول به هدف نهایی خود دست پیدا کرده‌اید!

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است؟
0

دیدگاه شما